Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aria.
Skrevet

Hei :goodbye:

Flere enn meg som liker å ta seg en tur til hundpleiesalongen? Hva slags behandlinger tar du og for/mot hva? Hva funket for deg?

Selv tok jeg MD formulations fruktsyre behandling mot litt dårlig hud for noen år siden, har kun positivt å si om dette, funket veldig bra for meg, tar det fremdeles, men ikke så ofte. Tok det en gang i uka i et halvt års tid.

Etter det begynte jeg med krystall sliping, også veldig fornøyd med dette. Men det kunne være litt ubehagelig noen ganger.

Virker som dette er noe mange gjør, først fruktsyre og så sliping. Lurer på hva dere andre gjør og hva dere syntes funker, eller om det er noe nytt og spennende som har kommet som jeg ikke har fått med meg... :sjenert:

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen som vet hva syrepensling er ? vet ikke om det er fruktsyre, men fikk anbefalt det av hudpleier er bare 15år.

Skrevet

Jeg må innrømmet at jeg er litt skeptisk til fruktsyre, krystallsliping, kjemisk peeling o.l. behandlinger. Har en kollega som opplevde å få stygge arr i ansiktet etter en slags peeling behandling med syrer som skulle gi ny og frisk hud. Hudpleieren masserte altfor hardt slik at hun fikk "brannsår" i ansiktet og det tok flere måneder før hun ble bra igjen (ser fortsatt ikke fint ut).

Men når det er sagt kan det jo hende at enkelte får glede av slike behandlinger hvis de har en hudpleier som vet hva hun gjør, samt en hud som tåler det og har utbytte av en slik behandling.

Jeg har selv sensitiv hud, noe som er det første jeg opplyser om når jeg går til hudpleier. Tar som regel bare "klassisk" hudpleie som inkluderer, rens, mild peeling, maske, massasje, ev. farging av vipper og bryn.

Gjest Aria.
Skrevet

noen som vet hva syrepensling er ? vet ikke om det er fruktsyre, men fikk anbefalt det av hudpleier er bare 15år.

Vil tro det er fruktsyre ja, er akkurat det fruktsyrebehandling går ut på, syre som pensles på huden. Men det vet jo sikkert hudpleieren din ;)

Gjest Aria.
Skrevet

Jeg må innrømmet at jeg er litt skeptisk til fruktsyre, krystallsliping, kjemisk peeling o.l. behandlinger. Har en kollega som opplevde å få stygge arr i ansiktet etter en slags peeling behandling med syrer som skulle gi ny og frisk hud. Hudpleieren masserte altfor hardt slik at hun fikk "brannsår" i ansiktet og det tok flere måneder før hun ble bra igjen (ser fortsatt ikke fint ut).

Men når det er sagt kan det jo hende at enkelte får glede av slike behandlinger hvis de har en hudpleier som vet hva hun gjør, samt en hud som tåler det og har utbytte av en slik behandling.

Jeg har selv sensitiv hud, noe som er det første jeg opplyser om når jeg går til hudpleier. Tar som regel bare "klassisk" hudpleie som inkluderer, rens, mild peeling, maske, massasje, ev. farging av vipper og bryn.

Skjønner at du er skeptisk, men det er nok ganske stor forskjell på en fruktsyrebehandling og kjemisk peeling. Men man kan jo gjøre ganske mye skade på huden med fruktsyre, derfor man går til hudpleier og ikke gjør det hjemme på badet, jeg stoler på hudpleieren min, at hun passer på tiden og vet hva hun driver med :) Men uff ja, sikkert noen skrekk historier der ute, ikke vet jeg, men det er jo også forskjell på hvor mye fruktsyre (prosentvis), f.eks. om man har svært dårlig hud kan de bruke sterkere syre, men da må de jo også være mer forsiktig, som sagt, jeg stoler på hudpleier.

Ellers har jeg hele tiden hatt følsen av at det er bra for huden, ikke at det gjør skade. Men tar jo pauser, og er veldig nøye med solkrem, men alt dette har hudpleier informert meg masse om, så føler at de passer godt på meg ;)

Hadde jeg hatt penger skulle jeg også tatt mer annsiktsmassasje, peeling etc. Men har nok med fruktsyre og sliping :sjenert: Det er jo ikke heelt gratis. Kunne tenkt meg å prøve fuktighets behandlinger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...