Lykkelitenen Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #61 Del Skrevet 10. mars 2012 Vi er kommet til lørdag og først i dag fikk jeg ukens første (mulighens eneste?) økt. Unskyldningene står så klart i kø, men jeg vet innerst inne at de går på latskap, jeg har hatt muligheten de fleste dagene med untak av torsdag... Uansett, dagen i dag besto av 35 minutter med kondisjon på elipse og 30 minutter med styrke. På elipsen har fokuset vært høy motstand (powerwalk elipse-style), noe som etterlater en høy puls, gjennomsvett t-skjorte og støle lår, men fra nå av vil jeg variere mer og målet er å se hvor langt jeg kommer på 30 minutter. Å gå fort på elipse har jeg egentlig ikke sansen for, jeg må ha en viss motstand, så jeg prøver å holde meg på 15 av 25 i motstand når jeg prøver å perse på 30 minutter. I dag kom jeg 3,93km på 30 minutter. Jeg husker ikke hva som er rekorden, men jeg mener den er ca 6 km men på 10 i motstand. Så nå er det bare å teste meg på 30min gjevnlig for å se om jeg utvikler meg. På styrken er jeg fortsatt ikke helt sikker på hvilket program jeg skal kjøre. Jeg har holdt på med 3x12 lenge nå og fått grei progresjon i styrken, men prøver å variere med 1x12 + 4x4 med kortere pauser mellom (10 sek). Problemet er at jeg med den siste varianten ikke helt klarer å finne vekten skal bruke, for jeg klarer tyngre enn jeg gjør på 3x12, så jeg tror jeg må bli flinkere til å loggføre vekt og opplevelse så jeg kan finne den perfekte kombinasjonen og jobbe ut i fra den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 11. mars 2012 #62 Del Skrevet 11. mars 2012 Håper skuldrene dine føles bedre og du får trent i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #63 Del Skrevet 11. mars 2012 Ble ingen trening i dag ettersom jeg er fyllesyk og har gangsperr til tusen. Husker hvordan det gikk sist jeg prøvde å trene dagen derpå, så jeg utsetter det til i morgen Slutter på skolen 10.50 og skal ikke på jobb før 16.00, så da får jeg lagt inn en økt mellom de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #64 Del Skrevet 12. mars 2012 Jomfruøkt emd ny tights, deilig med en lettere versjon nå som det faktisk er plussgrader ute og tilhørende temperaturstigning på treningssenteret! I dag ble det 37 minutter på elipse, jeg erklærer herved mandag for "hvor langt kommer du på 30 minutter?"-dagen, jeg startet friskt med 4,03 km, da hadde jeg stigende motstand med økning for hvert 5 minutt, de første 15 minuttene (10 - 13 - 15), så holdt jeg meg på 15 ut tiden. På 37 minutter ble det totalt 4,80 km, inkludert nedtrapp. Målet er å klare 5km på 30 minutter før sommeren! Styrke ble det jo også, i dag for ben siden jeg fortsatt kjenner det i skuldrene: 3x12 med benpress, 85kg 12 + 10 + 8 fremside lår, 55kg (ny maskin, ikke helt fortrolig med innstillingene enda) 3x12 hamstring, 15kg (knærne mine er ikke helt med selv om lårene er det) Målene mine er å øke til 95kg i benpress, 65kg for fremside lår og 20kg i hamstring før sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 12. mars 2012 #65 Del Skrevet 12. mars 2012 Hamstrings er gruuusomt, har nettopp økt til 20 kilo der selv, men klarer bare 8x2 jeg gjør de på leg curl maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #66 Del Skrevet 12. mars 2012 Vet ikke hva maskinen kalles, men jeg hater den. Mye fordi jeg føler meg klar til å øke, men knærne mine tuller seg Det er en annen maskin som også tar bakside lår, begge ben samtidig (den jeg bruker tar en og en), men den har ikke rette instillinger for småfolk som meg, så da blir den glemt. Den har heller ikke vekter, men nivå opp til 12, så ikke like lett å holde oversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 12. mars 2012 #67 Del Skrevet 12. mars 2012 Skjønner, høres litt for komplisert ut! Jeg er litt lang, så jeg kan ikke si jeg har opplevd problemstillingen at maskinen kan være feil for meg... Det viktigste er å ikke skade seg, så pass på knærne dine du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #68 Del Skrevet 15. mars 2012 Haha, fortsatt gangsperr i låra etter forrige økt, men i dag var det nok suttring og på'an igjen. Ble 45 minutter med elipse, motstanden ble 5min med 15, så 5 min med 20 og økte videre med ett hakk opp i motstand for hvert 5. minutt, før jeg gikk ned igjen til 15 og tok 5 minutter der med høyere tempo etterfulgt av nedtrapp. Svetten rant på den høye motstanden! Etter kondisjonen var jeg så peist at det kun ble to øvelser for armer, da var jeg så sliten og sulten at jeg ga meg (trening rett etter jobb er ikke alltid like greit). Planen er å få inn en økt i morgen også ettersom jeg har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #69 Del Skrevet 16. mars 2012 Ble en økt i dag også, 50 minutter på elipse. Medium motstand (15) og medium tempo. Ble 6,20km på de 50 minuttene og pulssnittet lå på 173, men til tross for det rant svetten Målet er å få en økt på søndag også, såfremt at lørdagskvelden ikke tar for hardt på. Men jeg merker at jeg får ubehag under fotsålen når jeg står på elipsen over lengre tid, noen som har tips til å motvirke dette? Gir seg med en gang jeg gå av og det hjelper lite å løfte på bena og vifte på tærne mens jeg holder på. Noen ganger merker jeg det bedre enn andre, spesielt når jeg har stått på elipsen flere dager på rad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #70 Del Skrevet 29. mars 2012 Ingen oppdatering her pga ødelagt pc, men nå har jeg fått en (elendig) midlertidig erstatter. Hadde første økten siden lørdagen, da ødela jeg foten min etter en joggetur med en venninne. Vet ikke helt hva som skjedde, for jeg hadde ingen problemer der og da, men ut på kvelden ble foten ømmere og ømmere på siden av selve fotsålen. Desværre ble foten værre og værre, så har måtte holde meg unna trening de siste dagene. Men i dag ble det endelig en økt, så jeg slo til med en time på elipsen, gjevnt tempo og pulssnitt på 174. Ble ikke mer enn 7,4 km, men med motstanden jeg valgte syntes jeg det absolutt var ok. De neste dagene bli hektiske med skole og jobb, så jeg vet ikke om jeg får tid til en ny økt før søndag eller mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #71 Del Skrevet 11. mai 2012 Huff, jeg lar denne tråden gå i glemmeboksem litt for ofte merker jeg Ikke merket endring på vekten i det siste, men mindjen er 3 cm mindre! Kondisen er også blitt mye bedre ir og kroppen sterkere, noe som absolutt er ett steg i riktig retning. Nå som eksamenspresset er her blir det mindre fokus på trening, men jeg prøver å klemme inn en økt de dagene jeg ikke skal på jobb, noe som ikke er så ofte Dagene går til lesing og gruppeprosjekt, mens jeg tilbringer ettermiddagene og kveldene på jobb. Også begynt emd jobb lørdag og søndag nå, så timeplanen er vanskelig å få til å gå opp. I d ag var en av de få dagene hvor jeg faktisk har stått opp og tenkt at nei, jeg skal trene før jeg skal lese! Så får vi heller ta lesingen i kveld Ellers kan jeg skryte over at jeg nå tar 3km på 23,5 minutter på elipsen (inkludert 5 min oppvarming med roligere tempo), men med lavere puls enn jeg gjorde tidligere. Før gikk pulsen raskt over 190 og opp mot 195 når jeg lå på ett snitt på over 8km tiden, nå kan jeg holde ett snitt på 8,5.-8,8km hele distansen utenom oppvaming uten at pulsen går over 190! Yay! I styrke har jeg nå økt motstanden på en del øvelser, noe som også er utrolig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 12. mai 2012 #72 Del Skrevet 12. mai 2012 Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå