Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med oppsigelse hvis man f.eks får et årsvikariat? Gjelder en måneds oppsigelsesfrist (evnt annet hvis i kontrakten) der også?

Har søkt på et vikariat fra 1. august i år til 1. august neste år. Hvis jeg i løpet av høsten får tilbud om en annen fast jobb i en mer relevant stilling, så vil jeg gjerne ta den. Er det problematisk å si opp vikariater?

Mulig det er skikkelig dumt spørsmål, men jeg har aldri hatt vikariatjbob før, så aner ikke!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I de to vikariatene jeg har hatt var oppsigelsestiden 14 dager i det ene, og en måned det andre, men dette sto da i kontrakten. Når det er et vikariat over så lang tid som et år, bør dette stå i kontrakten. Gjør det ikke det, ville jeg bedt om å få det skrevet. Det går jo begge veier... :)

Skrevet

Dersom ikke annet står i kontrakten, så har du en måneds oppsigelsesfrist, gjeldende fra den første i måneden etter at oppsigelsen er gitt. I eventuell prøvetid har du 14 dager med mindre noe annet er avtalt.

AnonymBruker
Skrevet

det står som regel i kontrakten din.. jeg hadde ett års vikariat, og hadde 3 mnd oppsigelsestid.. men husker ikke om d stod i kontrakten eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...