Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Spania noen uker i sommer og har tenkt å leie hus/leilighet der nede.

Det vi har funnet ut er at det er så mye billigere å leie av spanjoler enn av nordmenn som leier ut boligen sin der nede. Faktisk over halvparten av prisen.

Det jeg lurer på om noen av dere kjenner til noen utleiebyråer i Spania? Evt nettsider ol.

Har noen erfaring med dette?

Takker for svar, og god sommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skal jeg følge med på :)

Skrevet

Kan du gi et konkret eksempel på forskjellene i leiepris? Hva er dere interesserte i og hvilken pris ser du for deg?

Skrevet

Kan du gi et konkret eksempel på forskjellene i leiepris? Hva er dere interesserte i og hvilken pris ser du for deg?

Jeg fikk et tilbud av noen norske, + jeg har kikket litt på finn, der ligger prisene på rundt 5-6000 i uka.

Inne på rentalia.es.com fant jeg leiligheter helt nede i 1500 kroner uka. Vi var der nede i påsken og kom over endel annonser som hang i vinduet på reisebyråene til en veldig billig penge.

Det er klart at en sikker må regne med + + +, men vi har et lite håp. I tillegg så er det kanskje mulig å prute med dem, det er et stort leiemarked der nede.

Vi ser for oss en plass rundt costa del sol, leilighet/lite hus ved stranda :)

Kjenner du til noe eller? :)

Skrevet (endret)

Dette er en bra side.

Jeg har leid leilighet sør for Alicante og nord for Torrevieja, med 3 soverom, stor terrasse med 180 graders panoramautsikt over havet og svømmebasseng i anlegget, for 1100 kr i vintersesongen, 2300 kr i mellomsesongen og 4300 kr i høysesongen. Det er i en rolig, koselig landsby (med uteliv, men ikke i stor skala a'la Benidorm o.l.), men kun 15 minutters kjøring fra store partysteder for de som vil feste ekstra hardt. Benidorm er vel ca. 45 minutter unna. Superfornøyd. De som eier leilighetene er norske. :jepp:

Endret av Nymph
Skrevet

Dette er en bra side.

Jeg har leid leilighet sør for Alicante og nord for Torrevieja, med 3 soverom, stor terrasse med 180 graders panoramautsikt over havet og svømmebasseng i anlegget, for 1100 kr i vintersesongen, 2300 kr i mellomsesongen og 4300 kr i høysesongen. Det er i en rolig, koselig landsby (med uteliv, men ikke i stor skala a'la Benidorm o.l.), men kun 15 minutters kjøring fra store partysteder for de som vil feste ekstra hardt. Benidorm er vel ca. 45 minutter unna. Superfornøyd. De som eier leilighetene er norske. :jepp:

Thanx :) Det var jo ganske billig! Supert, skal sjekke det ut.

Skrevet

Thanx :) Det var jo ganske billig! Supert, skal sjekke det ut.

Gjør det. :) Jeg dro til Costa Blanca, ikke til Costa del Sol, men jeg ser at leilighetene jeg leide ligger til leie på nettet enda. Nå har de fått air conditioning også, genialt. Hmm... nå ble jeg inspirert her. Kanskje det blir en tur i år også? :reise:

Lykke til da! :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Vi leide gjennom "owners direct" for et par år siden. Der er det alle prisklasser. (Og mange land). Betalingen gikk trygt gjennom pay pal.

• Liker 1
Skrevet

Gjør det. :) Jeg dro til Costa Blanca, ikke til Costa del Sol, men jeg ser at leilighetene jeg leide ligger til leie på nettet enda. Nå har de fått air conditioning også, genialt. Hmm... nå ble jeg inspirert her. Kanskje det blir en tur i år også? :reise:

Lykke til da! :klemmer:

WEEE fant kjempe masse billig. Yohoo, dette var gøy! Ja det er jo billigere å være nede i Spania i 3 uker enn her hjemme. Vi flyr med ryan air ned, en tusen lapp t/r. I JUST LOVE SPAIN <3

Skrevet

Vi har positive erfaringer med homeaway.com, men har ikke prøvd dem i Spania.

Skrevet

WEEE fant kjempe masse billig. Yohoo, dette var gøy! Ja det er jo billigere å være nede i Spania i 3 uker enn her hjemme. Vi flyr med ryan air ned, en tusen lapp t/r. I JUST LOVE SPAIN <3

Flotters! Kjekt å kunne hjelpe. :) God tur! :reise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...