Zoë Castillo Skrevet 3. juni 2011 #1 Del Skrevet 3. juni 2011 Vi må fjerne badekaret og sette inn dusjkabinett pga fukt. Datteren vår på snart 3 år elsker å bade, og jeg har aldri dusjet henne før annet enn i svømmehallen. Jeg synes det blir stuslig å bare skulle dusje henne, og for å være helt ærlig er jeg ikke en gang helt sikker på hvordan det "skal" gjøres? Har dere balje i kabinettet, slik at barnet kan sitte og plaske litt? Lukker dere dørene slik at barnet kan dusje litt selv? Klarer de å leke og kose seg like mye i et kabinett, som i et badekar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg vet om 12-åringer som knapt får til å dusje skikkelig fordi de er så vant til badekar. Når det er sagt så burde det gå greit med en litt stor balje. Men jeg ville ikke latt en treåring dusje uten tilsyn. Både fordi de kan skålde seg om temperaturen skifter (enten fordi de justerer vannet selv eller fordi noen bruker kaldvann et annet sted i huset, noen steder fører det til varmt vann i dusjen) og fordi det blir masse vann i baljen og en treåring kan fort miste kontrollen. Men under oppsyn så kan jo en treåring lære å dusje seg litt selv også, kanskje helst med dusjhodet festet på veggen og eventuelt bare sånn at vannet dusjer over halve baljen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg vet om 12-åringer som knapt får til å dusje skikkelig fordi de er så vant til badekar. Når det er sagt så burde det gå greit med en litt stor balje. Men jeg ville ikke latt en treåring dusje uten tilsyn. Både fordi de kan skålde seg om temperaturen skifter (enten fordi de justerer vannet selv eller fordi noen bruker kaldvann et annet sted i huset, noen steder fører det til varmt vann i dusjen) og fordi det blir masse vann i baljen og en treåring kan fort miste kontrollen. Men under oppsyn så kan jo en treåring lære å dusje seg litt selv også, kanskje helst med dusjhodet festet på veggen og eventuelt bare sånn at vannet dusjer over halve baljen. Jeg må kanskje presisere at med "alene" mener jeg at hun kan få dusje selv med kabinettet lukket. Jeg er selvsagt sammen med henne på badet hele tiden. Ser for meg at det blir fryktelig mye søl, og at jeg blir våt, hvis hun skal leke i dusjen med kabinettdørene åpne, mens at jeg står over henne. Mulig at jeg problematiserer dette vel mye nå, men badekar er altså så utrolig kjekt! Hun står i badekaret og dusjer av seg badevannet nå også, men da er jo leken allerede unnagjort. Hun synes ikke den delen av badinga er særlig gøy, for hva skal hun finne på under en dusjstråle, liksom? Regner med hun kommer til å se ganske dumt på meg den første gangen jeg drar fram en badebalje i stedet for badekaret også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymph Skrevet 3. juni 2011 #4 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvis dere har hatt plass til et badekar og helst vil ha noe større enn et dusjkabinett, hva med et sånt badekar-dusj opplegg? Nå kjenner jeg ikke til det selv da, men har jo sett sånne rundt om. Noe sånt foreksempel? Eller noe sånt? Da kan de jo både plaske litt og dusje + at det er plass til flere samtidig om man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #5 Del Skrevet 3. juni 2011 De dujs/badekarene Nymph viser til er helt fantsiske. Det er tak og vifte så man unngår damp ut i rommet. En venn av meg har slikt og bruker det sin sin treåring, han skryter veldig av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå