Lykkelitenen Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 16. juni 2011 Woho, nye skoene er her Jeg bestilte i størrelse 37 ettersom skoene mine er 50/50 i 37 og 36, avhengi av merke, og jeg merker at de sitter godt på foten men er litt lange i tærne. Veldig usikker på om jeg skal returnere eller beholde :S De sitter godt på, god støtte rundt ankelen, gode såler og passform, er bare det at jeg har litt god plass ved tærne... Tror jeg må gå litt med dem her hjemme i kveld før jeg bestemmer meg helt. Om jeg beholder dem kommer jeg nok til å kjøpe ett par til i 36 så jeg har to par til vinteren (bergen=vått), eventuelt ett par til inne bruk og ett par til bruk ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 19. juni 2011 Da er skoene pakket sammen igjen og klar for å bli returnert i morgen... Etter å ha gått litt med dem, prøvd å løpe litt i gangene (au!) og fundert og tenkt litt kom jeg frem til at selv om de passer greit nå vil de nok ikke sitte greit på foten om noen mnd. Med andre ord, disse skal byttes inn i str 36. Nå var jeg så dum at jeg fylte ut returskjemaet først, for så å innse at det er mye raskere å bare bestille nye sko, sende retur og heller få tilbakebetalingen fra ellos.no, da sparer jeg nok mye tid før jeg får skoene og jeg trenger ikke bekymre meg for at de blir utsolgt innen returen min er kommet frem. Jaja, gjort er gjort. Leggen er nok fortsatt dårlig. Å sitte på huk er ett mareritt og merker det godt når jeg går. For all del, den er blitt bedre, men er fortsatt ikke bra. Blir nok ikke jogging denne uken heller. Dristet meg til en liten tur i går etter jobb, ned på postkontoret og tilbake, ca 25min, og jeg kjente det dunket godt, så tror heller ikke det blir så mye gåturer. Må nok se det ann i løpet av uken. Nå har jeg fått fri, så jeg begrenser jo ståingen til det minimale den kommende uken, så forhåpentligvis er det noe som kommer til å påvirke leggen positivt. Vi krysser fingrene videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 21. juni 2011 #23 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg klarte først å jogge langt da jeg bestemte meg for å jogge så langsomt som jeg bare klarte. Det er riktignok lenge siden nå, men da trengte jeg ikke gåpauser lenger. Løp halvmaraton for noen år siden, så det funka det. Løper fortsatt ikke spesielt fort, men så langt det skal være. Håper det årner seg med legger og knær, hvis ikke er det mye annen trening som gir god kondis men som er mer skånsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 22. juli 2011 Lang tid uten oppdatering, men jeg prøver fortsatt Å få nye sko kombinert med hvile hjalp veldig på foten. Nå prøver jeg å trene 3 ganger i uken og jeg holder meg fortsatt til intervalltrening. Null jogging på asfalt, men jeg prøver å trekke joggetiden på grus lenger og lenger. Sist trening brukte jeg 57 minutter på, da jogget med intervall på 1min jogg, 2min gå, 1,5min jogg, 2min gå, 2 min jogg, 2 min gå og samme bare "baklengs". Fikk også inn en oppoverbakke! Deilig! I går ble det tur med familiens hund i utmarken og jeg klarte å jogge 2 min (1 på grus og 1 på ugjevn tråkksti), samt legge inn en helsikens oppoverbakke på et dyretråkk opp ett fjell. Kjenner det i beina Vil prøve å få inn en ny tur på fjellet i morgen, da med mer tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 23. juli 2011 #25 Del Skrevet 23. juli 2011 Har du vurdert Løplabbet? Jeg overpronerer og må ha ekstrem støtte når jeg jogger, og har ikke hatt problemer. Flink du er forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #26 Del Skrevet 24. juli 2011 Takk takk for det Løplabbet står på ønskelisten, men jeg har ikke råd nå og har andre dyre prioriteringer. Akkurat nå har jeg sko som fungerer bra, men jeg ønsker meg gavekort på løplabbet til bursdag og jul så jeg kan få ett par til med sko som jeg får valgt ut sammen med fagpersoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. juli 2011 #27 Del Skrevet 24. juli 2011 Så lenge du ikke skader deg i mellomtiden Det er det viktigste. Når jeg begynte å jogge tror jeg at jeg hadde begynnende beinhinnebetennelse, ble mer og mer vondt for hver økt. Heldigvis er det borte med gode sko (ca 1400 kr). Hvor langt jogger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #28 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Jeg merket store bedringer med å få nye sko, selv om de kun kostet meg 299 kroner sitter de bra på foten og jeg merker som sagt sinnsykt stor forskjell I begynnelsen, med andre sko, fikk jeg jo smerter i legg og hele leggen ble "hard", nå har jeg null problemer med leggen og jeg merker det heller ikke i knærne (som jeg har problemer med). Deilig Til sammen er ruten min 5,7km, men jeg jogger jo enda kun små deler av den. Bruker alt fra 55-60 minutter på denne ruten, så er ikke mye fart Dette går jo så klart bedre og bedre, målet er å kunne jogge hele ruten (minus asfaltdelen) sammenhengense og senere også gå steget fra jogg til løping. Har et program fra løplabbet jeg følger, men tilpasser etter tid og hvordan jeg føler meg. Endret 6. august 2011 av Lykkelitenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 6. august 2011 Forfatter #29 Del Skrevet 6. august 2011 I dag bestemte jeg meg for å droppe planen jeg føller og jogge med det mål å ta tiden. Ble ny pers med 54.18 på 5,71km mot tidligere beste på 55.40. Ikke bare ble tiden bedre, men i motsetning til tidligere jogget jeg ikke på asfalten (det tørr jeg ikke pga kne og legg), så man kan teoretisk si at jeg har jogget grusdelen av ruten (ca 4 km) raskere enn tidligere. Med andre ord, dette går fremover. Det var sykt tungt, men jeg kom igjennom! Da er det om å fortsette med programmet når jeg får tid, prøve å holde meg i bevegelse i hverdagen og ta en ny tilsvarende test i september for å måle om det er fremgang. Innen den tid har også treningssenteret i bygget åpnet og jeg har forhåpentligvis fått treningskort og lagt inn litt styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 9. august 2011 Forfatter #30 Del Skrevet 9. august 2011 Å jadda, dette går fremover I dag hadde jeg ikke all vedens tid siden jeg ville jogge før butikken stengte, men når jeg begynte gikk det så bra at jeg fortsatte Planen var 30 minutters intervall, men jeg endte opp med 10 minutter ekstra og en totaltid på 40.35 minutter. Jeg merker faktisk at dette blir bedre og bedre. Det er fortsatt sinnsykt tungt og jeg må holde meg til intervall, men intensiteten min øker sakte men sikkert og jeg kan faktisk gå lenger enn ett minutt om gangen uten å frykte for livet mitt. Jeg ligger nå på 10 min oppvarming, jogg/løp 1 min, gå 2 min og jogg/løp 1 min osv osv, før jeg avslutter med 10 min nedtrapp med rask gange. Men når jeg ikke aer på klokken men bestemmer meg for mål i naturen jeg vil nå (velger meg ut et bosspann, en benk eller en lyktestoppe) så kan jeg faktisk gå mye lenger enn jeg selv ville tross. Nå ha rjeg rotet bort pedometeret mitt, men når jeg finner det igjen tror jeg at jeg skal prøve meg på intervalltrening på gefülen. Jogge/løpe så lenge jeg klarer, gå til jeg klarer å øke igjen og holde på slik, kanskje jeg klarer å overaske meg selv med tiden min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. august 2011 #31 Del Skrevet 9. august 2011 Du er kjempeflink! Er en herlig følelse når man ikke føler man skal dø etter noen minutter med jogging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 9. august 2011 Forfatter #32 Del Skrevet 9. august 2011 Fantastisk følelse! Crap der og da, men deilig når man plutselig innser at man faktisk er raskere enn man var tidligere og ikke minst når man kommer hjem og kan ha god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 14. august 2011 Forfatter #33 Del Skrevet 14. august 2011 Ikke noen trening siden tirsdag da jeg har fått store problemer med isjias. Merket det litt tirsdags kvelden, men ga seg over natten. Onsdagen slo det ut i full blomst og arbeidsdagen (butikk) var et helvette. Tror det skyldes at jeg har glemt de gode arbeidsskoene mine på andre jobben på søndag og har hatt noen dager med flate balerinas og tøysko. Fikk innesko på torsdag og det har bedret seg sakte men sikkert. Har hjulpet veldig å slappe av, så kveldene har blitt tilbragt med å ligge på sengen og lese/surfe på nett og sittende. Merker at når jeg begynner med aktiviteter som får meg til å spenne musklene i setet kommer smertene kjapt. I dag har jeg heldigvis ingen antydning til murringen som har preget de andre dagene (i tillegg til smertene når nervene kommer i "klem") så jeg har planer om å ta en joggetur på ettermiddagen eller kvelden. Blir nok den vanlige 5,7km, farten ser jeg ann når jeg er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 15. august 2011 Forfatter #34 Del Skrevet 15. august 2011 Det ble ingen tur i går, fikk plutselig gjester innom Ble der i mot en i dag, mye det samme som på tirsdag, men litt kortere (4.38) og med veksel mellom gåing og lengre perioder med jogging på lavt tempo. Kom i mål på 41.29 minutter, ca (ikke klokke med meg denne gangen, lot stoppeklokken gå her hjemme, så har trukket fra ett minutt til å komme meg inn og ut av bygget og gjennom alle dørene våre ). I dag var det ikke kondisjonen som hindret meg, men leggene mine. Den venstre murrer som bare fy, det er 15 minutter siden jeg kom tilbake og den er fortsatt øm. Veldig usikker på hva som er galt, det er en bankende smerte i hele øverste delen av leggen, når jeg jogger strekker den seg også nedover fremsiden av leggen. Av de grunn ga jeg meg fortere enn planlagt og jeg la inn mer rask gange enn jeg vanligvis gjør. Nå blir det en varm dusj her, håper det hjelper på murringen. Hvis ikke får jeg roe ned på joggingen og heller gå raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 15. august 2011 #35 Del Skrevet 15. august 2011 Uff da, både rygg og legger! Hvis ikke leggene roer seg, og du kjenner det på neste joggetur, kan det jo hende du får beinhinnebetennelse... Så vær obs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 15. august 2011 Forfatter #36 Del Skrevet 15. august 2011 Det er en helt annen type murring enn sist når jeg hadde beinhinnebetennelse, men jeg ser det ann. Får rett og slett ta det litt med ro Merker jeg gleder meg til å få treningskort, så kan jeg variere med sykling, elipse og roing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. august 2011 #37 Del Skrevet 16. august 2011 Det er en helt annen type murring enn sist når jeg hadde beinhinnebetennelse, men jeg ser det ann. Får rett og slett ta det litt med ro Merker jeg gleder meg til å få treningskort, så kan jeg variere med sykling, elipse og roing! Huff, må passe på når du får sånne vondter! Får håpe det blir bedre snart Hvor har du planer om å begynne å trene? Elixia eller Sats? Jeg går på Friskis og trives der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 16. august 2011 Forfatter #38 Del Skrevet 16. august 2011 Blir under SIB, de har treningssenter 1 min unna til en rimelig penge, så da må jeg jo benytte meg av det Da får jeg skvist inn trening mellom skole og jobb, kanskje også før skole, og får variere med treningsformer som ikke belaster like mye som jogging. Elipse er jeg glad i å bruke når jeg ikke er så godt trent eller har problemer med knærme, den gir litt mindre belastninger enn joggingen, så tror jeg begynner med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. august 2011 Forfatter #39 Del Skrevet 18. august 2011 Merket ømhet i leggen i hele tirsdag og onsdag, litt den samme følelsen man får i lårene når man har løpt opp trapper (ekstrem ømhet), bare at jeg har det i leggen, konstant og lenge etter trening. I dag er det gått kraftig ned, kjenner kun ømhet når jeg masserer. Forhåpentligvis hjelper det å roe litt ned og variere treningen mer Ikke fått treningskort enda, planen er å kjøpe i morgen og få en god økt med elipsemaskin og styrke da. Nå er det rett på jobb til klokken 21, håper leggen holder seg fin selv om det blir mye ståing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 21. august 2011 Forfatter #40 Del Skrevet 21. august 2011 FY FAEN!!!!! Jeg er så sinnsykt stolt over meg selv at jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg hadde en ny joggetur i dag, samme gamle ruten (5,71km) men ny pers. Ikke bare på tiden, men også på andelen jogging. Jeg brukte i dag 52min 43sek på turen, noe som er en stor forbedring fra forrige gang som var 54min 18sek. Jeg har endelig funnet tempoet og teknikken for å holde ut lenger om gangen, så nå jogger jeg ikke lenger i ett minutt og tror jeg skal dø mens jeg må gå sakte i 2-3 min før neste prøvelse. Jeg kan faktisk holde koken lenger, men med roligere tempo. I dag lå jeg på vekslinger mellom 2 og 5,5 minutters joggeperioder, med gåing i mellom på 30 sek til 2 min. Jeg har også jogget 2 min i oppoverbakke og jeg har prøvd å variere tempo litt. Det går søren meg fremover, det hadde jeg ikke trodd første gang jeg gikk/jogget denne strekningen og brukte 1 time og 15 min. Jeg var da kjørt og trodde aldri dette skulle gå, nå har jeg kortet inn mer enn 20 minutter! Jeg smilte faktisk mens jeg jogget i dag, fordi jeg så hvor mye jeg faktisk kan presse meg. Selvtillitsboost deluxe. Jeg merker at jeg faktisk driter i at vekten står stille og at kroppen tilsynelatende er som før utenpå, for inni er det mye som er skjedd. Ikke bare er kondisjonen blitt bedre, men selvtillitten er også forandret. Jeg vet jeg kan klare dette, jeg vet jeg er på rett vei. Det er så sinnsykt deilig at jeg har ikke ord! Og når jeg tenker på at jeg merker forbedring med alle de hindringene jeg har hatt (leggen, knær, dårlig prioriteringer), hva da når jeg faktisk klarer å få igjennom en mer prioritert plan? Hvor er jeg på vei da? Nei, nå skal jeg ta en vel fortjent dusj før jeg hopper i sengs. I morgen er første skoledag, så jeg må få litt søvn. Tirsdag er jeg på'an igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå