Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Latvia?

Jeg og sambo lurer på å ta en ukes ferie der nede i sommer. Da blir det nok nærme Riga.

Hvordan er det å feriere der nede? Uteliv og museer er vi ikke så interresert i, men shopping og sol kunne vi tenkt oss :)

Obs: Hvordan søker man her inne, finner kun google søk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

"Avansert søk" under søkefeltet :)

Har ikke vært der selv så kan ikke svare noe mer enn det...

Skrevet

Takk for søketips :)

Skrevet

Jeg var en helg i Riga om vinteren for noen år siden. Vakker by, med ok shoppingmuligheter. Nå vet jeg ikke helt hva dere er ute etter på den fronten, og jeg husker heller ikke nøyaktig hvilke butikker som var der, men jeg mener de fleste "vanlige" kjedebutikker fantes, i tillegg til mer eksklusive forretninger, både i shoppingsentra og på gateplan. Vi oppholdt oss stort sett i gamlebyen, mange steder ellers har nok byen et litt slitt preg.

Når det gjelder sol har jeg åpenbart ikke noen personlig erfaring, men byen Jurmala, som ligger en kort togtur fra Riga, skal ha fine strender. Ellers fant jeg denne artikkelen med litt flere tips.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Riga på høsten 2 1/2 år siden.

Godt uteliv, utvalg i spisesteder, shopping, lokale markeder og sånt. Samt at det kommer godt med at prisene er rundt 1/3 av her hjemme.

Riktignok sol når jeg var der, men ingen erfaring hvordan det er med muligheter til å nyte den på stranden e.l.

Ikke vært der selv, men hører masse fint om Jurmala. En kystby med masse spamuligheter og helt sikker strandliv.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg ville definitivt anbefalt Jurmala, som flere nevner. Fantastiske strender :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Et sted jeg sterkt kan anbefale i shoppingsammenheng i Riga er juveler Birsons i gamlebyen.

Hold hardt på lommeboka, - for de håndlagde 1-of-1 smykkene hans er fristende ! :nigo:

De smykkenen jeg har kjøpt av ham høster alltid beundring (og 'ja' de har sertifikat alle sammen ;) )

Gjest Badabing
Skrevet

En tidligere tråd her viste vel at Riga var den plassen færrest ville dratt tilbake til, og jeg var i grunnen enig. Det holder med en helg der, sånn egentlig. Etter min smak synes jeg egentlig shoppingen var veldig dårlig, det var lite utvalg, mye fake og mye stygt og bling-bling.

Gamlebyen i Riga er koselig, men kan som sagt ses på en helg, og dere var vel ikke så interessert i museer og uteliv, og det er nesten det som egentlig er best i Latvia og Riga.

Har derimot hørt mye bra om Tallinn, og Palanga skal visst være ålreit.

Skrevet

Jurmala kombinert m/Riga - da får dere litt strand og autentisk småbysjarm og litt storbyferie med shopping. Var der nede for 2 år siden, men hadde max uflaks med været. Midt i juli og konstant regn i en hel uke! Men sjekk siden www.jurmala.lv. Der kan du velge svensk som språk og få masse gode tips til ting å se og gjøre, overnatting m.m. Vi kjøpte forresten flybilletter med Air Baltic (kr. 1250,-/person).

Skrevet

Takk for alle tips, skal sjekke ut linker :)

Har funnet billige pakkereiser dit via finn.no.

Det viktigste er vel egentlig å komme meg vekk og koble av en ukes tid, men samtidig vil jeg oppleve noe nytt og Latvia ble jeg anbefalt, men det er mye å velge i.

Skrevet

Jeg og mannen var i Riga i februar, og hadde det fint, selv om vi ikke opplevde det som noen spesielt spennende by.. Utrolig billig mat da!

Men jeg har hørt mye positivt om Jurmala, så hvis dere skal bruke en hel uke ville jeg heller tatt turen hit tror jeg, for litt strand- og spaliv!

Skrevet

Vi var en uke i Riga i april, og vi syntes det var kjempefint. Vi bodde på et hotell i Gamlebyen, og det var utrolig koselig å bare vandre rundt der, og kikke på ting... Vi reiser gjerne tilbake. =)

Men nå reiste ikke vi på shopping-tur, da...

• Liker 1
Skrevet

Vi var i Riga på klassetur i høst, veldig fin by men hvis du skal på shoppingtur så ville jeg nok dratt et annent sted, de har veldig mye av de samme butikkene som i Norge der: Lindex, Bik Bok osv. Det meste av klærne på de butikkene er en 50lapp billigere enn i Norge. I matbutikkene derimot var det VELDIG billig!

AnonymBruker
Skrevet

Var i Riga i mars og vi kommer ikke til å reise tilbake. Fin gamleby men holdt med en dag. Dårlig shopping og restauranter. Hadde aldri i verden kastet bort en uke der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...