Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Miss Marple

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir ikke jul uten mors ribbe, hjemmelaga kjøttkaker, koteletter, medisterpølse med tilbehør...Men da blir det til gjengjeld JUL, også!!!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hummer til julemiddag jeg (av og til kamskjell som forrett).

Resten av familien spiser ribbe, medisterpølser og masse tilbehør.

Dessert er ekte riskrem med rødsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir skinkestek m. tilbehør , med riskrem og rørte jordbær til dessert. Skal til svigers, de pleier å ha pinnekjøtt . Men de endrer meny når jeg kommer til julemiddag ! Får forhåpentligvis litt ribbe på 1.dag hos mamma og pappa. Mmm gleder meg til jul .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er min første jul som kjøtteter, etter nesten 7 år som vegetarianer. så det blir litt spesielt. skal ha ribbe med tilbehør:) namnam.

er også min første jul som mamma, blir spennende det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra min barndom at vi hadde chips til søndagsmiddagen :) .

Nå får vi det når vi er og spiser middag hos min manns bror i romjula. Det er godt, men vi bruker det aldri selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange bruker brun saus til ribba. Det er ikke jeg vant med, vi bruker sjyen etter steikinga (kokt ut i litt vann).

Vi er jo forskjellige, men jeg personlig synes det blir litt kvalmt med saus til ribba. Blir som å ha saus til svinekoteletter, og det synes jeg heller ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke pinnekjøtt, og er heller ikke SÅ begeistret for ribbe, så det går stort sett i jule-pølser, medisterkaker og lefse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ribbe

Skinkestek

Medisterpølser

Medisterkaker

Spiser mest medisterpølser jeg da..Er ikke så glad i det andre..Og knasker litt svor hvis den er blitt sprø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ribbe, julepølse og medisterkaker sammen med surkål, mandelpoteter, brun saus og masse tyttebær. Men jeg er også veldig glad i pinnekjøtt, så heldigvis har vi det på 1. juledag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi spiser ribbe, julepølse og medisterkaker sammen med surkål, mandelpoteter, brun saus og masse tyttebær. Men jeg er også veldig glad i pinnekjøtt, så heldigvis har vi det på 1. juledag :).
Sånn har vi det også! Jeg syns pinnekjøtt er mye bedre enn svineribbe, men det er visst umulig å endre på menyen på julaften..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser pinnekjøtt med tilbehør på julaften. Jeg har aldri likt pinnekjøtt, men det blir ikke jul uten likevel, det er noe med lukten, stemningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julenissemamma

Eg er ein ekte vestlending som elskar å ete pinnekjøtt med tilbehør som poteter, stappe, fettsos og tytebæsyltety!

1.juledag har vi alltid steik og ribbe med rette tilbehør. Det er ikkje fullt så godt, men svora er god å ete på!

Til dessert har vi mykje rart. Krumkaker,is,krem,multe,riskrem og sjokolademoussè.

Nyttår-afta har vi kalkun med heimelaga potetsalatar og valdorfsalat. Dessutan må det vere småpoteter til og lysebrun sos.

+ Mykje Hansa juleøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...