Gjest Vicci Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Hei! Nå har studentlivet tært hardt på helsa, med både mye koffein, alkohol og usunn mat! Jeg har nå flyttet hjem til familien for sommeren og skal jobbe kveldsskift. Dette gir meg mulighet til å lage mat til bare meg, og da også kanskje følge en kur. Og skal da prøve å trene noe på dagtid. Så lurte på om dere hadde noen tips til hvordan denne sommeren skulle bli sunnest mulig! Har spesielt lyst å rense kroppen, men helst ved hjelp av kosthold. Så hva burde jeg spise/ikke spise? Hvordan skal jeg legge opp treningen? Det kommer vel for det meste til å gå i sykkelturer og gåturer i heia. Har dere tips? Kom med de! Gjerne erfaringer fra detox-/slankekurer også!
Leifr Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 "Detox" er vås. Kroppen renser seg selv (hvis du ikke er i ferd med å dø av lever- eller nyresvikt). 2
Leifr Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Å være ute og røre på seg i ulendt terreng er vel faktisk en av de mer fornuftige måtene å bruke fritida på sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Hei! Nå har studentlivet tært hardt på helsa, med både mye koffein, alkohol og usunn mat! Jeg har nå flyttet hjem til familien for sommeren og skal jobbe kveldsskift. Dette gir meg mulighet til å lage mat til bare meg, og da også kanskje følge en kur. Og skal da prøve å trene noe på dagtid. Så lurte på om dere hadde noen tips til hvordan denne sommeren skulle bli sunnest mulig! Har spesielt lyst å rense kroppen, men helst ved hjelp av kosthold. Så hva burde jeg spise/ikke spise? Hvordan skal jeg legge opp treningen? Det kommer vel for det meste til å gå i sykkelturer og gåturer i heia. Har dere tips? Kom med de! Gjerne erfaringer fra detox-/slankekurer også! Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, er ikke sunnheten som har vært første prioritet i det siste, spesielt nå under eksamensperioden. Jeg hadde planer om detox en stund, men så googlet jeg det, og fant ut at disse detox-kurene bare er tull og bortkastede penger. Men det er jo alltid bra med mest mulig naturlig mat, uten tilsetningsstoffer. Og mye vann! Og ellers følge et sunt kosthold, som man kan ta med seg videre inn i neste studieår også
Wiggins Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Detox-kurer er bare tull. De fleste såkalte rensekurer er en sultekur, der man spiser bare små mengder grønnsaker og drikker vann. Hvis man tidligere har spist mye søppelmat, drukket en del alkohol og kaffe, sier det seg selv at man vil føle seg bedre etter en slik "kur". Det beste er likevel å spise normale mengder sunn mat, og få i seg lite kaffe og alkohol, og selvsagt være i aktivitet hver dag. Det er ingen giftstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den klarer å kvitte seg med under en såkalt "rensekur". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå