Gå til innhold

noen som kan fortelle meg alle symptonene til graviditet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

noen som kan fortelle meg alle symptonene til graviditet?...eller de mest vanligste.....når du begynner å merke at du er gravid..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig at du ikke får mensen, ømme bryster, kvalme, tretthet...

Men du kan bare være sikker når du tar en test, så det ville jeg gjort.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene er forskjellige fra kvinne til kvinne. Mange av dem ligner på følelsen du har før du får mensen: "tung" fornemmelse i magen, svette, må tisse ofte..... Kvalmen kommer ikke nødvendigvis med en gang for alle, så det er ikke lett å ramse opp hva du skal kjenne etter.

Jeg antar at du er 14 år, og at du ikke ønsker å være gravid. Jeg håper du kan snakke med moren din eller kjæresten om dette, eller at du har en annen voksen å støtte deg til.

Uansett: det haster å finne ut av om du er gravid - i så fall har du mange beslutninger du må ta.

Hvor mye vet du om graviditet? Noen kjappe fakta: Som regel skjer eggløsning og dermed befruktning midt mellom to menstruasjoner, dvs hvis du er regelmessig: ca to uker etter forrige mens. Egentlig er det to uker før neste mens, og det gjør det jo vanskelig hvis du ikke er regelmessig.

Jeg tror de nye testene er til å stole på allerede to dager etter uteblitt mens, dvs 16 dager etter det aktuelle samleiet. Håper du vet når det var :oops:

Du kan bli gravid hvis sæden til en gutt har hatt mulighet til å komme opp i skjeden. Dvs hvis han har fått utløsning inni skjeden din, eller rett utenfor. Du blir ikke gravid hvis du f.eks. suger ham (det er heldigvis ingen forbindelse mellom magesekken og skjeden :wink: )

Lykke til - håper du slipper å bekymre deg lenge!

Klem :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten å finne ut om du er gravid på er å ta en test. Den kan du ta etter den dagen du skulle hatt menstruasjon. Du kan kjøpe den på et hvilket som helst apotek, og du finner den i hyllene utenfor disken, så du slipper å spørre etter den. Alle testene skal være trygge.

Du spør etter alle symptomene, og det blir nok litt feil. Husk at det finnes kvinner som har gått langt i svangerskapet uten å forstå at de er gravide, det finnes til og med noen som har født uten å vite hva som var i gang.

Selv er jeg gravid nå. Det eneste tegnet jeg hadde før jeg fikk bekkenløsning langt ute i 5. måned, var at jeg fikk mensensmerter akkurat når jeg skulle hatt mensen. Så jeg gikk med bind i over en uke før jeg gikk og kjøpte meg test.

Anbefaler derfor at du får tak i en test. Jeg tror du kan bestille en her i KG shopen også, om du ikke har lyst til å gå og kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir så glad når jeg ser slike svar som Twigi og Sissan har gitt her.

Jeg håper alt ordner seg for Redd14. I alle fall har dere bidratt til å gjøre henne tryggere i situasjonen hun er i.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...