AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Vil solfaktor 50 være nok til å beskytte seg mot brunfarge og solbrenthet? Vil helst unngå bli brun, men har vært dum nok til å skaffe meg en sommerjobb der man tilbringer 6 til 8 timer utendørs hver dag...
KaDust Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har også lurt på den med 50 i faktor. Har jo ikke funnet sunblock siden de kom i butikken.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Dekk deg til med klær.. Jeg mener jeg kjøpte sunblock for en tid siden, husker ikke hvor..
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor vil du ikke bli brun? Kan du ikke bare bruke sunblock da? 1
KaDust Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Jeg lette både på matbutikker, klesbutikker, apoteker og life-butikker. Så da skjønner jeg ikke hvor ellers de skulle være.
KaDust Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Jeg vil, men trengte sunblock da jeg hadde ny tatovering.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor skal man ønske å bli brun? Jeg er etnisk norsk, og liker min lyse hud. Oppmuntrer dere mørke til å bleke huden? Hudkreft er veldig alvorlige greier! 6
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Hvis du skal være ute hele dagen i ukesvis tviler jeg på at du unngår å bli i hvert fall litt brun. Sats på å dekke deg til med klær, det funker. En hatt med flapp i nakken er tingen, og solkrem med høy faktor på ansikt og hender. Innbiller meg at det ikke er lov å kalle særlig mye for sunblock lenger, siden det faktisk ikke er totalt blokkering av strålene. Sinkbasert kremer og stifter er fine til å ha på nese og kinn, men man ser jo litt snål ut med den hvite kremen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 TS her. Hva er sunblock? Jeg for min del ønsker å unngå bli brun for det første fordi jeg ønsker å beskytte huden min fra sol så mye som overhodet mulig, og for det andre fordi jeg personlig kler best å være blek. Dessuten kan jeg jo ikke gå i bikni el. på jobb, så i værste fall ender jeg opp med å være brun på hals/utringing og nederst på armene, og blek resten... Ikke spesielt pent. Skulle gjerne dekket meg til med langarmet genser pologenser eller lignende, men i denne varmen som er nå blir det utrolig varmt. Svetteflekker får man også, når man bedriver fysisk arbeid. Så den eneste løsningen må være å smøre på seg et eller annet tror jeg (eller slutte i jobben, men det har jeg ikke råd til ).
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2011 #11 Skrevet 5. juni 2011 Hudkreft er veldig alvorlige greier!På den andre siden er D-vitaminer veldig bra for deg, og brunfargen viser at huden kan beskytte seg. Det viktigste er å ikke bli brent. 4
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2011 #12 Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor skal man ønske å bli brun? Jeg er etnisk norsk, og liker min lyse hud. Oppmuntrer dere mørke til å bleke huden? Hudkreft er veldig alvorlige greier! Hva har din etnisitet med saken å gjøre? Man kan være etnisk norsk og mørkere i huden enn mange nordmenn. Du må uansett tåle at folk lurer på hvorfor du vil være blek på sommeren.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #13 Skrevet 5. juni 2011 På den andre siden er D-vitaminer veldig bra for deg, og brunfargen viser at huden kan beskytte seg. Det viktigste er å ikke bli brent. Lys hud har mindre behov for D-vitamin enn mørkere hud. Tviler på at du trenger å bli brun for å få i deg nok. Er ikke som at jeg stenger meg inne med en gang sola kommer, men synes det er ganske drøyt at det nesten er et MUST å ha en "sunn sommerglød". 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Hva har din etnisitet med saken å gjøre? Man kan være etnisk norsk og mørkere i huden enn mange nordmenn. Du må uansett tåle at folk lurer på hvorfor du vil være blek på sommeren. Hvorfor skal jeg tåle det? Jeg synes det er ganske sykelig, rett og slett. Jeg kritiserer da ikke andres valg, og mener da at folk kan få gjøre som de vil. Jeg vet jo at mange etniske norske kan være ganske brune også, men ja. Det jeg mente er at jeg er den jeg er, og det får holde. Synes alle farger er vakre på sin egen måte, og er rett og slett bare lei av å føle meg mindreverdig om jeg ikke har skille, noe jeg gjorde før. 5
Gjest Heloise Skrevet 5. juni 2011 #15 Skrevet 5. juni 2011 Jeg vil ikke bli brun. Jeg vil helst forbli blek hele sommeren. Fordi jeg synes det er pent, penere enn stekt brunfarge og påfølgende rynker. Sunblock! Jeg vil ha følger med litt her jeg. 4
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2011 #16 Skrevet 5. juni 2011 Jeg ser det definitivt ikke som noe must å bli brun om sommeren, jeg er veldig forsiktig med sola, og nok d-vitaminer får man på 10 minutter med bare armer og litt til. Da er det verre med vinteren hvor veldig mange får i seg for lite, og d-vitaminer viser seg å beskytte godt mot mange alvorlige sykdommer som f.eks en del typer kreft, og har bra d-vitaminstatus har generelt sett sammenheng med god helse. Så det er ingen grunn til å ikke sole seg litt. MEN hvordan TS skal klare å unngå å bli litt brun i løpet av flere uker utendørs, hvis TS ikke vil dekke seg til med tøy men bare bruke solkrem ser jeg ikke helt. 2
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2011 #17 Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor skal jeg tåle det? Jeg synes det er ganske sykelig, rett og slett. Jeg kritiserer da ikke andres valg, og mener da at folk kan få gjøre som de vil. Jeg vet jo at mange etniske norske kan være ganske brune også, men ja. Det jeg mente er at jeg er den jeg er, og det får holde. Synes alle farger er vakre på sin egen måte, og er rett og slett bare lei av å føle meg mindreverdig om jeg ikke har skille, noe jeg gjorde før. Det er ingen i tråden som har kritisert deg,(i hvilket innlegg???) hvorfor skulle vi det? Men det er lov å spørre.
Gjest Nadezhda Skrevet 5. juni 2011 #18 Skrevet 5. juni 2011 Tror det eneste du kan gjøre er å kjøpe høyest mulig solfaktor og smøre så ofte som mulig 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #19 Skrevet 5. juni 2011 Det er ingen i tråden som har kritisert deg,(i hvilket innlegg???) hvorfor skulle vi det? Men det er lov å spørre. Beklager, litt defensiv der. Bare lei av å måtte forsvare og forklare hvorfor jeg ikke soler meg. Er jo selvfølgelig ute i sola (fordi jeg synes det er godt), men er flink å smøre meg. Får vanligvis litt farge
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2011 #20 Skrevet 5. juni 2011 Det er helt, ok. Bare over gjennomsnittet nysgjerrig. Du må få være blek om du ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå