Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid ribbe med poteter, medisterpølser, grønnsaker, mammas deilige brune saus og Sørlands Chips. Så er det selvsagt riskrem til dessert med mandel i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser ribbe og pølse(medisterpølse og innmatpølse), surkål, poteter, ribbefett, og lefser.

Riskrem til dessert.

På formiddagen spiser vi risgrøt med mandel i.

Skrevet

Pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe. Muligens også surkål.

Skrevet

Det blir ribbe med rødkål medisterpølse å grønsaker , vi pleier å ha det vært år .

Skrevet

Ribbe - namm namm namm nammmmmm

Skrevet

pinnekjøtt og mandelpoteter til meg takk :P

kalkun med ris og brun saus på nyttårsaften :)

Gjest Anonymous
Skrevet

lutefisk, lefse, melkegryn, erterstuing, bacon, poteter.. mmmm.. besteste!

Skrevet

Vi har grøt med mandel i på formiddagen. Til middag har vi vilt, tiur eller rype, med mandelpoteter, rosenkål, rødvinssaus og stekt sopp. Til dessert spiser vi riskrem med hakkede mandler i. Nam nam... gleder meg til jul jeg! :D

Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør, øl og akkevitt til middag. Is med varm multe og kromkaker til dessert.

Skrevet

Her i huset blir det skinkestek med surkål og alt det vanlige "digget". (og sprø svor.) Mmmmm! Og en liten ribbebit til svigerfar og meg, vi bare må ha ribbe på julaften :-) Desserten varierer - det kommer an på hva kokken har lyst på selv.

Skrevet
Vi har alltid ribbe med poteter' date=' medisterpølser, grønnsaker, mammas deilige brune saus og Sørlands Chips. Så er det selvsagt riskrem til dessert med mandel i.[/quote']

Sørlands chips til julemiddagen???????

Skrevet

Ribbe med sosisser, rosenkål, svisker (ikke til meg, for det liker jeg ikke, men til resten), rødkål, gulrøtter, mandelpoteter og masse sprø svor!

Skrevet

Svineribbe m/ nødvendig tilbehør som surkål, rødkål, poteter, saus og ikke minst RØRTE TYTTEBÆR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

I år skal vertinnen Lea servere:

*Skinkestek

*Kalkunbryst

*Kokte poteter

*Saus

*Rosenkål og gulrøtter

*Rødkål og surkål

Til dessert blir det:

*Hjemmelaget karamellpudding med krem og saus

*Riskrem med hakket mandel og bringebærpurè

Skrevet

Pinnekjøtt og ribbe annethvert år. Det avhenger om vi er hos svigers eller hos mine foreldre. Riskrem eller karamellpudding til dessert.

Skrevet

Ribbe, kjøttkaker, medisterpølser, surkål, ertestuing, tyttebær, god brun saus, tyttebær... Mmmm!!! (gleder meg til jul!)

Og multekrem til dessert.

Skrevet

Svineribbe med poteter, rosenkål, rødkål, surkål, øl og akevitt! NAM! :D

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe. Dronning Maud pudding til dessert! Hver jul!

Skrevet

Pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter.

Risrem med varme bjørnebær til desert.

Piglet

Skrevet
|

Vi har alltid brukt det, men kun på julaftene! Det er skikkelig godt med noe salt til den brune sausen. Mannen min derimot er vant til å ha chips til middagen hver gang man har brun saus, men det får han ikke hos meg - kun på julaften!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...