Salamandria Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Er det noen her som har peiling på om man kan få både husbanklån og bostøtte samtidig? Det er jo det samme stedet som gir ut begge deler. F. eks: hvis man har et lån fra husbanken, og betaler 4000 kr i måneden, kan man da få bostøtte (i mitt tilfelle kan jeg få 2000 kr, ifølge kalkulator) til å betale halvparten av de 4000 kr?
Pusemamma Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Du skal ha ganske lav inntekt for å få bostøtte. Kan lese med om bostøtte her http://www.husbanken.no/bostotte/bostotte_soker/hvem-kan-fa-bostotte/
Salamandria Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2011 jeg vet det. men lurte på om man kan få begge deler samtidig...
SivB Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hei Ja, du kan både ha lån i Husbanken og motta bostøtte. Lån i Husbanken regnes som boutgift på lik linje med andre boutgifter som lån i privat bank, startlån, husleie osv. Les mer om hvilke boutgifter som tas med i beregningen av bostøtte. Vennlig hilsen Siv Fullt navn fjernet. Kråkesaks. Endret 7. juni 2011 av Kråkesaks
Salamandria Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2011 Hei Ja, du kan både ha lån i Husbanken og motta bostøtte. Lån i Husbanken regnes som boutgift på lik linje med andre boutgifter som lån i privat bank, startlån, husleie osv. Les mer om hvilke boutgifter som tas med i beregningen av bostøtte. Vennlig hilsen Siv A. Brynestad Husbanken Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå