Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man ikke kan bruke betalingskort fra og med imorgen om det blir streik? Må jeg ta ut kontanter for å kunne handle, eller gjelder det bare å betale regninger/ta ut penger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder alle bankterminaler i butikk, så ta ut kontanter du, for alt fra nettbank til minibank ryker. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lønn den syvende. Vil den tikke inn som vanlig (6-halv 7 tiden på morgenen), eller må jeg vente til streiken er over? Leser også at dersom streiken inntreffer, vil det skje fra 08.00 på morgenen. Vil det si at jeg kan ta ut penger før den tid?

AnonymBruker
Skrevet

Alle burde ta ut pengene I DAG for å være sikret å få ta ut. :)

Det med lønnen din, bruker den å bli registrert så tidlig om morgenen? Hos meg registreres ikke før rundt 12 om dagen. Jeg får lønn rundt den 12, håper det er avblåst til da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, banken min sender ut melding på mobilen når pengene er på konto. Denne meldingen får jeg rett over 06:00 på morgenen.

Skrevet (endret)

Alle burde ta ut pengene I DAG for å være sikret å få ta ut. :)

Det med lønnen din, bruker den å bli registrert så tidlig om morgenen? Hos meg registreres ikke før rundt 12 om dagen. Jeg får lønn rundt den 12, håper det er avblåst til da.

Kan jeg få være litt "belærende"....

Tenk dere litt om.

Jeg synes å huske at det var streik i forsikring i 12 dager i 2006. Når så denne streiken skulle utvides til å gjelde de bankansatte, så grep regjeringen (Bjarne Håkon Hansen) inn før streiken ble satt i gang (tvungen lønnsnemd)

Konsekvensene ville bli for store og derfor ble det slik.

Vil konsekvensene bli mindre i dag?

Denne streiken kommer aldri i gang, eller varer toppen noen timer.

Endret av Østlandet
  • Liker 8
Skrevet

Kan jeg få være litt "belærende"....

Tenk dere litt om.

Jeg synes å huske at det var streik i forsikring i 12 dager i 2006. Når så denne streiken skulle utvides til å gjelde de bankansatte, så grep regjeringen (Bjarne Håkon Hansen) inn før streiken ble satt i gang (tvungen lønnsnemd)

Konsekvensene ville bli for store og derfor ble det slik.

Vil konsekvensene bli mindre i dag?

Denne streiken kommer aldri i gang, eller varer toppen noen timer.

Godt poeng, kan jo håpe på det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blakk, og får AAP fra nav om 2 dager (er man på trygd er man oftest blakk og), så jeg kunne ikke tatt ut penger. Jeg håper inderlig at jeg får penger til mat om 2 dager, og at streiken da er avblåst...

:sukk:

• Liker 1
Skrevet

Er spent på om dette blir noe. Kjenner jeg er litt redd for om jeg har driti på draget nå da jeg ikke har noen kontanter...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går streiken ut over nettbanken også!? Fa-en.. Hvor lenge har de planer om å streike?

Skrevet

Blir det streik i morgen, så blir det også tvungen lønnsnemd innen midnatt i morgen. De er ikke villige til å la Norge stoppe opp i flere timer enn dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er endel usikkerhet ute å går, så da kan jeg jo vise til informasjon fra Finansnæringens Fellesorganisasjon.

Og til deg som minner oss om 2006 streiken, så kan jeg jo også informere om at det i 2009 ble laget en konfliktavgrensningsavtale (du finner den i overstående link) slik at regjerigen ikke like kjapt skulle ha grunnlag for å trumfe igjennom lønnsnemd slik de gjorde sist...

Mvh ei som evt er klar med opptrappingen den 14/6.

Skrevet

Og fremdeles gjør de det slik at så fort Olga(98) ikke får hentet medisinene sine så blir det tvungen lønnsnemd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er endel usikkerhet ute å går, så da kan jeg jo vise til informasjon fra Finansnæringens Fellesorganisasjon.

Og til deg som minner oss om 2006 streiken, så kan jeg jo også informere om at det i 2009 ble laget en konfliktavgrensningsavtale (du finner den i overstående link) slik at regjerigen ikke like kjapt skulle ha grunnlag for å trumfe igjennom lønnsnemd slik de gjorde sist...

Etter hva jeg har lest om den konfliktavgrensningsavtalen så er det ikke store forskjellen fra sist. Store deler av samfunnet lammes fortsatt. Å tro at streiken kan holde på til den 14. juni er å tro på nissen.

AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg har lest om den konfliktavgrensningsavtalen så er det ikke store forskjellen fra sist. Store deler av samfunnet lammes fortsatt. Å tro at streiken kan holde på til den 14. juni er å tro på nissen.

Skrevet

Jeg kjenner konfliktavgrensningsavtalen. Men, den vil ha lite å si, når det kommer til stykket.

Derfor så drømmer du, om du tror denne streiken vil vare dager. Mulig de lar den gå timer, eller et drøyt døgn. Så er det slutt.

Sannsynligvis kommer den aldri i gang.

Skrevet

Jeg er veldig spent på hvor lenge den vil vare.

Håper jo at den ikke varer så lenge, for det kommer til å stoppe helt opp for veldig mange vil jeg tro.

Gjest gloria
Skrevet

Dersom streiken starter fra 08.00 i morgen tidlig, vil det si at en kan ta ut kontanter i morgen tidlig før dette tidspunktet? Eller stenges minibankene etter midnatt?

Skrevet

Dersom streiken starter fra 08.00 i morgen tidlig, vil det si at en kan ta ut kontanter i morgen tidlig før dette tidspunktet? Eller stenges minibankene etter midnatt?

Det skal være mulig å ta ut helt til klokken 08:00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...