Gå til innhold

Er det tidlig å elske han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at det er for tidlig å si at du elsker noen etter tre uker. Altså, Du møtte han jo ikke for tre uker siden. Det er jo ikke som om at følelsene dine for han plutselig dukket opp for tre uker siden da dere ble offisielt kjærester.

hvis du elsker han, så si det. Hvis han ikke takler det, så er det vel ikke ment to be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym12345

Etter min mening er det forkjell på åvære forelsket og det og elske noen. Sjønner helt klart at du føler at du elsker han men det å elske noen er over tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter min mening er det forkjell på åvære forelsket og det og elske noen. Sjønner helt klart at du føler at du elsker han men det å elske noen er over tid .

for meg er det også stor forskjell på å være forelska å elske.

noen blir for forelska, noen elsker fort, noen bruker lang tid på å bli forelska, noen bruker lang tid på å elske.

det er ikke en automatikk i at de som elsker ubegripelig fort ikke elsker like mye eller dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym12345

sant nok det. Men har dere vært sammen 3 uker kjenner dere ikke hverandre så veldig godt derfor litt tidlig og si. Men følelsene kan så klart være veldg sterke for d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange har lett for å forveksle det å være brennende og intenst forelsket og det å elske. Jeg har null tro på at man kan elske noen etter tre uker, selv om man har holdt på en stund og kanskje kjent hverandre som venner enda lengre.

For meg så er det å elske noen så utrolig sterkt, det sterkeste man kan si til et menneske og det er unaturlig å skulle kunne avgjøre at man faktisk elsker noen etter så kort tid fordi man faktisk ikke kjenner hverandre ut og inn (og det gjør man ikke, selv om man har kjent hverandre som venner før man ble sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange har lett for å forveksle det å være brennende og intenst forelsket og det å elske. Jeg har null tro på at man kan elske noen etter tre uker, selv om man har holdt på en stund og kanskje kjent hverandre som venner enda lengre.

For meg så er det å elske noen så utrolig sterkt, det sterkeste man kan si til et menneske og det er unaturlig å skulle kunne avgjøre at man faktisk elsker noen etter så kort tid fordi man faktisk ikke kjenner hverandre ut og inn (og det gjør man ikke, selv om man har kjent hverandre som venner før man ble sammen).

Jeg mener og at det at man elsker noen når man har vært sammen i 3 uker, er et tegn på at man kanskje er litt umoden. For det virker så utrolig useriøst å mene at man elsker noen man har kjent som kjæreste så kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym12345

Jeg mener og at det at man elsker noen når man har vært sammen i 3 uker, er et tegn på at man kanskje er litt umoden. For det virker så utrolig useriøst å mene at man elsker noen man har kjent som kjæreste så kort.

veldig enig i det du sier her. Det og si at man er veldig sterkt og skal være veldig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjent min kjære, som en bekjent/fjern venn over internett, i flere år før vi møttes. Jeg beundret ham utrolig sterkt på den tiden, så på ham som et utrolig flott menneske, men hadde ingen sterke forelskelsesfølelser for ham. Når vi derimot først møttes i virkeligheten, var det full klaff fra min side, han var enda flottere enn jeg noengang hadde trodd. Jeg hadde mye sterkere følelser for ham etter en uke, enn jeg hadde for min ex på noe tidspunkt i løpet av mange år som samboere. Så ja, jeg fortalte min kjære at jeg elsket ham etter litt over en uke. De følelsene jeg hadde for ham da, er akkurat de samme jeg har nå, etter ytterligere 3 år som samboere. De har verken økt eller minsket eller endret seg, jeg elsket ham da og jeg elsker ham nå.

Mulig det blir annerledes med en person man nettopp har møtt, men når det er noen man har kjent i årevis og sett kvalitetene til lenge allerede, så tror jeg ikke det er så utrolig at man kan finne ut at man elsker vedkommende utrolig fort dersom man først kommer i en situasjon der følelsene "får lov til" å blomstre (dvs når man endelig kommer på stadiet der man begynner å date en person man tidligere bare har sett på som en venn/bekjent).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant ut at jeg elska kjæresten min da vi var sammen i 6 mnd. jeg gikk ikke lenge og tenkte på det, jeg sa det bare. Det bare glapp ut av meg på en måte. Akkurat som underbevisstheten gjorde det for meg. Det er ikke noe en skal gå rundt å lure på, det er noe man må føle. Og hvis du ikke vet hvordan han reagerer, hvordan kjenner du han nok til å elske han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...