Gå til innhold

Jeg skal til Afrika idag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til Tanzania i dag, hva har jeg glemt å pakke tro? Føler jeg har så sykt lite med meg.

Og hva bør jeg har med meg hjem? Kan ha med et ekstra kolli hjem nemlig, så det er plass til litt shopping. Hva er kjekt å ha med fra Afrika?

Noen som har vært i Tanzania på safari? Jeg skal være mest på Zanzibar, men tar oss nok en tur på safari også.

Tips er gøy :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solkrem til ansikt og solkrem til kropp!

Kamera + minnekort og ekstra batteri

Det er i alle fall det første som slår meg :) God tur!

Skrevet

Myggnetting, caps (eller noe annet til å ha på hodet), myggmiddel, solkrem, lommelykt (det blir VELDIG mørkt), luftige klær som er behagelige å gå med, lange luftige bukser til å gå i bushen med, shorts og topper som er behagelige, solbriller, sovepose (hvis du trenger det, da, noen safarier har kanskje med sengetøy). Ørepropper hvis lyder forstyrrer deg om natta, kanskje en liten pute, drikkeflaske til vann, nok minnekort og batteri til å vare hele turen (til kamera og evt videokamera).

Det var det jeg kom på i farta. Ikke vært i landene du nevner, har bare jobba som frivillig i Namibia. Det viktigste er egentlig solkrem og noe på hodet pga varmen + kamerating og lommelykt.

Ting som er fine å kjøpe kan jo feks være strutseegg-lamper i turistbutikkene. De har veldig mye fint i en butikk som finnes i flere land, stor turistbutikk på flyplassene.

GOD TUR!

Forresten er god bukse på flyet fint når du skal sitte der så mange timer. Og sko som er lette å kjippe av seg.

Skrevet

Tja. I tillegg til det som er nevnt: Varme klær til natta og tidlige morgener når man skal ut på safari? Det er kommer jo an på hvor i landet dere skal bevege dere, det blir sannsynligvis ikke så veldig kaldt hvis dere kun er i lavlandet, men jeg ville i alle fall hatt med en god og varm genser. Det er en typisk ting å glemme når man reiser til Afrika, for man tenker jo bare at det skal være kjempevarmt, og glemmer at det i enkelte deler av kontintentet er vinter nå...

Noen pakker knekkebrød og litt tubeost kan også være greit som "nødmat" – blir du dårlig i magen er det greit å ha litt mat som kroppen kjenner for hånden.

Hadde ikke giddet å ta med drikkeflaske til vann – du må jo drikke flaskevann uansett (det hadde i alle fall jeg gjort!).

Jeg var i Tanzania og Kenya i juli i fjor – litt ved kysten i Tanzania, litt på safari i Kenya og Tanzania og litt i Nairobi. Jeg kjøpte egentlig ikke noe særlig, bortsett fra en kanga, et tradisjonelt tanzaniansk plagg – men det var fordi bagasjen vår ble borte og jeg ikke hadde noe å ha på meg :P Safarisjåførene har ofte avtaler med souvenirsjapper om at de tar lunsjstoppene ved butikkene deres, så du får nok se nok av souvenirer, men jeg kan ikke anbefale noe spesielt (bortsett fra å prute!). Det går jo mye i utskåret, mørkt tre, hvis du liker det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :klemme: Det meste hadde jeg husket, men noen småting var fint å huske på! Også må jeg finne meg noe knekkebrød!

Har igrunn ikke pakket noen vaarme klær, men har noen cardigans og diverse skjerf.

Drar om en times tid, har på meg verdens mest behagelige klær og sitter å tenke på hva jeg har glemt :popcorn: Noe er det jo garantert!

Skal jobbe frivillig med dyr + safari tur, i 4 uker :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...