Gå til innhold

Hva skjer med meg? (langt..)

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke tenkt å fortelle dette her, men nå bare må jeg :lol:

Jeg har alltid hatt sterk intuisjon, men ikke noe mer enn det. Den ene søsteren min er litt "skummel", hun kan gå inn i et hus og straks fortelle om det er "bra" eller "dårlig" der inne, hun kjenner veldig godt om det er "noe(n)" der eller ikke. Eks. så da hun og hennes samboer var på husjakt kom hun inn i et hus og straks snudde hun i døra før hun hadde sett seg om der inne. Hun sa klart fra til samboeren sin at uansett hvor lekkert det var der inne så skulle hun ikke bo der, for der var det noe som ikke var noe hyggelig. Dette skjer med henne flere ganger når hun kommer på besøk hos folk - noen steder merker hun ingenting mens andre steder har hun lyst å reise derfra med en gang. Jeg kunne fortalt mange historier rundt søsteren min som merker mer enn andre mennesker, men jeg skal ikke gjøre det nå.

Faren min drev med telepati med sin mor da hun levde. De hadde et veldig nært forhold, så det kan ha en innvirkning på deres telepati.

Flere i slekten på farssiden vet litt "mer" enn andre, men ikke sånn at det snakkes så høyt om - noen i slekten er veldig redde for at de vet mer enn andre.

Så var det meg.. Som sagt har jeg alltid hatt sterk intuisjon, selv om det tok mange år før jeg lærte meg at jeg burde lytte mer til den enn jeg turte. Ellers har det ikke vært noe spesielt med meg, bortsett fra en liten ting. Jeg har egentlig slått det vekk med at det er bare jeg som innbiller meg det, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Helt siden min morfar døde for ganske mange år siden har jeg ganske ofte følt at bestefar ER her, med meg. Om jeg har vært usikker og redd for noe, har jeg noen ganger plutselig fått en veldig ro inni meg - akkurat som om noen er der sammen med meg og jeg har tenkt "hvorfor er du usikker, Lillian, bestefar er jo her med deg"... Jeg vet ikke hvorfor, men slik er det altså.

Vel, det har ikke vært store greier liksom, så jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det. Men i det siste har det skjedd et par ting som gjør at jeg begynner å lure litt..

Først, for noen uker siden døde exens bestefar. Han hadde vært sjuk en stund, så vi gikk hver dag og ventet på dette, men jeg tok det av en eller annen grunn ikke så tungt, jeg var aldri nervøs når exens foreldre ringte oss osv sånn som exen var.

Så en natt drømte jeg at bestefaren hans døde. Jeg så ham sovne stille inn. Jeg pleier ikke drømme om død, så da jeg våknet om morgenen hadde jeg en anelse om hva som ventet oss i løpet av dagen. Av frykt for å skremme opp exen sa jeg ingenting til ham, men da jeg kom på jobb den dagen så sa jeg til mine kolleger at "i dag får jeg telefon fra exen om at bestefaren hans er død." Mine kolleger så litt undrende på meg, men snakket ikke noe mer om det. Et par timer senere ringte jobbtelefonen og det var exen som kunne fortelle meg at hans bestefar hadde dødd... Alt jeg sa til exen var "jeg vet det." Fortalte ham om drømmen etter jobben den dagen, og han ble rimelig satt ut. Det ble både jeg og mine kolleger også... :roll: Jeg hadde sanndrømt, jeg kan ikke huske å ha gjort det før. Det kunne vært en tilfeldighet, så jeg brydde meg ikke mer om det.

Den siste uken har jeg enten ikke sovnet før rundt 5-6tiden om morgenen, og de få gangene jeg har sovnet har jeg alltid våknet igjen rundt klokka 04.30. Ca. klokken 04.30 skjer følgende:

Jeg ligger våken i sengen, hører en bil komme kjørende utenfor (men ser ingen lys selv om soveromsvinduet er ut mot veien), bilen stanser men jeg hører ingen bildører slå igjen eller noe. Utenfor her er det grus, men jeg hører ingen som går på grusen. Etter bilen stopper hører jeg noe(n) som på en måte skraper bortover veggen utenfor soveromsvinduet, og jeg hører noen som romsterer i kjelleren under oss. Så blir det stille, og jeg hører bilen kjøre igjen. Uten å høre bildører som slås igjen eller noe. :o

Jeg fortalte dette til exen i går ettermiddag, da jeg lurte svært på hva dette kan være. Jeg har allerede tenkt tanken om at "noe åpnes hos meg" for tiden, men jeg kan jo ikke være sikker. Det som også er veldig rart, er at vanligvis blir jeg vettskremt av sånne ting - ukjente lyder osv.. Når dette skjer rundt 04.30 så blir jeg ikke redd i det hele tatt, jeg bare lytter og er helt rolig - ikke noe skremte blikk ut i det mørke rommet eller noenting.

Vel, så ble exen og jeg enige om at om jeg hørte det samme natt til i dag så skulle jeg vekke ham så skulle vi titte ut av vinduet. Exen mente det sannsynligvis var postmannen som kom med avisa (postkassene henger på veggen rett under soveromsvinduet vårt).

Da jeg hørte en bil stoppe her i natt - denne gangen klokken 04.00, vekket jeg exen og vi kikket ut. Det var postmannen. "Ah, da avslørte vi bilmysteriet" sa exen til meg og la seg til å sove igjen.

MEN jeg sovnet ikke... For klokken 04.30 stoppet en ny bil her ute og alt som har skjedd tidligere netter skjedde i natt også. Jeg kikket ut av vinduet, men så ingenting :o

Såh..Det var min historie som jeg ikke hadde tenkt å fortelle, men nå føler jeg det er på tide å finne ut hva som skjer med meg... Det jeg synes er så utrolig rart er at jeg ikke blir redd av dette - jeg er faktisk veldig lettskremt når det kommer til sånne overnaturlige ting... :roll:

Er det noen som har innspill, noen som kan si noe om hva som kanskje skjer med meg?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*fryse på ryggen*

*sjekke at dørene er igjen*

iiiiiiik .... :o

Huff ....jeg er skikkelig pyse jeg Lillian ... :oops: WOW - skal si ......og så tar du det så rolig? ..hehe jeg er imponert - har ben i nesa du ... :wink:

nei ....noen forklaringer har jeg ikke .....men skal følge med her for jeg håper andre har innspill som er bedre enn mitt ... :wink: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og her sitter Væren og fryser over hele kroppen!!! :o

Bevare meg, det er ikke tvil om at du har noen evner som vi andre ikke har, jente! Men jeg må si jeg ble veldig nysgjerrig på hva det som du opplever om nettene egentlig betyr! Det må jo på en eller annen måte ha en slags mening? Er det noe som har hendt der du bor? Noe som vil komme til å hende? Et slags symbol på noe? Jeg skjønner ingenting, men håper det er noen som har litt peiling på slike ting, for jeg har veldig lyst til å høre hvordan det går videre med deg, Lillian, og om noen har en plausibel forklaring!

Kanskje du kan få din søster på besøk, hun vil kanskje sense ett eller annet?

Litt merkelig at du heller ikke blir redd, men bare ligger der og registrerer at det skjer, liksom. Og vet at det kommer til å gjenta seg igjen! Det høres mektig ut. Jeg tror jeg hadde fått hetta, men man vet vel aldri på forhånd hvordan man ville ha reagert om man var oppi en slik situasjon.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW - skal si ......og så tar du det så rolig? ..hehe jeg er imponert - har ben i nesa du ... :wink:

Hehe, jeg er jo så overrasket selv, for vanligvis blir jeg VETTSKREMT av sånt! Det er så sinnsykt rart at jeg ikke blir redd i det hele tatt...

Det må jo på en eller annen måte ha en slags mening? Er det noe som har hendt der du bor? Noe som vil komme til å hende? Et slags symbol på noe?

Aner ikke! Vet ikke om det har skjedd noe spesielt her, men har jo bodd her siden April og huset er bygd ca. 1900. Men det har jo ikke vært sånn før?!?!? :roll:

Kanskje du kan få din søster på besøk' date=' hun vil kanskje sense ett eller annet? [/quote']

Min søster var her en helg tidlig i september, og da var jeg veldig spent på forhånd for hvordan hun ville være mens de var her pga gammelt hus osv. Jeg kjenner min søster såpass godt at jeg ville merket det på henne. Jeg spurte henne om hun merket noe - men hun merket ingenting her hos oss, så hun sa det var trygt her....

Jeg tror jeg hadde fått hetta, men man vet vel aldri på forhånd hvordan man ville ha reagert om man var oppi en slik situasjon.

Trodde jeg også jeg ville få om jeg noen gang skulle oppleve noe sånt, men jeg gjorde ikke det.. Jeg er helt rolig, og exen er utrolig sjokkert over at jeg er så rolig rundt det, for tilogmed han får litt frysninger av det og han er ikke lettskremt...

Snakket med ei om det på MSN, hun kom med masse "logiske" forklaringer, men jeg kunne slå ihjel de aller fleste... :lol:

Håper noen som har litt peil gidder å skrive her også! :wink:

Jeg er sabla nysgjerrig!!!...også skal jeg flytte herfra i morra...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen ganger opplevd at jeg har "visst om" dødsfall.

For tre år siden våknet jeg plutselig klokken ett om natta og begynte å gråte - jeg fikk en sterk visshet om at bestemor var død. Riktignok hadde hun vært syk lenge, og jeg visste at hun kom til å dø - men like fullt våknet jeg akkurat da og følte en sterk sorg. Morgenen etter ringte mamma og fortalte at bestemor var død - og at hun døde klokken ett...

I forrige uke drømte jeg om gullfiskene til pappa, noe jeg aldri pleier å gjøre (er ikke så fryktelig opptatt av dem akkurat). Jeg drømte at de gispet etter luft ved vannoverflaten og var i ferd med å dø. Da jeg snakket med foreldrene mine neste dag, fikk jeg vite at nesten alle gullfiskene var funnet døde. :o

Det er ikke bare ved nære dødsfall jeg har opplevd noe slikt. Da Olof Palme ble drept våknet jeg plutselig grytidlig på morgenen og følte en trang til å skru på tv'en. Helt ulikt meg... Det samme skjedde da prinsesse Diana døde - da våknet jeg ved halv seks-tiden og bare måtte skru på radioen (som jeg aldri pleier å høre på ettersom jeg bare bruker alarmen). Bare tilfeldigheter??? :-?

Utover dette har jeg aldri hatt noen liknende opplevelser som du forteller om. Det høres skremmende ut å høre ting som ikke er der - jeg hadde i hvert fall blitt skremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert inne i en utvikling, hvor du åpner for å motta signaler.

Når det gjelder den nattlige affæren - vet jeg ikke - men det første som slo meg, er at det er avisbudet sine vardøger som inntreffer nesten et døgn før han kommer - altså et heldig tegn for ham.

Eller - og den er litt mindre hyggelig - han har vardøger som kommer etter ham - det er ikke like godt tegn, for ham - men jeg vet ikke så mye om det...

Men du hører kanskje bilen osv. selv om det er helg og avisa ikke kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Dobbeltgrøsse*

Det er nok en forklaring... men naturlig i en annen betydning enn den vi vanligvis tenker på.

Av og til tenker jeg at alt jo avhenger av øyet som ser. Rødt er rødt for meg, men antageligvis svart for katten min. Vi mennesker ser og oppfatter ting på en bestemt måte. Det betyr ikke at der ikke er mer å oppfatte,vi har bare ikke sansene til det. Andre dyr med andre sanser kan jo for eksempel lukte frykt eller se kroppsvarme. Det betyr at det er mulig i denne verden å vite mer, oppfatte mer enn det de fleste mennenskene ser. Det er flere sanseinntrykk rundt oss enn det de menneskelige sansene oppfatter.

Kanskje er du som din søster en som oppfatter mer enn det vi andre gjør.

At du ikke er redd tyder nok rett og slett på at det ikke er noe å være redd for.

Jeg vet jo ikke jeg heller da... dette er bare det jeg tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du skal gjøre noe med! kontakt noen som er synsk og få dem til å lære deg hvordan du videreutvikler dette. Venninna mi var veldig husredd før. Hun så og hørte ting hele tiden. Etter at hun fikk hjelp til å videreutvikle evnene sine har hun blitt helt rolig. Det første du må lære hvis du har slike evner er å beskytte deg selv. Hvis du blir skremt av det du fornemmer eller ser, må du vite hvordan du "slår det av". Begynn for all del ikke å utvikle dette uten veiledning, da skremmer du vannet av deg selv. Det er ikke noe farlig med dette. Lær deg å forstå det, og du får fred og ro... og du kan kanskje forstå hva "noen" vil deg.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg for min del tror at det er innbilning - har overhodet ikke tro på at noen er synske eller at none har overnaturlige evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte en gang at farmor døde. Heldigvis er ikke jeg sanndrømt!

Jeg tror enkelte har noen følere ute som gjør at de kan få mer innsyn i noe utenfor det vi andre ikke får med oss. Og jeg misunner det absolutt ikke, samtidig som jeg gjør det pittelitt. Tenker det må være spennende. Men finner hver gang ut det er for skummelt for meg.

Tøft gjort at du tar det med så stor ro, Lillian :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
det er avisbudet sine vardøger som inntreffer nesten et døgn før han kommer - altså et heldig tegn for ham.

Eller - og den er litt mindre hyggelig - han har vardøger som kommer etter ham - det er ikke like godt tegn, for ham - men jeg vet ikke så mye om det...

quote]

Hva er vardøger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogga fast bruker

Jeg synes ikke det er noe rart at du forblir rolig når dette skjer.

Man blir ofte det.

Jeg er sanndrømt selv, og av og til kan jeg drømme om ting et halvt år til et år i forveien før det faktisk manifesterer seg i "den virkelige verden". Da kvepper jeg litt, men skjønner jo at jeg har en kanal inn i en annen virkelighet, som det også virker som om du har.

Jeg drømte om krigen i Irak flere måneder før det skjedde, og jeg visste at diktatoren ikke ville bli funnet. Nyhetene på den tiden var gammelt nytt for meg.

Det er litt slitsomt å ha det sånn også, for jeg kan ikke dele dette med noen. Alle i min familie og omgangskrets er skeptikere deluxe! Samboeren min også. Har overrasket ham et par ganger med å vite 100% sikkert på forhånd hva som skal skje, men han avfeier det som tilfeldigheter. :lol:

Jeg har også en sterk intuisjon, og en indre trygghet som har rot i meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Takk for mange fine svar!

Jeg har ikke skrevet mer i denne tråden fordi jeg fant den ikke igjen :lol: Forumet "Alternativt" var jo blitt borte...

Det er jo en snart en måned siden jeg flyttet fra det huset hvor tingene hendte, og etter jeg flyttet har jeg ikke merket noe spesielt. Jeg er ikke lenger redd for å være alene, iallfall så er jeg det i mye mindre grad enn jeg noensinne har vært.

Men jeg har ikke opplevd noe mer uforklarlig etter jeg flyttet, så derfor vet jeg rett og slett ikke hva det var... :roll:

Jeg har vurdert å ta kontakt med noen som har peiling slik at jeg kanskje kan finne ut mer om dette og ikke minst om meg selv, men jeg har ikke rota meg til å gjøre det enda.

Jeg går egentlig bare og "håper" at noe mer skal skje ellers så får det la være å skje noe i det hele tatt resten av mitt liv. For jeg vil komme til bunns i dette nå eller aldri.

Igjen, takk for svar - jeg respekterer fullt ut at ikke alle klarer å tro på sånne ting, det finnes mange skeptikere rundt omkring her i verden :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ofte slik, som deg, Lillian, at jeg får beskjed om ting før de skjer. Det har hendt meg uttallige ganger. Det er så godt å høre at du ikke blir skremt når du opplever sånne ting, for hvis jeg hører ting, ja, da blir jeg skremt.

Det kan være flere grunner til at du hører akkurat det samme hver natt. Det kan for eksempel være en hendelse som har funnet sted, som repeterer seg selv, eller det kan være en forsmak på noe som vil skje i framtiden.

Når jeg opplever ting, er de framtidsorientert, mens en venninne av meg (som opplever ganske mye rart og som har det i hele familien), er mest bakoverorientert - før dette liv, kontakt med helt andre dimensjoner osv.

Jeg tror nok det er noe som er i ferd med å skje, at du stadig blir mer åpen og mottakelig. Det finnes "synske" mennesker i Norge som reiser rundt og holder kurs, der de lærer folk å bruke de evner man har, evner som hos de fleste ligger avstengt et eller annet sted.

Er du interessert i å utvikle evnene videre, eller skulle du heller ønske du ikke hadde dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...