Gå til innhold

Er det noen med skikkelig fet og kvisete hud som har fått bukt med problemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har veldig fet hud,den blir blank, og jeg får kviser,alt fra små til store underjordiske vonde. Bruker nå MD formulations produkter, som jeg har brukt en stund, og det har hjulpet en god del, men det kommer fortsatt kviser, og huden blir fortsatt blank. Har akkurat begynt å ta nattlysolje også, men ikke lenge nok til å ha sett noe resultat tydeligvis.

Noen her som har samme hudtype som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobobaolje har hjulpet på meg :D Har samme hudtype som deg.

Skrevet

jeg har blandings hud, t sone med fet hud, det hjelpe for meg å ta en dypt rensende ansiktsmaske 1-2 ganger i uka. Gjør du det?

AnonymBruker
Skrevet

ja jeg bruker md sin skrubb og ansiktsmasken 2 ganger i uken...:/ Joda tro meg, har blitt bedre men laaangt ifra bra...

jojobaoljen, høres så ut som man får blankere hud av den, i og med at den heter olje? men man gjør kanskje ikke det?

Skrevet

Jeg får blank og ekkel hud akkurat når jeg har tatt den på, men jeg sover med oljen på så den trekker inn i huden og når jeg våkner så er huden veldig fin. Bruker den også på dagtid noen ganger. Men det varierer vel fra person til person om denne oljen hjelper eller ikke.

Du kan jo lese litt her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=557542&st=0

AnonymBruker
Skrevet

Diane P piller

AnonymBruker
Skrevet

hmm.. Joda, jojobaoljen høres interessant ut den.. er det noen som har vært veeeldig plaget av hormonelle kviser som har fått hjelp ved hjelp av den tro?

Diane p-piller brukte jeg før, i 2 år.. Ikke hjalp det noe særlig og jeg tålte ikke pillene i det hele tatt pga andre ting:(

AnonymBruker
Skrevet

hmm.. Joda, jojobaoljen høres interessant ut den.. er det noen som har vært veeeldig plaget av hormonelle kviser som har fått hjelp ved hjelp av den tro?

Diane p-piller brukte jeg før, i 2 år.. Ikke hjalp det noe særlig og jeg tålte ikke pillene i det hele tatt pga andre ting:(

Skrevet

Prøv proactive, det hjalp meg. Mange sier den ødelegger huden, men jeg tenkte som så, hvorfor ikke gi den en sjanse? Å det er jeg glad jeg gjorde:)

Skrevet

Riktig hudpleie tilpasset min hud og dens behov fra det som reddet min hud fra det helvete den befant seg i ;)

Skrevet

Skriver under på jojoba olje. Men jeg har ingen erfaring med samme hudtype som du har.

Men jeg bruker acnityl, fra apoteket, mot hudormer. Kansje det kan hjelpe? Eller basiron.

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste måten jeg ble kvitt kvisehelvete mitt på var å begynne på Diane... Jeg slutta på diane for ca en mnd siden pga at jeg blei ei bitch. Jeg går nå på et lavkarbo kosthold, og det holder de hormonelle kvisene borte.

Kostholdet har mer å si enn du tror...

Jeg kan f.eks se på huden min om jeg har spist noe dritt dagen før.

Tar jeg meg en Cola i dag, ser jeg ikke ut de to neste dagene..

Skrevet

Enig med de som nevner jojobaolje :jepp: Det er forresten ikke en olje, men en voks. Har merket stor forskjell etter at jeg begynte med den :)

I tillegg renser jeg med Decleor sine produkter. Jeg bruker også skrubb og maske et par ganger i uka.

Personlig merker jeg ikke så mye forskjell på hva jeg spiser, er mer det at jeg får flere kviser rundt eggløsningstider.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper er medikamenter skrevet ut av en lege. Om Diane ikke fungerte, kan du spørre om å få antibiotika. Der finnes også kremer som Differin og Aberela. Linimentet Dalacin er også vanlig. Be om å få henvisning til hudlege. De har så mye bedre peiling enn fastlegen. Om (hud)legen ikke vil skrive ut resept på antibiotika, finn en annen lege. Det er veldig forskjellig praksis fra lege til lege. Men kremer og linimenter skriver de fleste ut. Men antibiotika i tablettform tar knekken på kvisene. Jeg såg ut som et monster før, nå har jeg ikke en eneste kvise og huden er nesten perfekt (bortsett fra litt for røde kinn) :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg prøvde antibiotika + en krem jeg fikk av en hudlege, vil ikke anbefale det, er ikke bra for kroppen med for mye antibiotika og det hjalp ikke for meg. Jojobaolje har gjort både kviser og arr mindre synlige, men får tørr hud av den, vil anbefale deg å prøve den før antibiotika hvis du vil det:)

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper er medikamenter skrevet ut av en lege. Om Diane ikke fungerte, kan du spørre om å få antibiotika. Der finnes også kremer som Differin og Aberela. Linimentet Dalacin er også vanlig. Be om å få henvisning til hudlege. De har så mye bedre peiling enn fastlegen. Om (hud)legen ikke vil skrive ut resept på antibiotika, finn en annen lege. Det er veldig forskjellig praksis fra lege til lege. Men kremer og linimenter skriver de fleste ut. Men antibiotika i tablettform tar knekken på kvisene. Jeg såg ut som et monster før, nå har jeg ikke en eneste kvise og huden er nesten perfekt (bortsett fra litt for røde kinn) :)

Vil kommentere det du skriver om antibiotika i tablettform. Det stemmer IKKE at antibiotika alltid tar knekken på kviser. Om det har hjulpet på deg er det kjempefint, men da bør du heller si at det har hjulpet på deg. Ikke at det fungerer på alle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts her. Antibiotika er uaktulelt for min del, syns det har så mange negative sider. Jeg er ikke såå ille i huden, at jeg syns det er verdt det.

Har akkurat prøvd ut litt forskjellig i forhold til kosthold, levd på grønnsaker, magert kjøtt og masse vann i en lenger periode, uten at det hadde noe betydning. Etter en helg med mange kilo godis og brus kom det heller ikke flere kviser. så for min del tror jeg ikke det er så mye med kosten jeg kan styre.. hmm..

Jojobaoljen høres interessant ut, tror jeg vil prøve den først og fremst, men liker ikke at så mange sier de blir værre (uten å bli bedre)..

hva er proactive?

Skrevet

Jojobaoljen høres interessant ut, tror jeg vil prøve den først og fremst, men liker ikke at så mange sier de blir værre (uten å bli bedre)..

Jeg har bare brukt jojobaolje en uke, men har kun merket bedring. Så jeg synes du skal prøve om det passer for deg og :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lege!

Du må forklare problemet ditt der. Først vil de nok se om Tetracycklin vil fungere for deg. Hvis ikke kan du bli henvist videre til hudlege.

Jeg har nettopp fullført 6 mnd Roaccutan kur. Dette er siste løsning og det er en TØFF kur.

Det er verdt det. Jeg har ikke en eneste kvise lengre og jeg kan gå helt uten sminke uten å bli stresset.

DIGG

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme hudtype som deg. Jeg bruker nå Body Shop sin seaweed-serie. Jeg har fortsatt kviser, men huden er likevel bedre enn før jeg begynte med denne serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...