AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har fulgt med en stund her nå i tråder om dårlig hud, og har lest noen diskusjoner om forskjellige piller mot kviser. Noen anbefaler en slags antibiotika som man går på svært lenge? Mens andre sier dette ikke er bra. Det jeg lurer på er; hva er bivirkningene av disse pillene mot kviser? Fortelle mer om baksiden? Og, virker det? Jeg vurderer også å begynne på p-piller igjen. Jeg sluttet for over et år siden, og sa aldri mer fordi jeg selv føler meg som en hormonbombe og at jeg generelt ikke vil tilsette kroppen hormoner, føler bare ikke at det funker for meg. Men diane hjalp på kvisene, så det frister, men følte meg også kvalifisert for gaustad med humørsvingningene mine mens jeg gikk på diane. Uff, vanskelig. Jeg vil hovedsaklig bli kvitt kviser på ryggen og brystet, for ansiktet er ikke noe problem egentlig. Så funker disse pillene på hele kroppen? Forstår det slik at de påvirker talg produksjonen? Er det vanskelig å få det? Eller må man være virkelig dekket av kviser for å få resept av legen? Lurer mest på bivirkningene
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Det er ikke vanskelig å få respekt på den type ting. Det er i hvertfall min erfaring, etter å ha hatt tre, fire forskjellige fastleger. De har alle vært meget samarbeidsvillige. Hvorvidt pillene fungerer eller ei avhenger fra individ til individ, og henger sammen med årsakene til kvisene.
LadyStarlight Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har brukt tetracycliner (antibiotika) for både korte og lengre perioder opp igjennom årene. Før jeg ble bra, ble det verre. Samtidig med dette brukte jeg enten Skinoren eller Differin. Når jeg sluttet, kom det tilbake etter en stund. Men kanskje ble jeg litt bedre. Det er jo ikke bra å gå på for mye antibiotika, men du kan jo alltid prøve for å se hvordan det vil hjelpe på deg. Det er som sagt lurt å bruke noe lokalt i ansiktet under behandling. Jeg vil anbefale deg om å ikke begynne på sommeren da huden blir lysømfintelig Et annet tips til bryst og rygg er å vaske med Basiron Wash, og evt bruke md body clearing complex spray.
Wonders Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Jeg brukte antibiotika i 6 år og det er jo så klart ikke bra. Men ikke noe annet virket. Når jeg ble 30 år bestemte jeg mer får å kaste inn håndkle å starte på Diane, det er pille mot akne, men som har bivirkning som p-pille. Jeg var uber skeptisk. Hadde jeg visst Diane skulle virke så bra uten noen biviknibger ville jeg takket ja når jeg var 17 år... 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Takk for svar Det virker som dette er ganske komplisert, og veldig individuelt. Det virker som den tetra-greia bare stopper det mens du går på det, men kvisene kommer tilbake når du slutter. Mens Roaccutan er sterkere? Men hva er bivirkningene? Noen som har prøvd? Tar det vekk kviser for alltid?? Jeg får vel kanskje bare begynne på Diane igjen Kanskje jeg ikke blir mentalt ustabil. Ts
Gjest _Hufsa_ Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Er Roaccutan antibiotika? Eller er det kun tetracycliner som er antibiotika?
LadyStarlight Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Roaccutan må søkes om å bruke, om det er noe for deg vurderer en hudlege (tror du må ha prøvd annet først?). Jeg har ikke prøvd det selv, men vet om flere som har brukt. En "vanlig" bivirkning kan være tørr hud og tørre øyne. Og man må bruke prevensjon mens MSN går på det da det virker fosterskadende. For noen hjelper 1 behandling, mens andre trenger kanskje 2. Min mening er at det er verdt å prøve antibiotika først. Jeg har slitt veldig med fet hud og kviser på ansikt, rygg og bryst, men er nesten blitt kvitt det ved å endre hudpleien, og trene mye (renser på en måte huden å svette). Brukte en god del Basiron Wash på rygg og bryst også Jeg har gått på Diane selv, men de var altfor sterke for meg, så nå går jeg på Yasmine. Håper noe av dette rotet var til hjelp
LadyStarlight Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Er Roaccutan antibiotika? Eller er det kun tetracycliner som er antibiotika? Til behandling av kviser bruker de tetracycliner så langt jeg vet om. Roaccutan er ikke antibiotika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå