Gå til innhold

Alternative gaveoppakningsløsninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I utgangspunktet har vi vurdert å ikke pakke opp bryllupsgavene på bryllupsdagen, men dagen etter - da vi ikke ønsker å tildele noen gjester ansvaret for å pakke opp svært mange gaver. Vi hadde derfor tenkt at gjestene bare satt gavene på et bord og satt kortet foran - og at vi åpnet gavene dagen etter sammen med foreldre. Flere gjester har vært negative til denne løsningen.

Vet dere om noen andre gode løsninger på gavebordsproblematikken?

Har noen vært i et bryllup hvor gjestene pakket opp gaven sin selv når de komm og satt den på gavebordet sammen med kortet - og skrev opp navnet sitt og hva de gav i gave i en bok? Hvis ja - har dette fungert? Hvis nei - hva synes dere om ideen? Dette er hvertfall en måte man slipper å få et par gjester til å måtte stå ved gavebordet å pakke opp gaver i flere timer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pakket opp gaver i et bryllup og gjør det gjerne igjen, hvem liker ikke å pakke opp gaver! :-D

Skrevet

Jeg liker å være gaveoppakker. Det skjer jo på et tidspunkt som er litt "dødtid" i bryllupet uansett.

Men hva med å be alle om å ikke få gavene pakket inn, av hensyn til miljøet. For eksempel gjennom en kort tekst på innbydelsen. Så kan de bare levere gave og kort når de kommer?

Skrevet

Jeg vil tvile på at det vil fungere at folk pakker opp gaven selv, da vil det bli mye rot i systemet. Vi hadde ikke dødtid i bryllupet, siden vi ankom lokalet rett før middagen, og hadde derfor spurt noen venninner av søstrene mine om å hjelpe til med gaveoppakking, da skjedde dette samtidig som middagen. De fikk litt betalt for jobben, og ble tilbudt å være med på festen utover kvelden.

Jeg har selv vært gaveoppakker i bryllup, og som regel skjer jo dette mens brudeparet er til fotografering. Det var en grei jobb, men litt stress, og det betyr jo at man får minglet litt mindre før middagen. Vi var to oppakkere med litt hjelp fra en tredje person, til et bryllup på ca 100 gjester. Jeg tror nok at man bør være tre hvis det er 100 gjester eller mer, litt avhengig av hvor mye tid man har til rådighet.

Jeg vil anbefale metoden vi hadde, med at gavene blir pakket opp mens gjestene sitter til middag. Da får de som pakker opp gavene ro, og de slipper andre gjester som kommer og skal se på, og kanskje roter til systemet man har. Det forutsetter at gavene står i et annet rom enn der man spiser, og at de ikke er i veien for serveringspersonalet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...