Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Plutselita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager var hvem du var samboer med et tema å ta opp på et jobbintervju?

• Liker 5
Gjest Mahareth
Skrevet

Sa du til intervjueren at du er "samboer med den gutten hun en gang var å prøvde seg på, men fikk en blank avvisning"? Eller sa du bare navnet hans?

AnonymBruker
Skrevet

Visste du at hun hadde forsøkt seg på ham og fått avisning?

Hvorfor navnga du og snakket om samboern din på ett jobbintervju? å si AT man er i ett forhold, evt samboer, er greit, men å begynne å gå i detalj om navnet hans og snakke om det noe særlig grad skjønner jeg ikke. Dette handler da om deg, ikke din samboer?

Dersom du IKKE visste at hun kjente til ham, og dermed dumpet utti salaten uten å være forberedt i det hele tatt, så skjønner jeg godt at du blir fortvilt (selv om jeg fremdeles ikke skjønner hva samboers navn hadde i intervjuet å gjøre), og jeg synes da det er meget uprofesjonellt av henne om hun lar en slik filleting være avgjørende for utslaget her.

Dersom du visste at hun hadde prøvd seg på ham og fått avslag, og snakket om din lykke med en mann du visste hun har villet ha/hatt lyst på, så ville jeg i hennes sko lurt på hvorfor du ønsker å gni dette inn på ett intervju der HUN er den som intervjuer... og DET kunne godt vært avgjørende for om jeg ville hatt deg med videre eller ikke. Ei som allerede i intervju er ute etter å vise "se her hva jeeeeg har!!", når hun VET dette kan være sårt hos mottakeren, ville jeg kvidd meg for å ansette uansett dyktighet. Personlighet og type, hvordna man fungerer sammen med sjef og andre, er nemlig også avgjørende for hvor godt arbeidsforholdet skal bli.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så klart kan hun velge deg bort, men det sier mer om henne enn om deg. Da skal du faktisk være glad for at du blir valgt bort.

Forøvrig så holder det med å si at man er samboer og ikke hele navnet.

Skrevet (endret)

,

Endret av Plutselita
Skrevet

Nei navnet kom ikke opp. Det som skjedde var at hun pratet om det gode arbeidsmiljøet på plassen. Og da sa jeg at ja jeg hadde hørt at dette var en god arbeidsplass og at alle fungerer som venner. Da lurte hun på hvor jeg hadde hørt dette og jeg svarte at jeg kjente en som jobbet der. Da kom spørsmålet opp om hvordan jeg kjente vedkommene og da måtte jeg jo bare svare at det var broren til min samboer. Og da resumerte hun ligninga selv og spurte meg direkte om det var *navn*? Og da sa jeg ja.

Men bare får å ha det sagt, ja jeg visste dette på forhånd. Men intervjue skulle jo aldri ta en slik vending i det hele tatt.

Edit: Jeg nevnte aldri han navn!

Jeg håper at du har endret på en del av detaljene. Man vet aldri hvem som leser her inne - og om hun leser det, så er nok jobben garantert ikke din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...