AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har en god del fett på magen jeg gjerne vil ha bort. Vil ikke kalle meg feit, men magen buler en god del ut. Jeg har ingen mulighet til å trene andre steder enn hjemme. Sånn ca hvor mye tror du jeg f.eks må løpe for å få den mindre? Jeg spurter frem og tilbake fra den ene veggen til den andre som er ca 10 meter. Hvor lang tid tror du det vil ta før jeg ser forandring om jeg gjør det 10-15 minutter hver dag? Går det fint om jeg løper i 10 minutter fordelt 3 ganger utover dagen sånn at det blir 30, eller hva med 5 fordelt på 6 ganger? Jeg klarer ikke stort lenger om gangen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Man må minst trene 3 ganger i uken for å få noe som helst efekt. men også kosthold har ganske mye å si.. Nytter ikke trene å spise sjokolade liksom.. minimum 30 min trening 3 ganger i uka Å sittups er også knall for å få vekk valpefettet;D men tar tid..
Gjest sue84 Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har en god del fett på magen jeg gjerne vil ha bort. Vil ikke kalle meg feit, men magen buler en god del ut. Jeg har ingen mulighet til å trene andre steder enn hjemme. Sånn ca hvor mye tror du jeg f.eks må løpe for å få den mindre? Jeg spurter frem og tilbake fra den ene veggen til den andre som er ca 10 meter. Hvor lang tid tror du det vil ta før jeg ser forandring om jeg gjør det 10-15 minutter hver dag? Går det fint om jeg løper i 10 minutter fordelt 3 ganger utover dagen sånn at det blir 30, eller hva med 5 fordelt på 6 ganger? Jeg klarer ikke stort lenger om gangen. Kan ikke du jogge ute? vist ikke du kan kjøpe deg hjemme treningsdvd? finne så mye av det nå, så der får du sikkert tak i trenings dvd som fokuserer på det området gjør det i tillegg til løpingen din slik som denne feks? den har jeg: flat mage dvd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 10-15min er for lite. Det bør minimum være 20min.
loffen Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Å løpe på 10 m høres fryktelig trangt ut. Jeg hadde heller prøvd med en rockering.
Spøkelse Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Løp heller ute, istedet for fra vegg til vegg inne. Uansett om du ikke klarer å jogge mer enn 10 minutter av gangen, så kan du jo gå ned til rask gange frem til du er klar til å jogge et par minutter til.
Amélie E. Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Jeg sverger til Yoga :-) Innendørs treningssykkel er en fin ting å ha hjemme. Stress og lite søvn kan gi magefett.
CoffeeCup Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Jeg syklet ca 20 km fem dager i uka i 1,5 mnd før jeg mistet magefettet! Ikke noe styrketrening... En periode tok jeg 200 situps hver kveld, men mistet allikevel ikke noe magefett. Hørtes fryktelig ut å løpe frem og tilbake inne! Men er uansett viktig å få opp pulsen godt, kjenne seg andpusten og svette godt(vet at det varierer hvor mye folk svetter, men dere tar poenget). Jeg ville anbefalt enten 30 minutter dagen, eller 1 time 3-4 ganger i uka. OG selvfølgelig kostholdsendring
hulaboer Skrevet 4. juni 2011 #9 Skrevet 4. juni 2011 Tabata-intervaller: 4 minutter helvete (som er hele treningsøkta), men ekstrem fettforbrenningseffekt. Tabata: 20 sekunder gir du alt du har (ALT - du skal være helt ødelagt etter at de fire minuttene er over). 10 sekunder hvile. Gjenta 7 ganger (totalt 8 ganger). Her kan du løpe, sykle, bruke stepmaskin (eller enda bedre, sånn med "skihåndtak"), eller Burpees (søk på Google).
bukett Skrevet 4. juni 2011 #11 Skrevet 4. juni 2011 Hvorfor jogger du ikke ute i denne årstiden? Det vil hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 Anbefaler deg ikke å jogge på asfalt, løp heller inne da! Jeg anbefaler deg å løpe inne, slik du planlegger, så mye og så ofte som mulig. Gi ALT du har i den tiden du løper, ta skikkelig i Så bør du legge inn litt styrketrening for å variere så du ikke blir lei. Knebøy, utfall, litt "sykkelsitups" ( ligg på ryggen, løft bena og sykle i lufta) armhevinger osv. Dette 3 dager i uka vil hjelpe deg på vei! Men husk at etterhvert blir du bedre trent, mindre sliten osv, da må du ta mer i
Gjest Cipheria Skrevet 4. juni 2011 #14 Skrevet 4. juni 2011 Er det da ikke bedre å danse eller gjøre noen av disse bevegelsene de gjør på treningssenter?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #15 Skrevet 4. juni 2011 Situps er en styrkeøvelse og har ingenting med magefett å gjøre. Du kan ta situps til krampa tar deg, uten å bli smalere rundt midjen, dersom du ikke går ned i fettprosent på andre måter. Det er ingen logikk i at det å trene en viss muskel gjør noe med fettet som ligger over denne. Disse to er ikke sammenkoblet på en måte som kan skape en slik effekt. Eller, med andre ord: Punkslanking er fremdeles ikke mulig. (Tenk å fått en hundrelapp for hver gang man sa dette... *drømme*)
loffen Skrevet 4. juni 2011 #16 Skrevet 4. juni 2011 Situps er en styrkeøvelse og har ingenting med magefett å gjøre. Du kan ta situps til krampa tar deg, uten å bli smalere rundt midjen, dersom du ikke går ned i fettprosent på andre måter. Det er ingen logikk i at det å trene en viss muskel gjør noe med fettet som ligger over denne. Disse to er ikke sammenkoblet på en måte som kan skape en slik effekt. Eller, med andre ord: Punkslanking er fremdeles ikke mulig. (Tenk å fått en hundrelapp for hver gang man sa dette... *drømme*) Det er da ingen her som har nevnt situps?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå