AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Samboeren og jeg vurderer å droppe å reise til utlandet i sommer, og heller ta 2-3 ukers ferie på nyåret (jeg har kun 2 uker ferie igjen i år, så det må bli i januar/februar en gang), og trenger forslag til hvor vi burde reise. Jeg er veldig glad i Thailand, men er usikker på hvor vi burde dra. Sol og strandliv er en forutsetning, pluss at det ikke bør være for stille der (men trenger ikke noe Aya Napa heller, kun at det er noen restauranter/barer/markeder osv. i nærhet) Jeg er veldig glad i Phi Phi, så en reise til Thailand vil definitivt inkludere i hvertfall noen dager der. Ellers har jeg vært i Hua Hin, som jeg ikke syntes var like fint som andre steder i Thailand, og på Phuket (bodde på Karon, men tror jeg ville valgt Kata neste gang) Samboeren har aldri vært i Thailand, så vi tenkte vi kanskje kunne prøve et sted som ingen av oss har vært før, men hvor? Krabi ser fint ut, men hvordan er det sammenlignet med Phuket? Og hvilken strand burde vi i såfall bo ved? Og er det noen andre steder i Thailand som dere kan anbefale? Og hva med andre steder, som f.eks. Phillippinene? Ønsker først og fremst et sted som er relativt greit å komme seg til, med minst mulig flybytte osv., siden samboeren ikke er så glad i lang reisevei i trange seter. Har falt litt for hotellet Centara Grand Beach Resort på Krabi, men det ligger en kilometer fra shopping/restauranter osv, og kan kun nåes via båt eller ved å gå en sti igjennom jungelen, så jeg tenker det blir litt upraktisk. Innspill mottas med takk!
Gjest Badabing Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Siden dere har noen uker å gå på, ville jeg lagt inn en uke på et litt mer avsides sted. Det trenger jo ikke å være så mye mer enn en båttur fra et av de større stedene. Det er så mange fantastiske steder i Thailand, så det er ingen grunn til å legge seg til med alle de andre turistene i f.eks. Karon. Kan absolutt anbefale å leie en liten bungalow på en av de litt mindre kjente øyene. Jeg og kjæresten har gjort det et par ganger, og det er superromantisk og ofte ekstra hyggelig Du kan jo sjekke ut f.eks. Koh Jum, Koh Phayam eller Ko Klang, men det finnes mange å velge i. Det er ofte ganske basic, men det er absolutt verdt det!
elisabeth30 Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 hvis dere har tenkt dere til phi phi øyene så er kanskje ao nang stedet? bare hold dere unna krabi resort, dit skal vi ALDRI igjen.... vi vurderte også centara hotellet dere har sett på, men syntes det ble litt upraktisk. det er mange flotte hoteller i ao nang som ikke koster mye, sjekk agoda.no og tripadvisor.com for reviews. og hvis dere drar til ao nang, drikk en mojito eller to på blue 60's bar, fantastisk og billig!
Eliisa Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Kommer litt an på hva det er dere ser etter når dere skal på tur. Jeg kan ikke fordra de store turiststedene i Thailand (Phuket, Krabi, Hua Hin...), men foretrekker de små stedene der man kan få hele strender for seg selv og bare nyte livet! Jeg har vært i Thailand en del og alltid vært heldig når jeg dro til Koh Samui. Det er en mellomstor øy, som man kan fly direkte til fra Norge. Få mennesker på stranda, få horer og få masete selgere. Tror kanskje jeg var i overkant heldig med hvor mange mennesker som var der når jeg var der, men.. Et av mine favorittsteder er Koh Tao! Sjarmerende liten øy, med søte strender og lite mas. De fleste som drar dit er dykkere og er dermed under vann om dagen (= god plass på stranda). Det er kjempefint å dykke der! Jeg så en hvalhai sist jeg dykket der Bare pass på å ikke velge "dykkefabrikkene", der instruktørene ikke kan navnet ditt engang. Velg et av de små stedene, der du får personlig oppfølging. Koh Tao har en rekke herlige og romantiske restauranter, men det er dårlig med shoppingmuligheter der.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 TS her. Lettere forvirra nå, men heller mot Kata på Phuket, og å dra i sommer. Har vært der før (bodde på Karon, men var bedre bademuligheter på Kata i regntiden) Vurderer også Koh Samui, men har hørt så mye forskjellig. Ei jeg kjenner reiser dit hvert år, og syntes det er mye finere der enn på Phuket, men når jeg søker rundt på nettet så får ofte stedet dårligere skussmål. På Phuket vet jeg at jeg liker meg, og det er nære Phi Phi, som jeg ogå vil dra til igjen. Ellers vurderer jeg Kata, men vet ikke hvordan det er sammenlignet med Kata/Karon. Noen som vet hvordan det er der i lavsesongen? Og hva med Khao Lak og Koh Tao? Er det stille der om sommeren? Finnes det et sted i Thailand som har fin strand med krystallklart vann, livlige markeder/steder og shoppe og spise (men ikke noe Pattaya, ønsker oss et sted som er litt rolig men hvor det samtidig er masse å se og finne på) i lavsesongen? Vi kommer uansett til å dra til Phi Phi i noen dager dersom vi velger vestkysten (perfekt sted, men med litt dårlig utvalg av fine hoteller og litt stille i lavsesongen) Jeg har funnet et flott 4 1/2 stjernes hotell til ca. 6500,- for 2 uker i Karon, så det er det prisnivået vi kommer til å legge oss på. Tips til steder å reise til i høysesongen mottas fremdeles med takk, da jeg vil reise til Thailand i vinter også (så lenge samboer ikke setter seg på bakbeina )
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 TS igjen. Jeg mente selvfølgelig at jeg også vurderer Krabi (men at jeg ikke vet hvordan det er der sammenlignet med f.eks. Kata)
Solbærpiken Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Vi var i tre uker i Thailand i vinter, først to uker i nord og avsluttet med en uke i Krabi. Jeg må si at jeg skal ikke tilbake til Krabi igjen ihvertfall. Det var alt for mye turister og mas. Ikke så god mat som i mindre truistifiserte steder heller, men det er jo en smaksak. Hvis du ønsker å bli spurt om du vil sy klær, om du vil inn på hver eneste resturant, om du vil ha massasje osv hver gang du beveger deg så er Krabi stedet... Men hvis dere også ønsker å oppleve litt utenom strand og kyst, så må dere dra til Nord-Thailand. Det er vel verdt en liten ekstra flytur. Det er ikke værre enn å sitte på en buss og Thai air flyvertinnene tar godt vare på deg :-) Vi var i Chiang Mai og Chiang Rai... Veldig flott 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå