Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kleint det her.

Hvordan gå frem for å skaffe referanser som nyutdannet.

Jeg har hatt sommerjobber tidligere, men dette er helt utenfor mitt fagfelt så vet ikke om jeg kan bruke det men er det eneste jeg har. Dessuten har sjefen for det meste vært på ferie når jeg har jobba. Men har fått fine tilbakemeldinger, men kan ikke være verdt så mye.

Jeg har også en veileder, men det er kleint å spørre. Han har lest oppgaven min og gitt meg en ok karakter, men føler ikke at han kan si så mye om meg som person. Hvordan skal jeg gå frem for å spørre er kleint, da vi ikke kjenner hverandre veldig godt annet enn i oppgavesammenheng.

Føler egentlig at jeg ikke har noen referanser, flere av mine medstudenter har samme problem de har fra sommerjobben og veileder. Men det er ikke noen som kjenner meg godt.

vanskelig som nyutdannet med få referanser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg synes du skal hoppe i det og spørre veileder. Du kan også bruke noen av sommerjobbene, det viktige er jo at potensiell arb.giver ser at du har litt arb.erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal hoppe i det og spørre veileder. Du kan også bruke noen av sommerjobbene, det viktige er jo at potensiell arb.giver ser at du har litt arb.erfaring.

Men jeg er en ganske stille person i større grupper, det har begge de to referansene mine merket seg. Men de har vært greit fornøyd med arbeidet jeg har gjort.

Redd det kan slå negativt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig som nyutdannet å ha en faglig referanse og en referanse som sier noe om hvordan du er som arbeidstaker. Da holder veileder og sommerjobb i massevis. Og at du er stille i større grupper slår bare negativt ut hvis du søker jobber som krever det motsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...