*Bumblebee* Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Prøver å legge om kosthold og trene mer nå,så har noen spm ang det..før gaflet jeg i meg hva enn det skulle være,uten tanke på hva som var i det av næringsstoffer/kalorier. - er det ok å spise tørket frukt..?slik som er i sånne blandinger man kan kjøpe..er vel bedre enn snop/sjokolade sånn kcal messig?har fått litt dille på det(før var det dille på snop..) spiser litt sånn frukt,gjerne blandet med cottage cheese og litt casewnøtter noen ganger om dagen. liker også å spise vaniljekesam med noe slikt til...namm!! -finnes det et sted man kan finne ut ca kcal mengde i det man spiser??jeg aaaner jo null om dette...spiser en del omega3 brød med ost og agurk på,blir vel 4-6 skiver iløpet av en dag.spørs hva annet jeg får i meg,er det ikke middag så spiser jeg brød.spiser som regel 2 skiver til hvert måltid. håper ikke det er veldig "bad",for jeg er møkklei knekkebrød.. har sikkert flere spørsmål også,kommer nok på det etter hvert
*Bumblebee* Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2011 haha,kom på en ting til..min last er at jeg måå ha et glass oboy til frokost,da i kombo med to brødskiver som nevnt over.blander med skummetmelk,og tar aldri mer enn ett glass.er dette veldig bad sånn kcal sett på hele dagen? bør vel nevne at jeg spiste smågodt og knasket sjokolade hver dag før...over hele dagen.så litt her og litt der ble en del tilslutt,sammenlagt..dette glasset får vekk det verste suget etter sjokolade/snop
Spøkelse Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 I første omgang bør du se på innholdsfortegnelsen og fordelingen mellom proteiner, karbohydrater og fett. Samt totalt antall kcal eller kcal pr. 100g funker også. Proteinrike måltider vil gi deg en god metthetsfølelse og være bra for musklene dine. Fett og raske karbohydrater vil gi deg raskere energi (eks. sjokolade, smør og slike ting), men ikke langvarig. Prøv heller å få i deg proteiner og trege karbohydrater (eks. kylling, fisk, noe meieriprodukter, svin, fe, kalkun for proteiner, diverse grønnsaker for trege karbohydrater). Tørket frukt er bedre enn sjokolade, men sjekk næringsinnholdet der også. Jeg mener at mange er hysteriske fordi de mener man skal nesten holde seg unna frukt pga. det er mye sukker i det. Altså, JA, det er mye sukker i frukt, men at man spiser to epler og en banan hver dag er ikke det som gjør at det er ubalanse i kostholdet for å si det sånn. Nøtter er bra som snacks, veldig energirikt men pga. fettet er det myye kalorier. Så hold det til en liten neve om du bruker det som snacks. Om du har klart å kutte vekk masse søppel som sjokolade og snacks hver dag så er det en veldig bra start. Så gjelder det å finne sunne og mettende alternativer til hovedmåltidene og ting du kan trives med. Ikke la deg lure av at ting sier "lettvariant" f. eks, det kan fremdeles være masse fett i det. Lovene er litt dårlig regulert sånn sett.
Husplante Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Prøv også å ikke gape over for mye løfter for deg selv for raskt! Det er en utrolig flott start bare det å gi seg med alt av goddis og søppelmat, og spise ordentlig middag og frisk frukt/grønnsaker istedet. Dersom du nekter deg selv noen som helst belønning i flere uker kommer du garantert til å sprekke. Det er ikke den lille isen du spise i forrige uke du legger på deg av, det er hva du spiser regelmessig gjennom hele året. Derfor: Etter kanskje en uke og en halv, eller alt ettersom hva du føler, vil jeg anbefale deg å belønne seg selv med noe ordentlig godt. Ikke en feit burger eller en hel plate sjokolade, men du kan spise alt under moderasjon. 4 ruter sjokolade og nøtter, grønnsaker og 'sunn' dipp (altsa ikke på pose, men kanskje hjemmelaget?' eller en is rett og slett. Bare ikke i samme mengder som du gjorde før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå