Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det har seg slik at jeg har en bachelor i historie, etter endt utdanning fikk jeg en jobb som konsulent i det offentlige, men med dårlig lønn.. Jeg føler at denne bacheloren jeg har er av lite verdig i arbeidslivet, jeg tok denne utdanning av ren lyst og tenkte ikke på så mye på mulighetene i arbeidslivet.

Nå går jeg tenker på om jeg skal studere bachelor i samfunnsøkonomi på deltid på uio, dette har jeg interesse for og jeg har mange emner fra før av som kan godkjennes i denne bachelorgraden.

Er det noen her med bachelor i samfunnsøkonomi eller om det er noen samfunnsøkonomer som kan fortelle litt om studiet, arbeidslivet, lønn osv :) Setter pris på all informasjon !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke så mye om dette, men kan si det jeg vet. Samfunnsøkonomer jobber oftere med mer teoretiske problemstillinger enn f.eks. sivøker. Samfunnsøkonomer jobber ofte i banker eller i det offentlige, evt med forskning (da kreves master selvfølgelig). Hvis du ønsker å gjøre et hopp karierremessig, lønner det seg nok å studere på deltid samtidig som du jobber, og så ta master på fulltid etterpå. Da vil du bli meget attraktiv på arbeidsmarkedet hvis du gjøre det godt. Etter det jeg har forstått har master i samfunnsøkonomi ganske mye krevende matematikk, noe du bør være forberedt på hvis du velger dette..

Håper det hjalp litt :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...