Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal ned fra 84 kilo og størrelse L i klær til et tall som er litt lavere. jeg er ikke helt sikker på hvilket tall enda, men noe rundt 60 kilo hadde vel ikke vært så dumt. jeg er forresten 1.68 høy.

jeg trenger konkrete kostholdstips på hva jeg bør gjøre! trening, kosthold, vaner alt.

hvor mange kcal skal jeg spise daglig, er det nok å ligge på rundt 1700? isåfall hvordan deler jeg de kaloriene i løpet av dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg en tidsramme for når du skal nå målet ditt. Ha delmål underveis sånn at du hele tiden har noe oppnåelig å jobbe mot.

Sett deg også et treningsmål sånn at du ikke begynner å skippe treninger osv. For meg fungerer det å være medlem på treningssenter, for da vet jeg at jeg betaler for en tjeneste og da bruker jeg den mer.

Om du har råd kan kanskje noen timer med en personlig trener være nyttig, sånn at du kommer igang og kan få konkrete tips som passer deg, fra en person som har sett deg og snakket med deg i virkeligheten.

Kaloriene dine kan du dele sånn det passer deg best. Selv er jeg ikke frokostmenneske, så jeg spiser mesteparten av maten min etter 12 og jeg fungerer fint på det. Andre MÅ ha frokost for å komme seg gjennom dagen.

Skrevet

Mye kostholdstips rundt omkring, men det som fungerer for meg er små og mange måltider. Jeg spiser ca annenhver time. Høres mye ut, men jeg spiser frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid, kveldsmat. Mellommåltidene består enten av en yoghurt, 20 gram valnøtter, et eple eller en banan. Sørg for å få nok proteiner i hovedmåltidene, og fiber.

Jeg spiser enten 2 brødskiver, eller 2-3 knekkebrød til hovedmåltidene. Evt en salat,kokte egg eller frokostblandinger. Til middag er det moderate porsjoner.

Jeg er ikke helt inne i treningsbiten enda, men har fått anbefalt å gå minimum 40 minutter 4 ganger i uken. Tur en og to er bare vedlikehold, på tur tre og fire begynner det å skje noe med kroppen :) Litt styrketrening i tillegg er kjempelurt :-)

En ting til... drikk nok vann, og få nok søvn :-)

Skrevet

For å finne ut ca. hvor mye du forbrenner per dag kan du legge inn tallene dine her:

http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced

Trekk fra 500 kcal per dag av resultatet du får og du går ned i passe fart. Hvis du øker treningsintensiteten eller -hyppigheten bør du øke inntaket etter hvor mye du trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...