Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en jente på snart 22 som skal gå siste året på sykepleien til høsten, men tror jeg angrer. Har rett og slett ikke lyst til å bli sykepleier allikevel, og vil heller jobbe som kontormedarbeider/adm. sekretær og lignende. Ihvertfall noe innen administrasjon. Tror jeg hadde passet mer som det enn en sykepleier. Har også hatt en del ryggsmerter i noen år.

Ville jo egentlig bli sykepleier siden jeg var liten, og valgte også sykepleien pga du blir sikret jobb og visste ikke hva jeg ellers skulle drive med. Ville også bli sekretær da jeg var yngre:P Tenkte også på å bli farmasøyt eller psykolog, men har ikke god nok karakterer.

Er jo ung og har ikke barn og har fortsatt god tid, men gledet meg egentlig til å bli ferdig med utdannelsen i ung alder.

Hvis jeg søker på en helt annen jobb når jeg er ferdig på skolen (f.eks. kontorjobb), så blir jo de tre årene på universitetet bare bortkastet?! Trenger råd, og er det noen her som er i liknende situasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du bare har 1 år igjen, så kan det være lurt å ikke se på det året som bortkastet, men fullføre likevel. Det er ikke sikkert at du får bruk for den utdannelsen nå, men om 15 år kan det hende det dukker opp noe som gjør at du får bruk for denne utdannelsen!

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange administrative jobber på et sykehus hvor det er en fordel å ha helsefaglig bakgrunn. Fullfør studiet ditt og søk slike jobber. Hos oss har vi mange koordinatorer som ikke tar på en eneste pasient, men bare styrer arbeidet, og flere kontormedarbeidere som styrer med alt, avdelingsledere og turnusansvarlig etc.

Skrevet

Jeg tenkte også på legesekretær når jeg leste innlegget ditt, med din bakgrunn kan du antagelig fint søke på en kontorjobb på et sykehus eller legesenter. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Ja har tenkt å fullføre utdanningen.. Men er det ikke vanskeligere for nyutdannede å få slike jobber, de vil jo alltid ha folk med erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Men har hørt at hvis en sykepleier søker stillinger som legesekretær eller helsesekretær så er man overkvalifisert og de vil heller ha de med vgs utd.? Men man er vel kanskje ikke overkvalifisert dersom man er nyutdannet?:P

Kunne også tenkt meg å jobbe på apotek eller innen skjønnhetspleie, men det er nok veldig vanskelig å få jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å videreutdanne deg innen helse-ledelse?

Jeg har hørt om flere sykepleiere som jobber på legekontor. De tar prøver, analyserer prøver ( de som ikke sendes inn), er med på noen undersøkelser og assisterer.

Bedriftssykepleier er også ganske rolig. Du har pasienter, men ikke syke.

Skrevet

Husk at du må ha jobbet i 2 år før du kan videreutdanne deg.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du må ha jobbet i 2 år før du kan videreutdanne deg.

Ikke nødvendigvis. Det gjelder hovedsakelig de praktiske videreutdanningene for å bli spesialsykepleier, f.eks. i anestesi, operasjon, jordmor etc.

Jeg ville også tatt ferdig sykepleien for så å ta helseledelse, administrasjon eller lignende. Det er mangel på kompetente ledere, og du kan få en virkelig god jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...