Gjest Impreza Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Jeg er alt for glad i mat og klarer ikke styre unna godbitene.. Trenger råd og spark i ræva. Trener tre ganger i uka, to ganger på spinn og styrke og en gang på vanlig spinn/pulsspinn. Vekta viser 94 kg, har trent siden begynnelsen av april og har gått ned 11 kg siden jul.. Frykter den går oppover nå i verste fall, eller veeldig tregt ned..
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Les og lær. Innsikt i hvorfor man bør gjøre/ikke gjøre noe er ofte god motivasjon.
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Du har gått ned masse! Det er vanlig at det går litt treigere i en periode, og det kan være bra for kroppen å få stabilisert vekten litt. Hvis du er glad i mat og matlaging kan du jo vurdere å gå på et matlagingskurs for å få mer inspirasjon til å lage sunn mat som er GOD, og som gjør at du kanskje blir mer tilfredsstilt av maten du lager og derfor sjeldnere faller for fristelser. Et annet råd er å planlegge maten, minst for en uke om gangen, og handle inn det du trenger. Da vet du hva du skal spise og trenger ikke å begynne å fantasere om andre ting. Hilsen en som ikke akkurat er slank, men som har funnet ut at hva som ihvert fall IKKE virker, og det er å miste motet og gå tilbake til dårlige vaner fordi resultatene uteblir.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Synd, for det er disiplinen alt står og faller på.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Begynn å les vegetarblogger. Masse gode der ute med inspirerende og fristende bilder av sunn mat. Tips til sunt og godt, farinatapizza. Du trenger kikertemel, som kan kjøpes på innvandrerbutikker. Jeg bruker 2 dl kikertemel, med ca 2 1/2 dl vann og 1ss olje, oljen kan sløyfes. For all del ikke smak på røren, den er grusom rå. Varm opp en form (litt stor paiform f.eks) i ovnen på 200 med litt sunt fett i. Hell røra oppi og fordel raskt. Ha oppskjærte biter av løk, paprika, tomat, squash.. Alt du liker. Ta gjerne en rasp med parmesan over, chilli og hvitløk i røra pluss pizzakrydder eller fersk basillikum til topping. Stekes i 20-25 min. Nydelig, sunt og ikke så ille på kaloriene. Jeg spiser hele sulamitten på en gang.
Nedjma Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Begynn å les vegetarblogger. Masse gode der ute med inspirerende og fristende bilder av sunn mat. Tips til sunt og godt, farinatapizza. Du trenger kikertemel, som kan kjøpes på innvandrerbutikker. Jeg bruker 2 dl kikertemel, med ca 2 1/2 dl vann og 1ss olje, oljen kan sløyfes. For all del ikke smak på røren, den er grusom rå. Varm opp en form (litt stor paiform f.eks) i ovnen på 200 med litt sunt fett i. Hell røra oppi og fordel raskt. Ha oppskjærte biter av løk, paprika, tomat, squash.. Alt du liker. Ta gjerne en rasp med parmesan over, chilli og hvitløk i røra pluss pizzakrydder eller fersk basillikum til topping. Stekes i 20-25 min. Nydelig, sunt og ikke så ille på kaloriene. Jeg spiser hele sulamitten på en gang. Den skal jeg prøve! Hørtes kjempegodt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå