Gå til innhold

Skal til Paris om 2uker, hvor bør jeg bo?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Paris om ca 2 uker, sammen med lillesøsteren min på 13 år, og sliter veldig med å finne et bra og billig hotell.. Er det noen som har noen råd??! Vi skal være der i 5 netter, og vil få prisen for hotellet under 5000kr for hele oppholdet. Har sett på en del hotell på kilroy og agoda, men syns det er så vanskelig å velge..og nå begynner det å bli utbooket også.. Begynner å bli ganske desperat for å si det mildt.. :skratte: Hørte og fra tanten min i dag, at Paris er veldig utrygt, at det er fullt av bander der nede som kidnapper unge jenter, er dette sant?? Hvilket område av Paris er isåfall tryggest??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror tanten din bare prøver å skremme deg. Jeg tuslet rundt alene i Paris uten at det føltes utrygt :) Vi bodde i Montmartre, men det er litt langt unna sentrum så vil nok ikke anbefale dere å bo der. Anbefaler deg å gå inn på hotels.com og se på hoteller, der står det kundevurderinger og masse annet som kan hjelpe dere med å finne hotell :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var ganske lite å finne sentralt til den prisen på så kort varsel, ja. Det vil si, siden jeg ikke vet nøyaktig når du reiser plottet jeg inn fredag - onsdag i søkemotoren, kan jo hende prisen blir annerledes med de riktige datoene.

Jeg finner to, og begge har grei beliggenhet, det i Charonne er ikke et område dere kommer til å henge noe særlig i, men man trenger uansett métrokort:

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=15&pn=1&ps=15&reviewOrder=date_newest_first&children[0]=1&rooms[0].childrenAges[0]=13&roomno=1&departureDate=22-06-2011&destinationId=504261&rooms[0].numberOfAdults=1&tab=description&arrivalDate=17-06-2011&hotelId=191910&validate=false#description

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=11&pn=1&ps=11&reviewOrder=date_newest_first&children[0]=1&rooms[0].childrenAges[0]=13&roomno=1&departureDate=22-06-2011&destinationId=504261&rooms[0].numberOfAdults=1&tab=description&arrivalDate=17-06-2011&hotelId=283110&validate=false#description

Paris er ikke farlig, men jeg ville ikke bodd langt utenfor byen og heller ikke i Montmartre (selv om dere må til Montmartre for å gå rundt og kikke, såklart!). Ellers er det trygt og fint mange steder, Montparnasse, nærheten av Jardin Luxembourg, i nærheten av Champ de Mars, le Marais, Saint-Michel, rundt Grands Boulevads etc.

Skrevet

Vi bodde i Bastille når vi var der, veldig fint og koslig område. Hotellet var ikke akkurat billig, men er sikkert billigere hoteller i samme område.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...