Gå til innhold

Snegler: fra levede kryp til ferdig delikatesse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har en del snegler i hagen (sånn med sneglehus) som jeg har fått vite er spiselige. Tenker det hadde vært gøy å lage Escargot. Har googla litt og funnet diverse fremgangsmåter, men lurer veldig på om noen her faktisk har prøvd?!

Endret av Frk. Belle
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm.... :sjenert:

Skrevet

På barneskolen hadde vi sånn "dag i fjæra", hvor vi plukket strandsnegler, kokte de i saltvann og spiste de :gjeiper: Det var egentlig ganske godt, bare ganske kjedelig å måtte skrelle av de sneglehuset.

Har aldri prøvd hagesnegler da, kan hende det blir noe annerledes :gjeiper:

Skrevet

På barneskolen hadde vi sånn "dag i fjæra", hvor vi plukket strandsnegler, kokte de i saltvann og spiste de :gjeiper: Det var egentlig ganske godt, bare ganske kjedelig å måtte skrelle av de sneglehuset.

Har aldri prøvd hagesnegler da, kan hende det blir noe annerledes :gjeiper:

Jeg er vant med å spise strandsnegler og synes det veldig godt (pirket de ut med tannpirker etter de var kokt) så tenkte det kunne vært gøy å prøve med hagesenger også.. men de er jo en del større så virker som de krever litt mer bearbeiding.. + at det går i jord og ikke i saltvann og dermed er mer "skittne"

Skrevet

Har aldri lagd det selv, men svigermor har det som spesialitet. Trikset med hagesnegler er at de må mates med kun hvitt mel i en uke før "innhøstning", for å fjerne alt de måtte ha i fordøyelsessystemet som gir en besk/ubehagelig smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...