Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg er noenlunde oppegående på pc, men nå skjønner jeg ingenting. Jeg trenger mer plass på data c:, og jeg aner ikke hva jeg kan slette. Når jeg først finner noe, så får jeg ikke slettet. Noen ganger står det at jeg må sjekke at ikke disken er full eller skrivebeskyttet, men det er ikke noe av delene. Andre ganger står det at filen er ødelagt og ikke kan slettes :klo:

Og hva kan jeg slette av andre ting? feks program filer??

Hva annet kan jeg slette, og hva kan jeg gjøre? (Pc er et par år, og jeg vet at jeg har mye greier på den, muligens og ting som har gjemt seg bort? Komprimering er også foretatt..

:sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avinstaller programmer du ikkje trenger eller bruker, slett dokumenter, bilder, filmer etc som er uviktige.

AnonymBruker
Skrevet

Avinstaller programmer du ikkje trenger eller bruker, slett dokumenter, bilder, filmer etc som er uviktige.

Jeg har avinstallert en del programmer (bortsett fra dem jeg ikke får fjernet)

Men ligger bilder på data c: da? jeg slettet hele musikkmappen min på et par GB, og ingenting skjedde med diskplassen på data c:....... Filmer er flyttet over til data d:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avinstallert en del programmer (bortsett fra dem jeg ikke får fjernet)

Men ligger bilder på data c: da? jeg slettet hele musikkmappen min på et par GB, og ingenting skjedde med diskplassen på data c:....... Filmer er flyttet over til data d:

Jeg flyttet forressten alle spill over fra data c: til data d:, men da sluttet alt å virke og jeg måtte installere alt på nytt. Så jeg kan altså ikke flytte electronic Arts-filen?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som tar plass på c: da? Har du windows.old mappe liggende kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som tar plass på c: da? Har du windows.old mappe liggende kanskje?

Jeg søkte gjennom pc etter windows.old, men ingen resultat..

Skrevet

Kanskje det er noen midlertidige filer du kan slette?

Start Windows Utforsker og skriv %temp% i adressefeltet, det gjør at du kommer inn i mappen for midlertidige filer. Du kan trygt slette alt der.

Du kan gjøre det samme i mappen %systemroot%\temp, men da vil du få beskjed om at du må ha administratorrettigheter (svar ja til det).

Gjest Leonidene
Skrevet (endret)
jeg slettet hele musikkmappen min på et par GB, og ingenting skjedde med diskplassen på data c:.......

Du må tømme papirkurven for at det skal slettes fra pc'en og frigjøre plassen.

Endret av Leonidene
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Sliter med det samme nå jeg. Har ingen documenter, musikk eller annet lagret på c. og fortsatt er den stappa full. Driver med diskfragmentering nå om det hjelper.

Skrevet

Jeg flyttet forressten alle spill over fra data c: til data d:, men da sluttet alt å virke og jeg måtte installere alt på nytt. Så jeg kan altså ikke flytte electronic Arts-filen?

Er ikke så mange spill som det funker med. Vanligvis må man avinstallere og så installere på en ny partisjon/harddisk.

TS:

Hadde like godt bare kjøpt en ny/ekstra harddisk.

Hvis du har kunskapen og plass inni pcen evt kjøp en ekstrern harddisk.

Hvor stor plass har du totalt?

Skrevet

Hvorfor iallverden kan man ikke bruke windows sitt eget opprydningsprogram?:klo:

Det har fulgt windows siden windows 98, og fungerer helt greit!

Skrevet

Kanskje det er noen midlertidige filer du kan slette?

Start Windows Utforsker og skriv %temp% i adressefeltet, det gjør at du kommer inn i mappen for midlertidige filer. Du kan trygt slette alt der.

Du kan gjøre det samme i mappen %systemroot%\temp, men da vil du få beskjed om at du må ha administratorrettigheter (svar ja til det).

Flere som vet at man helt sikkert kan slette mappen med temp på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...