Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, som dere sikkert leste så er jeg en gutt som trenger litt sminke hjelp.

Jeg ønsker å kjøpe et produkt for øyebrynene mine..i og med at jeg ikke tørr å trappe opp på estetique å kjøpe der så prøver jeg å se meg litt rundt på diverse nettbutikker.

Det jeg er en ute etter er noe som kan fremheve øyebrynene mine.

Men hva skal jeg egentelig lete etter? hva heter det fornoe, heter det en eyeliner eller maskara? Jeg syns det var nesten bare produkter som var laget for selve øyet..men nesten lite på bryn. Eller kan man bruke de 2 produktene om hverandre? er det en penn eller børste som skal brukes? jeg forstår ingeting.. jeg ønsker å bruke produkt fra Bare Escentuals fordi jeg har hørt den er veldig mild mot huden. Er den noe allright?

Trenger hjelp av dere jenter der ute :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk etter eyebrow-gel.

Skrevet

Hvis du tenker å bruke dette hver dag, ville jeg ha vurdert å rett og slett farge øyenebrynene. Du får kjøpt f.eks. Kolekrem på de fleste butikker med sminkeavdeling, og du kan velge mellom brun, askebrun og svart. Jeg bruker denne og er superfornøyd.

Hvis du vil ha noe til å bruke innimellom ville jeg gått for en øyenbrynsskygge (pudder) med en skrå kost, dette gir et veldig fint og naturlig resultat om du finner riktig farge. Her vil jeg anbefale Make Up Store Tri Brow Color, som passer til omtrent alle. Jeg sverger til denne selv, de gangene jeg vil ha litt ekstra markerte øyenbryn eller bare har vært lat med fargingen :fnise:

Evt kan du bruke en farget øyenbrynsgele, men det har jeg ingen erfaringer med, dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker å bruke dette hver dag, ville jeg ha vurdert å rett og slett farge øyenebrynene. Du får kjøpt f.eks. Kolekrem på de fleste butikker med sminkeavdeling, og du kan velge mellom brun, askebrun og svart. Jeg bruker denne og er superfornøyd.

Hvis du vil ha noe til å bruke innimellom ville jeg gått for en øyenbrynsskygge (pudder) med en skrå kost, dette gir et veldig fint og naturlig resultat om du finner riktig farge. Her vil jeg anbefale Make Up Store Tri Brow Color, som passer til omtrent alle. Jeg sverger til denne selv, de gangene jeg vil ha litt ekstra markerte øyenbryn eller bare har vært lat med fargingen :fnise:

Evt kan du bruke en farget øyenbrynsgele, men det har jeg ingen erfaringer med, dessverre.

men øyebrynene mine er allerede svarte :gjeiper: så tror ikke å farge dem enda mer svarte er tingen.dette vil nol bare være noe jeg vil bruke sånn av og til..vil ikke en øyenbrynsskygge (pudder) flasse av..i og med at det er en pudder?

Skrevet

Hvorfor skal du ha farge til svarte øyenbryn? :klo:

• Liker 1
Skrevet

eyebrow-liner? Slik man bare tegner på brynene

AnonymBruker
Skrevet

EKTE MENN BRUKER IKKE SMINKE.

Skrevet

men øyebrynene mine er allerede svarte :gjeiper: så tror ikke å farge dem enda mer svarte er tingen.dette vil nol bare være noe jeg vil bruke sånn av og til..vil ikke en øyenbrynsskygge (pudder) flasse av..i og med at det er en pudder?

Neida, de flasser ikke (med mindre huden din flasser!). Det ser faktisk veldig naturlig ut, mye mer naturlig enn øyenbrynspenn på mine lyse øyenbryn, ihvertfall. Men så er jo spørsmålet om det vil være litt unødvendig for deg å kjøpe tre farger der du bare kan bruke den ene...

Skrevet

Tull på deg. Ekte menn vet at de er menn, med eller uten sminke.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ha farge til svarte øyenbryn? :klo:

mest for a markere og gjøre brynene litt mer fyldig...

Skrevet

Tull på deg. Ekte menn vet at de er menn, med eller uten sminke.

Ikke enig i den..Når menn, eller "menn", bruker sminke, blir det litt for feminint for min del.

• Liker 1
Skrevet

Ikke enig i den..Når menn, eller "menn", bruker sminke, blir det litt for feminint for min del.

Det trenger jo ikke være noe feminint i å bruke sminke. Om man som gutt/mann har lyst å bruke concealer på kviser, f.eks., ser jeg ingen problem i det. Ei heller menn som bruker mørk eyeliner ala Synyster Gates, Ville Valo eller den berømt Captain Jack Sparrow. Jeg tenker at menn som ikke tør å bruke sminke kun på grunnlag av at "menn ikke gjør slikt", trenger å bli litt sikrere på sin egen maskulinitet.

Men: jeg ville hatt problem med en mann som brukte lenger tid enn meg på å sminke seg, spesielt dersom han slo til med både foundation og pudder. Men til og med da blir jeg faktisk ganske imponert over at de tør, og som sagt, jeg tenker at de ikke er mye i tvil over sin maskulinitet, heller tvert imot.

• Liker 1
Skrevet

Det trenger jo ikke være noe feminint i å bruke sminke. Om man som gutt/mann har lyst å bruke concealer på kviser, f.eks., ser jeg ingen problem i det. Ei heller menn som bruker mørk eyeliner ala Synyster Gates, Ville Valo eller den berømt Captain Jack Sparrow. Jeg tenker at menn som ikke tør å bruke sminke kun på grunnlag av at "menn ikke gjør slikt", trenger å bli litt sikrere på sin egen maskulinitet.

Men: jeg ville hatt problem med en mann som brukte lenger tid enn meg på å sminke seg, spesielt dersom han slo til med både foundation og pudder. Men til og med da blir jeg faktisk ganske imponert over at de tør, og som sagt, jeg tenker at de ikke er mye i tvil over sin maskulinitet, heller tvert imot.

Vel, jeg mener at en mann som er sikker på seg selv, ikke trenger sminke for å fremheve øyenbryn eller skjule kviser. Det er ingenting som er maskulint med å bruke sminke. Sminke er en del av feminiteten til kvinner, og skal brukes til å fremheve det feminine.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hjelp nå gutten istedenfor å diskutere om menn bør bruke sminke eller ikke! Det var ikke det han lurte på!

Skrevet

Om du skal markere og gjøre brynene tykkere ville jeg gått for en mørk, matt skygge som passer til brynene dine og en liten skrå kost. Du kan bruke brynskygge eller vanlig øyeskygge (pass på at den er uten glitter). Skyggen vil ikke flasse om ikke huden din flasser fra før av, da må du gi den fuktighet i form av en ansiktskrem.

For øvrig er maskara noe man bruker på vippene for å gi farge, forme og gjøre dem tykkere. Eyeliner er en blyant man bruker rundt øynene, helt inntil vippekantene for å markere.

Skrevet

Og hva har sminke med ekteheten på en mann å gjøre? Er du mann så er du mann, litt øyebrynsminke rokker ikke ved det. DUST!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...