Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen kan hjelpe meg her:

Jeg har gått GK Helse og sosial, VK1 Helseservice og Allmennfaglig påbygg i Reform 94. Jeg ønsker nå å ta VG3 (tidl. VK2) helsesekretær som privatist som nå altså går inn under Kunnskapsløftet. Får jeg mine gk og vk1 godkjent til å begynne rett på VG3? Eller må jeg ta hele VGS om igjen pga kunnskapsløftet?

Håper noen kan hjelpe med svar! Hører til Rogaland fylkeskommune dersom det skulle ha noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal få det godkjent selv om det er i en annen reform. Jeg hadde også Gk og Vk1 + fagbrev og jeg har tatt fag fra kunnskapsløftet nå for å få studiekompetanse. Ikke som påbygg da, men det går nok for det samme.

Fant denne: Min lenke

Så det ser ut til at du må ta kroppsøving og et programfag (i tillegg til de fagene jeg tok) siden du ikke har fagbrev.

Det som kan være et problem er at du skal ha et vitnemål siden du tar tre-årig videregående skole, og det vil innebære at de må "kode om" alle dine reform´94 fag til Kunnskapsløftet. Jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres, siden jeg bare har en haug med forskjellige kompetansebevis :). Men snakk i hvert fall med skolen din om dette i god til i forveien, da det kan være tidkrevende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...