Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når ett helt brød inneholder 110 g karbo, kan det da reknes som lavkarbo brød da? Spiser to-tre skiver to-tre ganger til dagen, ødelegger jeg da lavkarbodietten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må regne karbo per skive :) F.eks hvis brødet du nevner gir 20 skiver, så er det 5,5 g per skive, og da blir det ikke mange karbohydrater per dag. Men sikkert lurt å begrense litt, kommer an på hvor du setter karbo-grensen din.

Skrevet

Er ikke på lavkarbo "diett" ennå, tenkte jeg bare skulle høre :) men jeg kan gjøre så du sier ja. Hva er maks gram med karber til dagen om jeg vil begynne på lavkarbo? Gikk på det før men har helt glemt det... Syns det var vanskeli å leve etter...

Skrevet

Først til brødet. Jeg spiser 2 skiver Fedon Lindberg - brød om dagen, og hadde nettopp kjøpt et slikt brød, og det kan jo være det du nevner, for det inneholder 110 kh per brød.

Jeg har delt det i brødskjærermaskinen i butikken, da fikk jeg 15 skiver pluss de to små skalkene, regner det som 16 skiver tilsammen. 110/16= Ca 7 kh per skive.

Og ang grensene for antall karbohydrater, det er et veldig individuelt og kommer an på hvilken retning du følger. Jeg spiser et slags tilpasset LCHF-kosthold, og ligger under 50 kh om dagen, de som følger ketolyse ligger gjerne under 20 kh, noen enda mindre og andre mer.

Anbefaler deg å lese her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Lykke til :)

Skrevet

Lollypops Ketolysegrøvbrød:

3 dl (en boks) Cottage Cheese

7 egg

½ ts salt

100 g kruskakli

100 g sesamfrø

200 g linfrø

1/2 dl matolje

Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.

Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.

Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).

Brødet hever bittelitt, men ikke mye.

Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.

Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).

Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.

Husk å bruke bakepapir i forma.

!! mange dropper å legge linfrøene i bløt, og bare har de rett i !!

Skrevet

Lollypops Ketolysegrøvbrød:

3 dl (en boks) Cottage Cheese

7 egg

½ ts salt

100 g kruskakli

100 g sesamfrø

200 g linfrø

1/2 dl matolje

Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.

Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.

Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).

Brødet hever bittelitt, men ikke mye.

Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.

Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).

Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.

Husk å bruke bakepapir i forma.

!! mange dropper å legge linfrøene i bløt, og bare har de rett i !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...