Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sukker oppfører seg veldig annerledes i kroppen enn stoffer du finner i naturlige matvarer.

Rafinert sukker er gift.

Litt av en påstand. Kan du utdype? Gjerne med henvisninger til fysiologiske effekter, og henvisninger til forskning og godt belagt kunnskap?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt av en påstand. Kan du utdype? Gjerne med henvisninger til fysiologiske effekter, og henvisninger til forskning og godt belagt kunnskap?

Nei.

Skrevet (endret)

Det er ingen diagnoser eller psykiske lidelser som tar over armen og munnen til folk.

Neeei, men det fins sykdommer som gjør folk tjukkere. Jeg har lavt stoffskifte og det er VELDIG vanskelig å gå ned i vekt, men jeg holder i hvert fall vekta. Ei venninne av meg er ikke så heldig, hun har verre stoffskifteproblemer enn meg og hun går ikke ned uansett hvor mye hun forsøker å slanke seg.

Dessuten er det forskjell på hvor mye folk kan spise. Før jeg fikk hypotyreose kunne jeg spise mye i forhold til ei annen venninne av meg, men jeg la ikke på meg, og det gjorde hun.

Jeg kjenner også ei som ikke legger på seg uansett, og som gjerne vil det. Hun spiser og spiser men klarer ikke legge på seg.

Så hva som skal til for å spise mer enn man forbrenner er jo veldig forskjellig. Noen kan spise mer enn andre.

Endret av Dragonfly84
Skrevet

Elgen er et pattedyr, men spiser bare grøntfor....

Jeg har ikke satt meg nok inn i dette med mettet fett til å kunne diskutere, men st vi er pattedyr og derfor er animslsk fett naturlig for oss, høres feil ut mtp at mange pattedyr ikke spiser kjøtt i det heletatt.

Nå er ikke elgen rovdyr da. Det er vi....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter gjerne og gafler i meg 2 porsjoner middag, eller spiser pizza til det tyter ut av ørene mine, og jeg er helt studd, og må legge meg ned for å få "plass til alt".

Jeg er vel ca 15 kg overvektig, men det er da bare min feil. Ja, jeg har følelser og en stemme som sier "bare kos deg, en gang til så skal du skjerpe deg".."bare eeeen gang til". Men det går jo ikke, det er JEG som stapper gapet full av mat. Selv om jeg har en stemme som sitter og forteller meg alt mulig så NEKTER JEG å drive med ansvarsfraskrivelse. Jeg skal begynne med aktiv trening etter studiene er over i sommer, og begynner med jobb. Da får jeg en god døgnrytme og jeg vet hva jeg kan ta meg til om kveldene.

Det er mitt ansvar. Jeg prøver ikke å finne en unnskyldning for at jeg er blitt overvektig. Jeg er rett og slett lat, og jeg gomler i meg for mye hver eneste dag. Den eneste som kan fikse dette er meg selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...