Gå til innhold

Greit å date selv om man ikke vil ha kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble singel etter mange års samboerskap for noen måneder siden, og jeg bare elsker singellivet :lur:

Men så kommer det til dating da. Kan hende jeg er litt påvirket av at jeg ikke har datet så mange, har havnet i seriøst forhold med dem jeg har møtt ganske fort.

Så hvor greit er det egentlig å begynne å date når jeg VET jeg ikke vil ha kjæreste? (100% sikker på at jeg ikke vil ha kjæreste i løpet av hvertfall 1-2 år)

Jeg ser for meg at jeg kommer til å få dårlig samvittighet allerede på første daten for at jeg "lurer" vedkommende. Hvertfall hvis jeg merker at vedkommende liker meg...

Men litt av morroa med singellivet er jo å date litt rundt?

Hvor langt kan man gå før man bør si i fra at man ikke er ute etter noe seriøst?

(Jeg er forresten jente)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo si i fra så tidlig som mulig, slik ingen føler seg lurt. Og jeg vil tro du kommer til å få mange positive tilbakemeldinger fra menn som bare vil ha det litt morro ;)

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Man kommer langt med ærlighet! :D

AnonymBruker
Skrevet

Man kommer langt med ærlighet! :D

Nei, er jo derfor man unnlater å fortelle sannheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er jo derfor man unnlater å fortelle sannheten.

Man kan kanskje komme langt uten å være ærlig, men et sted vil det stoppe.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil date, når du ikke vil ha kjæreste?

Og hvis du skal date bør du vel nesten si ifra om dette før dere møtes til første date? For vil tro at de fleste som blir med på en date, tenker i de baner at det kan føre til et forhold?

Kanskje jeg tar feil...

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Bare du gjør det klart for daten at du ikke er interessert i noe mer "seriøst" enn litt moro så er det vel greit :)

Skrevet (endret)

Hva tror du hun mener med "moro" og hvorfor tror du hun velger å kalle denne moroa for "date"? :)

Endret av MissStiles
Gjest Håpløs
Skrevet

Så lenge du forteller det før første date er det ok.

Skrevet

Ble singel etter mange års samboerskap for noen måneder siden, og jeg bare elsker singellivet :lur:

Men så kommer det til dating da. Kan hende jeg er litt påvirket av at jeg ikke har datet så mange, har havnet i seriøst forhold med dem jeg har møtt ganske fort.

Så hvor greit er det egentlig å begynne å date når jeg VET jeg ikke vil ha kjæreste? (100% sikker på at jeg ikke vil ha kjæreste i løpet av hvertfall 1-2 år)

Jeg ser for meg at jeg kommer til å få dårlig samvittighet allerede på første daten for at jeg "lurer" vedkommende. Hvertfall hvis jeg merker at vedkommende liker meg...

Men litt av morroa med singellivet er jo å date litt rundt?

Hvor langt kan man gå før man bør si i fra at man ikke er ute etter noe seriøst?

(Jeg er forresten jente)

Bør du ikke heller ta en pause eller en pust i bakken etter alle disse åra med samboerskap?

Er det bare mannfolk som kan gi deg egotripp?

Hvis du er smart så prøver du først å finne ut av hva du egentlig vil med fremtiden din - på lengre sikt.

At du allerede vet at du ikke vil ha kjæreste de nærmeste 1-2 år, burde fortelle deg at du ikke skal kaste bort egen og andres tid på såkalt dating.

Skrevet

Tråden er ryddet pga avsporing.

MissStiles, mod

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg må være helt greit. Så lenge du er åpen om det så klart.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil date, når du ikke vil ha kjæreste?

Og hvis du skal date bør du vel nesten si ifra om dette før dere møtes til første date? For vil tro at de fleste som blir med på en date, tenker i de baner at det kan føre til et forhold?

Kanskje jeg tar feil...

Dating innebærer jo en forståelse om at dette kan bli noe mer, ettersom datene utvikler seg. Noen vet ikke engang om det er en date de skal på.

Dater man, så si i det minste i fra tidlig og på en pen måte, at du ikke er så "seriøs" og ikke mener for mye med datingen. Da risikerer du selvsagt at en del menn vil gå, fordi de ønsker forhold. Eller, at du er drømmegaven til en del menn, fordi de da slipper et forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du forteller det før første date er det ok.

TS her.

Er det ikke litt tidlig å si det FØR første date?

Det virker litt påtrengende.

Jeg mener, er jo ganske ofte det ikke blir mer enn første date uansett pga kjemi osv...

Skrevet

TS her.

Er det ikke litt tidlig å si det FØR første date?

Det virker litt påtrengende.

Jeg mener, er jo ganske ofte det ikke blir mer enn første date uansett pga kjemi osv...

Jo, men det ser du an i de enkelte tilfellene. Etterhvert blir du flink :)

Et lite tips:

Husk å være grei og snill med de du (ikke) dater. Man kan jo avslå folk på en pen og hyggelig måte.

• Liker 1
Gjest Håpløs
Skrevet

Kommer jo Ann på hvordan du treffer de du dater da. Hvis du treffer folk via nett bør du være ærlig på hva du er ute etter, men hvis du selv blir invitert ut kan du vente litt med å si noe .

Skrevet

Kjenn litt på det, sett deg i hans sko. Ville du sett på deg selv som en player sett fra hans ståsted ? Da burde du by all means gjøre han oppmerksom på hvor landet ligger, uavh. av flauhetsfaktor.

Gjest Hard Ride
Skrevet

Tja..

Blir nesten som om du hadde en bedrift, og kalte folk inn til jobbintervju uten intensjoner om å ansette dem.

• Liker 2
Skrevet

Du burde definitivt si fra før første date. Det er nok ganske mange som ikke har lyst til å kaste bort både tid å penger på å date en person de vet det ikke kan bli noe mer seriøst med.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...