Gå til innhold

Musical billetter i London - hvor bestille?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor er det best å bestille billetter til musical's i London? Fra Ticketservice i norge eller noe mer lokalt der borte?

Noen som har tips eller erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bestilte biletter til "Chicago" her hjemmefra, via reisebyrå, tror jeg (var ikke jeg som ordnet det), og det var DYRT! 4 200,- for 6 billetter.

Vet om mange som bare kjøper billettene i teatret samme dag. Da vi kom ut fra "Chicago", sto det oppslag om ledige billetter til "Mama Mia" utenfor teatret hvor den musicalen gikk. Angret veldig på at vi ikke så "Mama Mia", det skal visstnok være en opplevelse, og Chicago var definitivt ikke noe for oss. Ellers er det jo mye annet bra, "Miss Saigon" er visst også veldig flott!

Lykke til, og GOD TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vært i kontakt med ticketservice her hjemme, og de har en pris på 741,- pr. person til "Mama Mia" på en fredagskveld kl. 20.30 midt på men en stykke bak i salen.

I prisen skal det vistnok inngå 15 % til dem og nye 15 % til deres kommisjonær i London.

Derfor lurte jeg på om jeg skulle forsøke å bestille direkte, men har ikke funnet ut hvor jeg kan bestille hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes en "Half price ticket booth" på Leister (feil skrevet, jeg vet det!) Square som selger dagens billetter til halv pris. Det dumme er at du må stå i kø en stund og det er ikke de mest populære stykkene som selges der. Dessuten er det jo greit å ha billettene i boks på forhånd!

Har du prøvd å søke på noen av teatrene i London eller sider som "What's up" e.l. for å finne telefonnummer hvor du kan bestille direkte?

Vil for øvrig si at "Mama Mia" er veldig bra, spesielt når man liker Abba-musikk. Kan også anbefale "The Lion King"!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rabatterte billetter til kveldens forestillinger i billettluka på teatret om formiddagen, det er praktisk fordi du VET det er ekte billetter. Det vandrer en del folk rundt på Leicester square (sånn skrives det, forresten) og lokker med billetter, men de kan fort være falske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare dele vår erfaring med deg. Kjøpte billetter gjennom reisebyrå her hjemme, og det var nok ikke spesielt billig. Trodde vi skulle flotte oss skikkelig, så vi kjøpte noe vi trodde var skikkelig bra plasser, på de nest dyreste billettene. Ble sittende ute på sida bak en stolpe, så neste gang kjøper vi de dyreste. Når man har reist så langt og skal bruke penger på sånnt så skjeldet er det ikke noen vits i å spare et par hudrelapper også se så mye dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for hjelpen, men jeg har nå bestilt billetter via en side som heter www.londontown.com

Får bare håpe dette ikke er "humbug" siden billettene skal hentes ut i teateret like før forestillingen skal begynne.

Fikk 2 stk billetter til samme forestilling som ble tilbudt av www.Ticketservice.no, bare at jeg fikk 2 billetter til £67.50, ca 800 kroner.

Sparte jo noen kroner på å bestille der da.... så sant jeg får billettene da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i London for noen år siden, og kjøpte da billetter på Leicester Sq. Fkk kjøpt billettene dagen før forestillingen, og betalte ca. 170 kr pr billett for ganske greie plasser på Les Miserables. Mitt inntrykk var at det slettes ikke var vanskelig å få kjøpt billetter på denne måten dersom man er litt fleksibel på hvilken dag man vil gå (f.eks har et par dager å velge mellom). Vi var som sagt på Les Miserables, og jeg mener å huske at de hadde billetter til flere av de andre mest kjente musicalene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man kan få veldig billige billetter om man satser på å kjøpe restplasser på selv dagen eller med få dager til forestilling.

Men dersom man skal reise til London en bestemt helg, og kun kan gå på forestilling torsdag, fredag eller lørdag... ja da kan det være for sent å få tak i billetter.

Vet at Mama Mia forestillingene stort sett har vært utsolgt på disse dagene. Bedre å da betale litt ekstra og sikre seg plass syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Mama Mia forestillingene stort sett har vært utsolgt på disse dagene. Bedre å da betale litt ekstra og sikre seg plass syns jeg.

Helt enig! Hvis man kun har en helg til disposisjon, bør man i alle fall vite at man har sikret seg biletter! Har man en liten uke, er jeg sikker på at det går greit å kjøpe der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i London for noen år siden' date=' og kjøpte da billetter på Leicester Sq. Fkk kjøpt billettene dagen før forestillingen, og betalte ca. 170 kr pr billett for ganske greie plasser på Les Miserables. Mitt inntrykk var at det slettes ikke var vanskelig å få kjøpt billetter på denne måten dersom man er litt fleksibel på hvilken dag man vil gå (f.eks har et par dager å velge mellom). Vi var som sagt på Les Miserables, og jeg mener å huske at de hadde billetter til flere av de andre mest kjente musicalene også.[/quote']

Da jeg bodde i London, benyttet jeg meg også litt av dette systemet. Synes det er en god måte for folk som ikke har så mange penger å få se noe bra teater/musical.

Samtidig er det jo ikke så lett å få billeter til de aller mest populære showene på den måten.

Personlig vil jeg anbefale Mama Mia og Løvenes Konge

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eneste måten å få billetter til ordinær pris hjemmefra Norge.

Ha kredittkort klart, og du vil få billetter i posten etter et par dager. Dette gjør jeg hver gang, uten problem, og slipper gebyrer og prispåslag gjennom agenter. Masse å spare.

Link til Box-office for alle teatre i London:

http://www.londontheatre.co.uk/londontheat...enues/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til Siffen

Så du mener at eneste måte å få billetter på er å ringe til teateret? Har jeg forstått deg rett da?

Det er så vidt jeg vet eneste måten å få billetter til ORDINÆR pris på hjemmefra Norge. Selvfølgelig kan du bruke agenter og betale 600-800 kroner, men er du noenlunde bra i engelsk og har kredittkort, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal kjøpe fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg må bare hive meg på strømmen som anbefaler Leicester Square ... vi gikk dit samme dagen og kjøpte billetter til "Phantom of the Opera" ....vi fikk KONGE plasser..... og dette er forresten den beste musical opplevelsen jeg har hatt ... ingen over og ingen vedsiden av ... Phantom anbefales ALLE !

klem fra meg 8)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 6 år senere...

Når det gjelder musical i London, vil jeg absolutt anbefale Londontown sider.

Her finner du alle de store musical til en meget bra pris, og får bekreftet med en gang om det er ledige plasser

Endret av jovik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Jeg pleier å gå rett inn på det aktuelle teateret den dagen jeg vil på forestilling. Jeg får alltid noen av de dyre billettene til sterkt rabatterte priser, ofte halv pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2003 den 8.51, marre skrev:

Hei

Jeg må bare hive meg på strømmen som anbefaler Leicester Square ... vi gikk dit samme dagen og kjøpte billetter til "Phantom of the Opera" ....vi fikk KONGE plasser..... og dette er forresten den beste musical opplevelsen jeg har hatt ... ingen over og ingen vedsiden av ... Phantom anbefales ALLE !

klem fra meg 😎

Enig! Jeg har sett MANGE musicals i London,  men The Phantom of the opera og Les Miserables er de beste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...