Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må slutte å bite/rive negler, neglebånd og alt som er. Noen flere som har dette problemet og vil være med å slutte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg aldri begynte.. æsj

Skrevet

Har samme problemet.. Kan gjerne gi det et forsøk, men tviler på jeg klarer slutte :S

Skrevet

Det som fikk meg til å slutte var da jeg fikk regulering.

Skrevet

Har det samme problemet, føler jeg har prøvd alt... Tatt manikyrer for å få de til å se så fine ut at jeg ikke vil bite, tenkt at det er mange bakterier og brukt opp mange flasker Go´Negl. Men det er bare en vane jeg har, så jeg ikke legger merke til at jeg gjør det en gang! Bah! :kjefte:

Skrevet

Jeg kan være ganske ille til tider, pirker mye på huden rundt neglene. Eksamenstid gjør det ikke akkurat bedre. Vet at det er ekstremt uhygienisk, men gjør det som regel ubevisst.

Hvordan kan vi gjøre det sånn at det blir seriøst? Poste bilder eller noe?:)Noen som har noen gode tips? Har gitt go'negl et par forsøk tidligere, og det har ikke funket. Men kan jo prøve det på nytt nå..

Har hatt regulering, men da brukte jeg bare de andre neglene til å "pille" med.

Skrevet

trind har en neglelakk for neglebitere, tror den smaker sikkelig dritt så hver gang du fører hånden i kjeften har du plutselig ikke lyst lengere. Skaff dere neglebånds saks og klipp heller av død hud. Kjøp dere neglebåndskrem som pleier neglebåndene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med neglbiting i alle år, og go'negl osv. funket ikke i det hele tatt. Denne derimot har fått meg til å slutte helt! Synes den smakte helt jævlig!

Skrevet

Jeg har klart å slutte før. Måten jeg fikk det til på var med hjelp av negleforsterkeren fra trind. Hadde neglelakk hver dag. Stelte neglene ved at jeg fjernet neglelakk, tok på negleolje og neglebåndsolje og deretter ny neglelakk (med forsterker). Dette måtte fornyes hver dag da jeg begynner å småspise og kjenne på med en gang det begynner å bli litt hakk i neglelakken. Tar mye tid. Etter en måned eller noe sånn knakk den ene neglen og da var løpet kjørt. Sprakk som bare det og plutselig var det tilbake til no-nails.

Prøvde på an igjen senere, men har ikke lykkes :(

Lurer på om jeg skal prøve igjen.. Selv om det er tidkrevende er det verdt de fine neglene.

Skrevet

Da jeg slutta, spanderte jeg på meg selv gelenegler, for de kan man ikke bite på... I starten knakk mine egene, men fortsatte bare på samme vis! Nå har jeg korte-lange negler;) (les: ikke heeelt nedbitte, men sånn at jeg akkurat kan tappe i bordet med dem ;))

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har slitt med neglbiting i alle år, og go'negl osv. funket ikke i det hele tatt. Denne derimot har fått meg til å slutte helt! Synes den smakte helt jævlig!

Nå har jeg kjøpt denne, får håpe det funker.

Skrevet

Den må jeg også prøve! Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Den må jeg også prøve! Takk for tips :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har begynt å bite negler igjen. Etter å ikke ha gjort det på flere år. Nå har jeg tatt på neglelakk og håper det hjelper.

Skrevet

Jeg sluttet å bite negler etter 25 år på neglbitekjøret, men har aldri klart å slutte å bite på huden rundt neglene.

Det er utrolig irriterende å gå rundt med dype sår når jeg biter og river av for mye hud, men har aldri klart å venne meg av med det :sukk:

Har prøvd alt fra go'negl og lignende, til kremer av ymse slag, men jeg ender alltid opp med fingrene i kjeften uansett hvor jævlig det smaker. Meh. Dustete er det.

Skrevet

Har biti negler i minst 25 år også..

Satte på falske negler i salong... Evt. gjøre det hjemme med sånn hjemmekit.

Etter å ha hatt de på i en ukes tid, tar jeg de av (les. river de av;)..

Så er det bare å file og legge på neglelakk..

Jeg må klippe og file de når de blir for lange..

De fleste neglene mine brekker og fliser seg opp hvis de blir lengre enn 4mm..:(

Nå er mine tommelnegler 0,5cm lange:)) :danser:

Lykke til:))

Skrevet

Jeg hadde bitt negler så lenge jeg kunne huske frem til mai i år. Jeg slutta i kombinasjon av at en gutt jeg syntes var litt kjekk sa at han aldri ville blitt sammen med en jente som beit negler og at jeg gjorde det gjerne i situasjoner jeg var nervøs eller utilpass. Når jeg klarte å være bevisst på hvilke situasjoner dette var, så var det lettere å unngå å bite også :fnise:

Gjest Vena Cava
Skrevet

Skulle gjerne sagt at jeg er med, men er så alt for dårlig til å holde det.

Det varer max en mnd så er jeg på ny biting igjen..

Men jeg hater det! Ser utrolig stygt ut med korte stubber til negler.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...