AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Er det noen her som faktisk er villige til å betale såpass mye for husleia? Hvor mye betaler dere i strøm hver måned? Ser at Oslo er en veldig dyr by å bo i. Dere som leier til en pris som det (alene), hvor mye har dere i lønn?
Dubbedingsen Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Nei ville ikke betalt så mye i husleie, da hadde jeg heller tatt opp lån og kjøpt meg leiglihet/hus og heller betalt 10000 pr.mnd. i lån. Selv om vnn og renovsjon, forsikring etc. kommer i tillegg. 1
Anglofil Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Jeg kunne betalt den summen hvis jeg hadde hatt råd og det var snakk om noe stort. Samtidig, hadde jeg betalt husleie til den prisen ville jeg heller bodd trangt og billigere noen år for å kunne spare opp egenkapital til egen bolig i stedet for. Mvh Yvonne
Grønt blad Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Er det noen her som faktisk er villige til å betale såpass mye for husleia? Hvor mye betaler dere i strøm hver måned? Ser at Oslo er en veldig dyr by å bo i. Dere som leier til en pris som det (alene), hvor mye har dere i lønn? Akkurat nå er ikke det aktuelt for meg, men jeg kjenner flere som betaler 10 000-12 000 i måneden, det er dog par, noen er studenter med jobb ved siden av studiene. Nei ville ikke betalt så mye i husleie, da hadde jeg heller tatt opp lån og kjøpt meg leiglihet/hus og heller betalt 10000 pr.mnd. i lån. Selv om vnn og renovsjon, forsikring etc. kommer i tillegg. Ikke alle kan få nok lån til å kjøpe leilighet, i alle fall ikke nyutdannede i Oslo (med høyt studielån), så da blir det dyr husleie og litt sparing...
Tonka Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Det er jo det det koster å bo i denne byen. 10.000,- er mye hvis man er alene - det er jo derfor mange deler med venner eller bor i kollektiv til de er nærmere 30. Har man ikke råd til 10.000,- i husleie og ikke vil bo sammen med noen andre så må man jo nøye seg med en mindre leilighet/hybel - de koster sjelden 10.000,- per måned. Jeg hadde kunnet betale 10.000,- per måned for en fin leilighet hvis den lå sentralt og hadde f.eks. internet, TV og varmtvann inkludert i leia, noe mange leiligheter har.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Det er jo det det koster å bo i denne byen. 10.000,- er mye hvis man er alene - det er jo derfor mange deler med venner eller bor i kollektiv til de er nærmere 30. Har man ikke råd til 10.000,- i husleie og ikke vil bo sammen med noen andre så må man jo nøye seg med en mindre leilighet/hybel - de koster sjelden 10.000,- per måned. Jeg hadde kunnet betale 10.000,- per måned for en fin leilighet hvis den lå sentralt og hadde f.eks. internet, TV og varmtvann inkludert i leia, noe mange leiligheter har. Hvis du klarer å finne en fin leilighet til 10.000,- som ligger sentralt, har internett, tv og varmtvann inkludert så er du rimelig flink.. Har vært på utkikk i det siste, men som regel ligger disse leilighetene utenfor sentrum.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #7 Skrevet 6. juni 2011 Nei ville ikke betalt så mye i husleie, da hadde jeg heller tatt opp lån og kjøpt meg leiglihet/hus og heller betalt 10000 pr.mnd. i lån. Selv om vnn og renovsjon, forsikring etc. kommer i tillegg. Er jo ikke bare å kjøpe når man er alene og har studielån. Banken krever at man har EK.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #8 Skrevet 6. juni 2011 Broren min leide til 10.000 + strøm et år i Oslo mens han var i ny jobb og ventet på å finne ut hvor han ville kjøpe leilighet. Han tjente en helt vanlig begynnerlønn og ville ikke betalt så mye i flere år, men det var superfint og veldig sentralt og greit som en ettårig ungkarsleilighet.
Tonka Skrevet 6. juni 2011 #9 Skrevet 6. juni 2011 Hvis du klarer å finne en fin leilighet til 10.000,- som ligger sentralt, har internett, tv og varmtvann inkludert så er du rimelig flink.. Har vært på utkikk i det siste, men som regel ligger disse leilighetene utenfor sentrum. Jaha? Det tok bare et par minutter å finne flere gode kandidater på finn.no.
Gjest Nanette Skrevet 8. juni 2011 #10 Skrevet 8. juni 2011 Skjønner ikke hvorfor folk setter opp leieprisene så mye, som om de ønsker å bli rike på andres bekostning. 10.000 er altfor mye, man skal leve og ikke bare bo.
Eske Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 Skjønner ikke hvorfor folk setter opp leieprisene så mye, som om de ønsker å bli rike på andres bekostning. 10.000 er altfor mye, man skal leve og ikke bare bo. Selvsagt ønsker folk å bli rike på andres bekostning, man leier jo ikke akkurat ut boliger for å være greie.... (Eller misset jeg at det der var et tulleinnlegg....?)
Gjest Nanette Skrevet 8. juni 2011 #12 Skrevet 8. juni 2011 Selvsagt ønsker folk å bli rike på andres bekostning, man leier jo ikke akkurat ut boliger for å være greie.... (Eller misset jeg at det der var et tulleinnlegg....?) Nei, skjønner da det, men man trenger ikke utnytte leietakerne sine så grovt heller. Har sett mange eksempler på folk som leier ut rønner til blodpris. Hurra for leiemarkedet i Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå