Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på festival i sommer , men har aldri vært det før! gleder meg ekstremt, men sliter litt med hva jeg skal pakke! noen som har vært på festival før som kan hjelpe meg litt?? :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solkrem, regnponcho, antibac og våtservietter. Det er veldig viktig!!

AnonymBruker
Skrevet

Å, herlig! Er kjempemisunnelig. Nå som jeg har blitt mamma og kone er livet helt greit, men akkurat når festivalsesongen begynner igjen, har jeg lyst til å være vill og gal og kampere i telt og drikke øl og høre på musikk... som i gamle dager :)

Dette bør du ha med:

Støvler (til hvis det regner, eller du skal på nattlige toalettbesøk i gjørmete område)

Telt, sovepose, liggeunderlag etc bør være vanntett men ikke ta med noe dyrt som du ikke har råd til å miste/få tilgriset.

Ikke bare tenk på praktiske andrett (støvler regnjakke), det KAN bli sol og det er herlig å være på festival i noe man føler seg fin/vel i.

Mat: Brødmat som holder seg lenge (polarbrød?), jus osv til frokost. Det blir fort dyrt å skulle kjøpe all mat på festivalområdet. Engangsgrill og pølser, hvis dere er mange, og det er lov å grille på campingområdet?

Drikke (øl) bør man ha med en del av. Jeg fordelte boksene litt rundt i bagasjen min, har hørt flere historier om folk som har blitt frastjålet en kasse med øl fra teltet, etc.

Noen kontanter, så du slipper å stå i lang minibankkø. En solid veske som du kan ha noen få verdisaker i, ikke legg dem i teltet. Men helst ikke ta med så mange verdisaker. :)

Vannflasker som du kan fylle med springvann.

Ååå, jeg vil også på festival! :)

Skrevet

Foruten det som allerede er nevnt har jeg alltid med: Dopapir, tørrsjampo, intimservietter, vannkoker, store mengder med Mr. Lee-nudler, pledd, en liten skjøteledning (regn med å bli svært populær når det er kø på ladestasjonen), klær med glidelåslommer, paracet, dagen derpå-tabletter, store plastglass, plastbestikk, papptallerkener, kjølebag (tror det går an å låne eller kjøpe kjøleelementer på festivalen).

Jeg synes det er bedre å pakke med for mye enn for lite, spesielt hvis dere har god plass i bilen. Dersom dere reiser kollektivt til festivalen vil jeg anbefale at du pakker i noe som det går an å trille og/eller har en sekk på ryggen. Du kan risikere å måtte gå langt, for bussen eller toget stopper ofte et stykke unna festivalen. På vei til Hovefestivalen i 2009 måtte jeg drasse med meg en stor veske og en enorm bag uten hjul gjennom hele Arendal sentrum, og det anbefales virkelig ikke!

Krysser fingrene for at du vil elske festivallivet ;)

Skrevet

tusen takk for svar!! gleder meg villt!! flere tips? vil ikke glemme noe!! :D

Gjest Raggy
Skrevet

En presenning til å ha inni eller over teltet alt ettersom hvor mye regn det kan komme. Er man tørr er man happy!!!!

En kjølebagg laget av myk plast, denne tar liten plass i sekken og du kan fylle den med is/kjøleelementer når du kommer frem, lunken pils er ikke godt...

Et par sko som funker i all salgs vær er marsjstøvel el Dr martens, vanntett og ikke klam slik som gummistøvelen blir. Kule både til skjørt og bukse! Og de har jerntupp noe som er genialt på konsert da folk ofte hopper på tærne dine:)

Knekkebrød og tubepålegg er kjekkt å ha på lager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...