AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Vet det finnes mange tråder om dette på kvinneguiden, men trenger sårt hjelp nå da jeg ikke finner ut av dette selv etter timer med søk på nettet. Hendvender meg derfor til dere: Er det noen her inne som vet om Redken Color Extend Shampoo, inneholder silikoner? (og da av den ikke vannløselige sorten) Jeg søkte på nettet og der står det at den inneholder Dimethincone, noe jeg mistenker er silikon, da det ligner på Dimethicone. Men finner altså ikke noe om dette på nettet. Spør fordi jeg har vært hos frisøren idag og farget håret mitt i en minicolor (som går ut etter et par hårvask). Siden jeg vil holde hårfargen har jeg bestemt meg for å ikke vaske håret med shampoo, men dette kan kun gjøres dersom håret er fritt for rester av silikoner (ikke vannløselige).Spurte frisøren om jeg kunne få vasket håret i en shampoo som ikke inneholdt silikoner og mineralojle, men det var hun visst ikke inntresert i å diskutere en gang Litt surt å bruke 800 kr på en hårfarge som går ut etter tre vask:( Jeg trenger iallefall å vite om jeg må vaske håret med en renseshampoo en gang før jeg begynner kun med vann og balsam. Håper dette ikke ble for forvirrende. Iallefall, om noen har erfaring med Redken (eller balsammetoden for den saks skyld), setter jeg pris på tips:) Hilsen en som lar sin naturlige hårfarge vokse ut og er lei av å konstant gå med skille
Honesty Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Jeg tipper det rett og slett er en feilstavelse, og at det egentlig skulle stått "dimethicone". Jeg googlet også, og fant full inci-liste hos folica.com, med samme feil (var det der du fant listen, også?) Dimethicone på tredjeplass på listen betyr dessuten at den inneholder veldig masse silikoner. Jeg ville ikke brukt renseshampoo på relativt nyfarget hår, for det tar garantert endel av fargen, også. Dersom du skal unngå silikoner, bør du også sjekke alt av stylingprodukter for ingredienser. Personlig har jeg et hår som liker silikoner i moderate mengder, men det krever litt av shampoo og balsam.
fru.Tonic Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 hehey:D bruker REDKEN selv:) ok jeg er ikke helt 100% sikker på hva du mener, men men... hvis du har lyst il at fargen skal sitte: ikke vask håret i sonn 4-3 dager før du skal farge det. gå til frisør og gjør det proft (hårkur, sjamponering og selvfølgelig farging) det er greit å betale extra (fordi du får det du betaler for i en proff salong) fargen setter seg mye bedre om håre er "skittent" (ikke den type skitent som: gni hue i en sølepytt før du går inn) og ikke vask håret sonn 2-3 dager etter frisør besøket. vær forberett på litt farge på pute trekke. + det kan være sjampoen din som har litt høy eller lav pH bruk balsam til farget hår (også fra redken)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Takk for svar! :D Ja, det er nok skrivefeil. Da er det en ikke-vannøselig silikon. Æsj, og jeg som til og med spurte etter å få en frisørshampoo UTEN silikoner og mineralolje for å vaske ut fargen med. (Hvorfor hører aldri frisører på deg? Silikon er jo det som drar ut fargen mest, så hvorfor i all verden ha det i en fargebevarende shampoo?? Jeg farger det blonde blekede håret mitt tilbake til normalfargen hos frisøren, bruker en minicolor. (Som er dyrt og går fort ut, men det eneste som gir naturlig resultat) Etter litt eksperimentering så fant jeg ut at silikon er det som drar fargen raskest ut av håret, og bestemte meg derfor for å kun bruk balsam (balsammetoden) til hårvask. Men til denne metoden kreves det at håret vaskes med en renseshampoo for å fjerne all silikon og mineralolje fra håret før balsamen benyttes. *Balsammetoden går ut på at man kun benytter balsam uten sls, silikoner og mineralolje i håret. Noe som bevarer fargen mye lengre. Hadde nøye forberedt meg til å dra til frisøren med å vasket håret med renseshampoo ett par dager før. Hadde bestemt meg for å be dem vaske ut fargen med en shampoo uten silikoner og mineraloje, slik at jeg kunne begynne rett på balsammetoden og derved slippe å miste så mye av fargen med en gang. Men, men, i og med at frisøren ikke hørte på meg tror jeg rett og slett ikke har noe annet valg enn å vente 1 mnd med å vaske håret. Så får bare silikonrestene bare være der de er!
Gjest Nadezhda Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Kjøp First Price shampo. Koster under 10 kr.
fru.Tonic Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Kjøp First Price shampo. Koster under 10 kr. fordi da vil du ikke ødelege håret ditt;)
Gjest Nadezhda Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 fordi da vil du ikke ødelege håret ditt;) Det er jo bare til sisteshampo før hun begynner på balsammetoden 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Bruker en lignende variant;) Coop Englamark og neutral. Begge disse er gode og uten masse drit. Problemet var bare at jeg var klar for å gå over på kun balsam (uten shampoo) rett etter fargingen for at den skulle holde seg lenge nok. Men blir nok til at jeg vasket med shampoo om noen uker ja. Takk for svar alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Det er jo bare til sisteshampo før hun begynner på balsammetoden Ja, riktig! Den brukes kun en gang for å fjerne gamle silikonrester, så vasker håret kun med balsam (eventuelt til neste frisørbesøk!). Gøy at så mange her kjenner til balsammetoden!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 Neste gang jeg skal til frisøren skal jeg ta med meg neutral shampooen min og be de vaske ut hårfargen med den!
Gjest Nadezhda Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 Ja, riktig! Den brukes kun en gang for å fjerne gamle silikonrester, så vasker håret kun med balsam (eventuelt til neste frisørbesøk!). Gøy at så mange her kjenner til balsammetoden! BM er et must for krusehår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå