cyanid Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har aldri opplevd dette iløpet av 25 år, men nå må jeg nok ha hjelp... Det er jo ikke noe pent Går det vekk av seg selv så lenge jeg ikke tar på dem? Det hadde vært veldig greit siden jeg ikke er noe glad i å smøre meg inn med alskens produkter!
Micolina Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har hatt det i noen år nå, de varer i "mengde" i perioder, uten at jeg vet hva som er årsaken. Kan være at du spiser noe du ikke tåler. Noen som også var plaga med nupper fortalte at det var pga sola... Locobase, en veldig fet krem har hjulpet meg veldig og mange andre. Fåes kjøpt på apoteket (ganske dyr :/). Hvis ikke så er det anbefalt å bruke peeling såpe og skrubbehanske. Locobase er egentlig en ganske kjekk krem å ha liggenes, for den er veldig effektiv mot tørrhet også!
Janis Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 jojoba olje Huden min er blitt mye mykere, og uten de nuppene på baksiden og fremsiden av lårene. Kjøp en god bodyscrubb og "skrubbe vanter" Ta runden en gang i uka. Se litt på iHerb nettsiden. Mange gode og rimelige produkter, enkelt og trygt å hande der. Det meste der er laget uten masse skumle ingredienser. Men se på disse såpene: http://www.iherb.com/Nubian-Heritage-Bar-Soap Men gå for jojoba olje. http://www.iherb.com/Desert-Essence-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/3581?at=0
Bloodflowers Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Nå kan jeg nok kun svare for meg selv. Jeg har nippet både på lårene og overarmene, men for meg har A-creme fra Apoteket hjulpet. Det er den lille brune krukka som noen over har nevnt så kan peeling også hjelpe
pingalu Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 De gikk ikke bort av seg selv på meg i allefall (nå hadde jeg på overarmen da, og ikke på lårene). Det som har hjulpet veldig for meg er md formulations body scrub, jeg skrubbet først og lot den så ligge som en "maske" på huden i 15 min, før jeg skylte av og påførte bodylotion. Dette gjorde jeg hver dag i ei uke, og vips var det veeeldig mye bedre, nå gjør jeg det bare 1 gang i uka for å "opprettholde". Tror det som fungerer best er produkter med sånn glykolsyre (er det det det heter?), som er i den body scruben. Det finnes også body lotion med sånn syre (ja, det høres veldig skummelt ut med syre, men det er ikke så skummelt altså!). Lykke til!
Gjest Badabing Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Enig med de over. Skrubbe med MD Formulations body skrubb (det er sikkert mange andre skrubber som er bra også), og så smøre med A-krem, krem med karbamid eller Locobase.
neglelakkmani Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 Du kan google keratosis pilaris, jeg gikk til hudlege og fikk kortisonkrem som hjelper, den må du ha resept på. Ellers er kremer som inneholder urea og karbamid bra. På apoteket kan du kjøpe Canoderm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå