AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 To vanlige brødskiver med Lett Norvegia inneholder vel akkurat de samme kaloriene og alt som de samme brødskivene med den samme osten etter en runde i et toastjern? Det er sikkert et forferdelig idiotisk spørsmål, men følelsen etter å ha spist "vanlige brødskiver" er ikke så verst, det er liksom vanlig husmannskost, men etter å ha spist to stykk toast som man blir litt fettete på fingrene av så føler jeg at jeg har spist pizza eller noe.. Vet noen..?
tessa3 Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Mener det blir det samme ja.. Du tilfører jo ikke noe ekstra ved å toaste de.. Aldri tenkt over det egentlig...
Spøkelse Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 Interessant spørsmål. Vet jo at når man varmebehandler egg gjør man så kroppen klarer å ta opp mer proteiner fra det (enn om man f. eks spiser et rått egg). Hade vært interessant å vite om det skjer noe lignenden med osten når den smelter, jeg er helt enig i at smeltet ost er mye mer tiltrekkende enn kald, hehe..
chikako Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 Kan tenke meg at noen av de avhengighetsdannende stoffene i ost frigjøres, ost er visst fullt av sånt. Sikkert derfor det føles så mye bedre Men det er bare en teori fra min side. 1
sannamor Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 To vanlige brødskiver med Lett Norvegia inneholder vel akkurat de samme kaloriene og alt som de samme brødskivene med den samme osten etter en runde i et toastjern? Det er sikkert et forferdelig idiotisk spørsmål, men følelsen etter å ha spist "vanlige brødskiver" er ikke så verst, det er liksom vanlig husmannskost, men etter å ha spist to stykk toast som man blir litt fettete på fingrene av så føler jeg at jeg har spist pizza eller noe.. Vet noen..? kaloriinnholdet er akkurat det samme, uavhengig om brødskivene toastes eller ikke.
Personlig12 Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 To vanlige brødskiver med Lett Norvegia inneholder vel akkurat de samme kaloriene og alt som de samme brødskivene med den samme osten etter en runde i et toastjern? Det er sikkert et forferdelig idiotisk spørsmål, men følelsen etter å ha spist "vanlige brødskiver" er ikke så verst, det er liksom vanlig husmannskost, men etter å ha spist to stykk toast som man blir litt fettete på fingrene av så føler jeg at jeg har spist pizza eller noe.. Vet noen..? Trodde ikke lettost smeltet jeg...
Moscato Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Eventuelt litt mindre i toasten, siden noe av fettet renner av og blir liggende i toastjernet og på tallerkenen
Brunhilde Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Trodde ikke lettost smeltet jeg... Jo, den gjør det, men den blir ikke like "flytende" som helfet ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå