AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Hei Håret mitt er veldig glatt, relativt tynt og ganske flatt uten noe fall eller volum. Diverse stylingprodukter føler jeg bare hjelper i 10 minutter, og så er håret like flatt igjen.. Det er rett og slett nesten ikke vits i å bruke det, da er det heller bedre å flette håret og få volum på den måten. Lurer på hvilken shampo jeg burde gå for? Kerastase, Redken...andre bra merker? Lurer også på hvilken type hårkur jeg bør satse på; en som gir fuktighet eller en som gir proteiner?
La Papesse Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hei Til tynne fine hår er det proteiner som gjelder. Har du noe farge eller striper i håret? Det gir litt hold og støtte til håret. Jeg har selv veldig tynt og fint hår. Og med farge kan jeg faktisk få stylig til å holde i håret, uten å måtte bruke halve flaska.. Når det gjelder produkter, så vil jeg anbefale Body full serien, hvis du har naturlig hår. Men har du farge/striper vil jeg anbefale Volumactive serien fra Kerastase (den er litt mere pleiende for behandlet hår) Der har du også en balsam/kur. Lett som en balsam, men mer nærende som kur. Håret blir ikke tungt! Denne bruker jeg selv, og er det produktet jeg er mest fornøyd med. Men nå er jeg litt lei de (har bruk det i ca 5år) Skal nå prøve Paul Mitchell. Strength heter den serien. Det er også en serie som gir volum også, Extra Body heter den. Har desverre ikke prøvd noen av de, så jeg kan ikke gi noen anbefalinger.. Håper du ble noe klokere Endret 3. juni 2011 av La Papesse
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Nei, jeg har aldri farget eller stripet håret. Hjelper det med striper altså? Ser bare for meg at mitt tynne og skjøre hår kommer til å bli slitt av det.. Hvor får man billigst kjøpt Body Full serien? Og må man forresten alltid føne håret for å få volumeffekten av shampoen?
La Papesse Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Det kommer veldig ann på lysningen.. Loreal har en lysning som ikke inneholder amoniakk. Den er helt genial! Majimeche heter den. (må gjøres hos frisør) For å få mest mulig volum i håret bør det fønes. Det finnes mange volumprodukter som beskytter håret under føning. Du bør også bruke lav varme (noen fønere har regulering) Føning hver dag, med høy varme er skadelig. Dersom du ikke bruker føner, gjelder tyngdeloven. Håret former seg etter hodebunnen... Så du får mer effekt av Body Full serien,med føner, men du vil også få noe effekt uten føner... Edit: Ved fargig/lysning av tynne fine hår, MÅ man bruke produkter med proteiner i. Ellers blir det som du sier, slitt.. Endret 10. juni 2011 av La Papesse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå