Gå til innhold

Dødelig Fedme/42 Stone Mum på TLC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så dette programmet på TLC nå i kveld? 272 kg og nekter å slutte med dårlig mat.. Frustrerende å se på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, så det jeg. Ble nesten litt lei meg på slutten da hun dattera dansa rundt, og mora satt og prøvde å "være med".

Skrevet

jeg så begynnelsen. det jeg ikke skjønner er familien som fortsetter å gi henne all den usunne maten. hun kunne jo faktisk ikke bevege seg, vist de hadde gitt henne annen mat hadde hun ikke hatt så mye valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg så begynnelsen. det jeg ikke skjønner er familien som fortsetter å gi henne all den usunne maten. hun kunne jo faktisk ikke bevege seg, vist de hadde gitt henne annen mat hadde hun ikke hatt så mye valg.

Ja! Akkurat dette irriterer meg i alle slike dokumentarer, personen ligger pal i sengen og får mat servert, MYE mat, dårlig mat, mange ganger om dagen av familie/samboer etc. HVORFOR?! :(

• Liker 2
Skrevet

Man synes synd på personen, og personen kan være veldig manipulerende også.

Skrevet

Big is beautiful..minner meg om hu dama som hadde satt seg som MÅL og bli verdens tyngste kvinne....Samboeren var delaktig i forsøket, og stilte oppmuntrende opp med måltider store som koltbord! Kanskje det var denne kvinnen? Bra at man stiller opp for hverandre i et forhold :snurt:

Skrevet

Jeg så programmet. Var trist og frustrerende å se på.

Hun spiste bare en gang om dagen og spiste da 2000 kalorier. Legen sa jo at å spise bare en gang om dagen ødelegger stoffskifte. Da er det bedre å spise 3 ganger med 700 kalorier pr dag. Merket meg at hun ble veldig sint på døtrene sine da de ikke ville gi henne den maten hun ønsket (likte jo ikke diett-maten). Etter 2-3 uker med sinneutbrudd så skjønner jeg at en og annen ikke klarer å være sterk nok og gir etter. Det var jo hun på 14 år som hadde hovedansvaret for moren da de andre ikke var interessert lengre. Tenk dere å være 14 og få kjeft av moren hver dag uke etter uke. Ikke bra det.

Så dere da legen kom og veide henne andre gangen og hadde gjemt unna en mega stor flaske med light brus. Hun fortalte til tv-kameraet at hun hadde gjemt den der selv og når legen fant den så ble hun fly forbannet for at han antydet at den var hennes. At han kunne være så frekk og påstå noe slik. Det var datterens flaske.

Har sett mange program om ekstremt store personer og sitter igjen med det inntrykket av at familiemedlemmene syns synd på dem og gir dem den maten de vil ha. Ikke tar de hensyn selv heller og lager store fete måltider. Selv etter at de har tatt f.eks. gastrisk bypass og kommer hjem med bitteliten magesekk så sitter de andre og propper i seg fete måltider. Ikke lett å stå i mot når det ligger der foran deg og du må bare sitte å se på. Ikke rart at det da blir vanskelig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Så et annet program med en mann som praktisk talt var lenket fast til sengen av sin egen tyngde. Han var enorm! Og allikevel kom familiemedlemmer flere ganger om dagen og ga han Mc´donalds mat.

Har også sett programmer med overvektige barn som griner seg til seg usunn mat fordi foreldrene knekker under presset. "Stakkars liten. Hun gråt i flere timer, så til slutt måtte jeg gi henne en big mac."

Det er synd de ikke klarer å se at det er til deres eget beste å kutte ut søppelmaten :sukk:

Skrevet

ja, skjønner at det er vanskelig forbarna å si nei til henne. og det virket egentlig ikke som hun skjønte hvor alvorlig overvekten var, hun skylte på sykdommer som hun mest sannsynlig hadde på grunn av vekten, ikke omvendt...

har sett en annen dokumentar om en som var like overvektig. legen klarte å overtale familien om å lage sunnere mat til han, men når familien var på jobb eller skole ringte han etter takeaway. han heller kunne ikke komme seg ut av sengen,men han fikk de som leverte til å gå inn i hagen og gi han maten gjennom vinduet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble irritert av å se på det. Han legen fikset det slik at hun fikk sunne måltider servert på døren 3 ganger om dagen. Allerede første dagen nektet hun å spise det fordi det ikke var godt. Hallo, du holder på å dø!! Nekte å spise maten legen prøver redde deg med fordi det ikke er godt?

Virket som hun bare ville ha et lettvint løsning: operasjon. Hun gadd jo ikke kjempe i det hele tatt for å fikse litt av problemet selv. De fleste feite mennesker prøver hverfall, også sprekker de gjerne. Hun her prøvde jo ikke en gang, bare sutret over ekkel mat og kjeftet på de stakkars barna.

Dumskap fra ende til annen! (snakker ikke om alel overvektige, men hun her provoserte meg kraftig).

• Liker 1
Skrevet

Ja, hun gadd ikke prøve en gang. Trodde vel at hun kunne gå ned 35 kg på en uke! og bli operert. Trodde vel at det skulle redde henne. Irriterende og latterlig hele dama.

• Liker 1
Gjest Emera
Skrevet

Dette er misbruk. Matmisbruk er ikke annerledes enn alkohol- eller narkotikamisbruk. Mange misbrukere lever i selvfornektelse, de klarer ikke å se at de faktisk er avhengige. Derfor alle unnskyldningene og kjeftbruken. Misbrukere kan også være fryktelig overtalende og manipulerende (som også yoyo sier lenger oppi tråden). De appellerer til familiemedlemmenes medfølelse, og det er ikke lett for dem.

Men forbanna på den dama, det ble jeg også! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...