Gå til innhold

Oppbevaring: Hvordan holde system?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er dame som liker ryddighet og kontroll.

Har orden på mye, masse bokser og hyllesystemer og reoler.

Men: Hvordan oppbevare vesker? De holder seg best når de henger, men jeg har maaaange...

Enn småting som sysaker m.m.

Andre gode tips til orden i sakene i hjemmet? Tar imot alle råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesker henger på kleshengere i et kott. Tror jeg må utvide til taket i walk-in garderoben snart...:sjenert:

Tilsysaker er fiskeskrin genialt!:jepp:

Skrevet

Thanks!

Flere?

Skrevet

Alt du ikke har brukt på halvannet til to år kaster du. Da brukes det såpass sjelden at det er greit å kjøpe nytt om du noensinne skulle trenge det igjen.

En kjøpmannsdisk er en fin ting. En skuffe til elektrisk, der du har en eske med sikringer, en med lyspærer (som du etterhvert skifter ut med LED, så du slipper reservepærer), en med batterier, og så har du ennå plass til skjøteledning, fordelere og lommelykt.

Prøv å kaste gamle klær, sko og vesker du aldri bruker. Eller gi bort. Utrolig hva plass du sparer.

Ta vare på slike silica-gel-poser som du får når du kjøper forskjellig - gjerne elektriske artikler. Når det er dags for å pakke ned vintergarderoben, vinterdyner etc. pakker du det i søppelsekker og poser, med en silica-gel i. Reverser støvsugeren, og sug ut lufta, vri posen tett, og legg i pappkartonger, som du teiper med pakketeip, slik at de holder ihop når lufta entrer tilbake i posen/sekken. Kompakte firkanter er lettere å oppbevare.

Det får holde for nå...

Skrevet

Nå har jeg lest hovedinnlegget etter kaffe også. :gjeiper:

Sånne der sortiementsskrin som brukes til skruer, er finfine til å holde orden på småting. Småskuffer med rom som kan deles av.

De mest dekorative veskene kan du henge på veggen på display. Ellers kan en gardinstang i taket, eller et skap gi rom for mange vesker. Kjøp enten ferdige S-kroker til å henge veskene i, eller lag dem selv av tykk ståltråd.

Skrevet

Lurer faktisk på det selv. Jeg har så utrolig mange vesker. Etter at jeg flyttet og ikke hadde helt plass til å ha de hengende der og der, så har jeg de bare liggende i skapet eller de fleste ligger i en eske i kjelleren.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine på stumtjener, der får jeg plass til rundt 10, og så har jeg de jeg ikke bruker så ofte hengende på hengere i skapet.

Skruer og muttere, sysaker og sånt har jeg kjøpt små fine bokser til som jeg har stående i bokhyllene rundt om- ellers kan jo et syskrin brukes?

Skrevet

Takker og bukker for gode forslag!! :)

Må få tak i en gammel kjøpsmannsdisk jeg kan få pusset opp.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Deler gjerne min egen løsning for dem som har "en del" belter :)

Kjøpte en støvsugerslange-holder til skyvedørsgarderoben (item nr. 23 i katalogen).

Små kovolutt vesker og små skulderversker plasseres i de 3 trådhyllene. Beltene henges over den buen hvor støvsugerslangen skulle henge.

Aldri hatt så god orden i belter og småvesker før ! :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skrudd fast en garderobestang på tvers i boden for å henge opp jakker som er utenfor sesong og kjeledresser osv. Sånn må gå an å bruke til vesker også. Skru opp en stang og kjøp store S-kroker til å henge veskene på. Kan jo ha flere sånne stenger under hverandre også. Eventuelt kle en hel vegg i boden med store kroker til å henge vesker på.

Til sysaker og annen småoppbevaring har Åhlens/Muji masse praktiske bokser i akryl.

AnonymBruker
Skrevet

Google: Åhlens beltehenger

De har en kjempekjekk sak som passer til belter, tørkler, slips og lignende.

Til smykker lager jeg min egen smykkehenger: Kjøp en treramme (litt bred og flat uten utskjæringer) og ha enten et bilde eller et pent mønstret papir/tøystykke i bildedelen. Ta vekk eventuelt glass. Skru på mange små kroker på rammen og eventuelt på bildedelen også dersom det er en bakplate som tåler å skrus i. Vips har du oversiktlig og dekorativ smykkehenger. Kan brukes til både halskjeder og armbånd. Og til en del ørepynt også.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart flytte, og jeg planlegger å montere en lang planke/hylle over den stanga i gangen der jakkene henger, og ha veskene på rekke og rad der. En hattehylle, da, men med vesker i stedet for hatter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...