Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mysterie #1: Folk som river og sliter i dodøra når det er opptatt.

Dette opplever jeg ofte. Du er inne på en do som har flere avlukker. Plutselig kommer det en som tar tak i dørhåndtaket og river og sliter i det. Dette er sikkert for å sjekke om det er ledig på akkurat den doen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de gjør det. For det første så ser man helt tydelig at dreieskiven under håndtaket er vridd til rød farge, dvs at det er stengt. For det andre så ser man tydelig at døra faktisk er låst, fordi metallklossen som går fra låsen og inn i dørkarmen er klart synlig. Men ikke nok med dette. De nøyer seg ikke med å ta håndtaket ned og prøve å åpne døra EN gang. Nei da. De gjør det mange ganger etterhverandre, gjerne raskt og aggressivt! Akkurat som om det skulle hjelpe!

Hva er det som feiler disse menneskene? Er dette de samme menneskene som glemmer å trekke ned på do?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Well said.

Har ikke opplevd at noen prøver å "rive og slite" i døren da.

Går det ikke an å bare kaste blikket 7 cm ned fra dørhåndtaket til den låseskiven?

Uansett; jeg får småpanikk og prøver å skjule edle deler når jeg ser at dørhåndtaket går ned, selv om at jeg vet det er låst :sukk:

Gjest Naenia
Skrevet

Har vi lov til å komme med ting selv?

Folk som handler masse på lørdager, midt i rushet, og så bare ser på at varene blir slått inn i steden for å begynne å pakke. Gjerne flere minutter. Bare står der og kikker. Og så, etter at de har betalt, så kommer de på at de skal bruke Coop-kort/Trumf og vil helst at personen i kassa slår alt i retur. :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

helt enig ang det med å dra i døren, men jeg tror det er fordi de skal tydeliggjøre at det er kø, og at du må skynde deg for de skal på do. Vi lever jo i et samfunn hvor folk tenker "meg, meg meg og mitt først!" . Jeg synes det er fryktelig irriterende når folk drar i døra på denne måten, hvorfor er deres tid viktigere enn min? Dessuten har folk ofte helt elendig tidsoppfatning, de river og sliter i døra etter få sekunder, hvordan i ... skal man ha rukket noe som helst?

AnonymBruker
Skrevet

Ts: det er i slike tilfeller at vår stemme kommer til sin rett.

Jeg sier OPPTATT, med en sikker og arg stemme.

Med mindre de er døvstumme, så skjønner de det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...