AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #81 Skrevet 5. juni 2011 Bli enige om standard på oppgavene også. Lite kult å gjøre mye osm aldri er bra nok. "Lage mat" kan i teorien bety Grandiosa... Skjønner? Bli enige om å bruke oppskrifter i en kokebok, eller bli enige om ukesmenyer der han er med på å velge hva han skla lage de dagene han har ansvaret for å lage maten. Ikke kjeft og smell når hna gjør en oppgave, det vil virke mot sin hensikt. Bli glad for små ting, ros han ofte. I essens: lat som om han er et lite barn, og oppdra han deretter. Men forskjellen er at du har rett til å se fremskritt fortere enn hos barn da. Han burde klare å gjøre ting på en komrimisserende måte innen max 3mnd. Håper du er smartere enn intelligense dette innlegget viser...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #82 Skrevet 5. juni 2011 Helt ærlig? Jeg synes du er jævlig egoistisk som drar ungene dine gjennom en skilsmisse for det dette her. Har du vært skilsmissebarn selv? Ikke det nei? Da aner du ikke hvor jævlig det er. Uansett om man er 6 eller 16. Jeg vet, jeg har opplevd det ved begge aldre. Men for all del, drit i barna dine sitt beste; straff dem istedet for at DU selv har skjemt dem bort. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #83 Skrevet 5. juni 2011 Lag middag kun til deg selv i et par uker. Så skjønner de nok tegninga. Trenger ikke være mer komplisert enn det. 2
LadyM Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #84 Skrevet 5. juni 2011 Helt ærlig? Jeg synes du er jævlig egoistisk som drar ungene dine gjennom en skilsmisse for det dette her. Har du vært skilsmissebarn selv? Ikke det nei? Da aner du ikke hvor jævlig det er. Uansett om man er 6 eller 16. Jeg vet, jeg har opplevd det ved begge aldre. Men for all del, drit i barna dine sitt beste; straff dem istedet for at DU selv har skjemt dem bort. Det er nok du som er egoisten her som ønsker at et menneske skal utslette seg selv for at du skal kunne ha det behagelig. Det er ikke jeg som har skjemt bort barna som forøvrig er 16 og 18, det er far som har skjemt bort seg selv og dermed vist hvordan man behandler en kone og mor. Det er nettopp pga av barna at jeg går slik at de kan komme til meg og sette pris på de goder de får og skjønne at man også må gi noe tilbake. Godtar jeg tilstanden, forteller jeg samtidig at det er helt greit å behandle en kone og mor på den måten. Gjett at de får det vanskelig når de sjøl skal etablere en familie med en slik erfaring! Skjønner? 17
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #85 Skrevet 5. juni 2011 Det er nok du som er egoisten her som ønsker at et menneske skal utslette seg selv for at du skal kunne ha det behagelig. Det er ikke jeg som har skjemt bort barna som forøvrig er 16 og 18, det er far som har skjemt bort seg selv og dermed vist hvordan man behandler en kone og mor. Det er nettopp pga av barna at jeg går slik at de kan komme til meg og sette pris på de goder de får og skjønne at man også må gi noe tilbake. Godtar jeg tilstanden, forteller jeg samtidig at det er helt greit å behandle en kone og mor på den måten. Gjett at de får det vanskelig når de sjøl skal etablere en familie med en slik erfaring! Skjønner? Utsletter du deg selv fordi de ikke kommer ned til middag? I såfall må du være en jævlig grunn person. Egentlig høres du mest ut som ei skikkelig drittkjerring. Hvis du snakker på samme måte til mann og barn som du skriver her, med samme hersketeknikker og manglende evne til mentalisering, så er jeg overrasket over at ikke det er de som har flyttet ut eller er i streik. Men det går vel ikke an å oppdra deg heller, på samme måte som det er for sent å oppdra dem. Skilsmisse er nok løsningen. Løsningen for quitters, ganske flaut!
Gjest SelvesteTerese Skrevet 5. juni 2011 #86 Skrevet 5. juni 2011 Jeg hadde blitt så forbanna! Hadde aldri godtatt dette 1
LadyM Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #87 Skrevet 5. juni 2011 Utsletter du deg selv fordi de ikke kommer ned til middag? I såfall må du være en jævlig grunn person. Egentlig høres du mest ut som ei skikkelig drittkjerring. Hvis du snakker på samme måte til mann og barn som du skriver her, med samme hersketeknikker og manglende evne til mentalisering, så er jeg overrasket over at ikke det er de som har flyttet ut eller er i streik. Men det går vel ikke an å oppdra deg heller, på samme måte som det er for sent å oppdra dem. Skilsmisse er nok løsningen. Løsningen for quitters, ganske flaut! Yeah-yeah, whatever.... Forresten, hva er "mentalisering"? 2
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juni 2011 #88 Skrevet 5. juni 2011 Lady M(odesty B.), jeg tror du kan gjøre dette enkelt i første omgang. Dette er oppskriften en meget god venninne av meg brukte; Hun var dri**lei av akkurat samme som deg, og valgte å leie seg en leilighet på det stedet hun jobber. (Sparte henne for en god kjøretur hver morgen og ettermiddag gjorde det også.) Og i sin leide leilighet ble hun boende i nesten et år. Inntil mann og store barn hadde både forstått, gjort og fortsatte å gjøre det som måtte gjøre i heimen. Først da begynte hun å vurdere å flytte tilbake igjen. Og, under over alle under, det virket altså for henne Jeg tror skrekken for skilsmisse hos mannen var en av de aller vitigste bidragene til at han virkelig tok skjeen i den andre hånden, og at hun lot det gå så lang tid at de ikke bare falt tilbake til gamle uvaner med en gang mor kom hjem igjen. 4
LadyM Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #89 Skrevet 5. juni 2011 Lady M(odesty B.), jeg tror du kan gjøre dette enkelt i første omgang. Dette er oppskriften en meget god venninne av meg brukte; Hun var dri**lei av akkurat samme som deg, og valgte å leie seg en leilighet på det stedet hun jobber. (Sparte henne for en god kjøretur hver morgen og ettermiddag gjorde det også.) Og i sin leide leilighet ble hun boende i nesten et år. Inntil mann og store barn hadde både forstått, gjort og fortsatte å gjøre det som måtte gjøre i heimen. Først da begynte hun å vurdere å flytte tilbake igjen. Og, under over alle under, det virket altså for henne Jeg tror skrekken for skilsmisse hos mannen var en av de aller vitigste bidragene til at han virkelig tok skjeen i den andre hånden, og at hun lot det gå så lang tid at de ikke bare falt tilbake til gamle uvaner med en gang mor kom hjem igjen. Dette er det beste forslaget jeg har hørt på lenge. 2
Gjest navnelapp Skrevet 5. juni 2011 #90 Skrevet 5. juni 2011 Trekk ut pluggen på det trådlause nettet, det brukar å virke her i huset. Då kjem dei iallfall og lurer på kva som skjer. 6
LadyM Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #91 Skrevet 5. juni 2011 Trekk ut pluggen på det trådlause nettet, det brukar å virke her i huset. Då kjem dei iallfall og lurer på kva som skjer. Hi hi hi, det hadde vært morsomt! Men akk,virker sikkert bare en gang!
Gjest navnelapp Skrevet 5. juni 2011 #92 Skrevet 5. juni 2011 Hi hi hi, det hadde vært morsomt! Men akk,virker sikkert bare en gang! Dei kjem iallfall ned frå loftet, så du får dei i tale.
pantertante Skrevet 5. juni 2011 #93 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Dette er det beste forslaget jeg har hørt på lenge. Jeg er veldig enig. Sånn som du har beskrevet hjemmesituasjonen din og Lille-pus sitt forslag så fikk det meg til å tenke på filmen om Shirley Valentine. Elsker den filmen. Endret 5. juni 2011 av pantertante
Auri Skrevet 5. juni 2011 #94 Skrevet 5. juni 2011 Mentalisering vil si å kunne sette seg inn i andres tanker og følelser. Ellers sier jeg meg enig med AB # 82 og # 85...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #95 Skrevet 5. juni 2011 Mentalisering vil si å kunne sette seg inn i andres tanker og følelser. Ellers sier jeg meg enig med AB # 82 og # 85... Jepp, evnen til å se seg selv utenfra og andre innenfra. Burde vært på agenda allerede på barneskolen.
Hvitdrøm Skrevet 5. juni 2011 #96 Skrevet 5. juni 2011 Herregud, fikk helt vondt inni meg av å lese det du skriver! Så respektløst av faren og sønnen din. Støtter absolutt forslaget om å flytte (synes egentlig det er fantastisk at du har holdt ut i over 18 (?) år) Og til de brukerne som påstår at skillsmisse er latterlig; Dette handler ikke om at faren og sønnen ikke vil spise maten hennes. Det handler om at hun, til tross for gjentatte forsøk, over flere år, fremdeles blir behandlet dårlig. Mannen fraskriver seg alt ansvar - noe som igjen påvirker sønnenes atferd. At noen kan forsvare slik oppførsel er for meg uforståelig. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #97 Skrevet 5. juni 2011 Yeah-yeah, whatever.... Forresten, hva er "mentalisering"? Tydelig tegn på manglende evne til å mentalisere. Du er vel ca 40 år, og har samme attitude som en tenåring. Tror jeg også hadde foretrukket å se på tv fremfor å komme ned til middag.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #98 Skrevet 5. juni 2011 Herregud, jeg forstår veldig godt at du sitter der med dine tanker. Forøvrig støtter jeg ikke forslag eller tanker om skilsmisse, for det er et sånt helvete fra ende til annen. Men jeg støtter forslag om at du flytter ut en stund og lar far navigere skuta. Tenker den smeller på grunn så fort at de ikke vet hva som traff dem. Learn by doing er det noe som heter. Man kan nok lære av det man ikke gjør også, som feks respektere kvinnen i huset og det store hun bidrar med. For DE ER respektløse så det holder i lange baner, så dette skal du ikke finne deg i! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #99 Skrevet 5. juni 2011 Herregud, fikk helt vondt inni meg av å lese det du skriver! Så respektløst av faren og sønnen din. Støtter absolutt forslaget om å flytte (synes egentlig det er fantastisk at du har holdt ut i over 18 (?) år) Og til de brukerne som påstår at skillsmisse er latterlig; Dette handler ikke om at faren og sønnen ikke vil spise maten hennes. Det handler om at hun, til tross for gjentatte forsøk, over flere år, fremdeles blir behandlet dårlig. Mannen fraskriver seg alt ansvar - noe som igjen påvirker sønnenes atferd. At noen kan forsvare slik oppførsel er for meg uforståelig. Det handler ikke om å forsvare slik oppførsel, det handler om å finne grunnen til slik oppførsel før man vurderer skilsmisse. Kjeft, trusler, streik og alvorsord er negativt ladet, og fungerer sjeldent. Virker som om det er kun det som er prøvd. Og når man ser på måten TS "snakker" i tråden her, så hadde jeg skygget banen så fort det kom et negativt ord. Hun virker rett og slett ekstremt opphengt i egen verden. Sammenlign det gjerne med anti-røykekampanjer. Alle vet at det er farlig å røyke, og man blir konstant påminnet nettopp det. Likevel tviholder mange på røyken. Hvorfor det egentlig? Svaret er at skremselspropaganda sjeldent virker. Det gjør faktisk folk trassige. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #100 Skrevet 5. juni 2011 Jeg hadde vært barnslig nok til å bare lage mat til meg selv - god mat. Så kan far og sønn selv finne ut av hvordan mat havner på bordet når sulten blir for stor. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå