Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Skal i konfirmasjon på søndag til datteren til en venninne. Jeg kjenner konfirmanten veldig godt og har lyst til å ha en personlig hilsen i kortet (skal gi penger (500 kr)). Kan jeg bruke dette diktet? Da du var liten var du søt og lubben Nå er du femten og har vært hos presten Og sitter vel snart på puben med gubben Hvis du ikke slutter å si "Ja, nesten!" Når mor din spør om leksa er gjort Og du sitter på PC-en og flørter og tuller Og snakker om hvem som har tatt abort Og hvem som er jomfru og hvem som knuller For før du aner så er du der selv Med mage med unge i uten eksamen Og barnefar med bidragsgjeld Som sto der i kirka og sa Ja og Amen Nei, jeg tror du skikker deg vel og bra Men da må du ta livet litt mer alvorlig Og høre litt mer på foreldera Tillykke med dagen, det er jo så vårlig. Må legge til at det er et lite selskap og at kortene ikke kommer til å bli lest opp. Og at konfirmanten er litt "vilter". 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Ja, det synes jeg. Var et fint og personlig dikt som helt sikkert vil falle i smak og røre konfirmanten!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Er du seriøs denne gangen? Nei, jeg synes det var usmakelig å nevne abort, og at vedkommende snart selv står der med mage og far som ikke gidder å ta ansvar. Litt "vilter" er vel ikke synonymt med dårlig humor. 2
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Er du seriøs denne gangen? Nei, jeg synes det var usmakelig å nevne abort, og at vedkommende snart selv står der med mage og far som ikke gidder å ta ansvar. Litt "vilter" er vel ikke synonymt med dårlig humor. Jeg kan jo skrive om det med abort, hvis det kan være støtende. Men jeg vet at det er et samtaleemne i "gjengen". Skal brøve å gjøre om det verset, da.
Gjest HLHD Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Jeg synes det var et motbydelig konfirmasjonsdikt og jeg tror jeg hadde blitt direkte lei meg om jeg fikk det. 1
FrøkenJosefine Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Jeg hadde ledd meg ihjel! Og elsket det..:D:D
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Når mor din spør om leksa er gjort Og du sitter på PC-en og flørter og tuller Og snakker om hvem som har kjørt for fort Og hvem som er greie og hvem som er skruller Ble det bedre nå? 3
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Jeg synes det var et motbydelig konfirmasjonsdikt og jeg tror jeg hadde blitt direkte lei meg om jeg fikk det. Tror ikke hun blir lei seg for hun kjenner meg godt, og dessuten synes jeg det er greit med en liten moralpreken på konfirmasjondagen, for da skal man liksom bli voksen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Når mor din spør om leksa er gjort Og du sitter på PC-en og flørter og tuller Og snakker om hvem som har kjørt for fort Og hvem som er greie og hvem som er skruller Ble det bedre nå? Mye bedre
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 Mye bedre Takk! Jeg synes det ble bedre selv, også. Fint å ha et sted hvor man kan få innspill!
Gjest Ruccola Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 Jeg hadde moralpreken i min lillesøsters konfirmasjonskort siden hun er bortskjemt og barnslig, men mer "pent" skrevet da - ikke så røft. (Noe ala: om at hun må huske på at hun er et forbilde for småsøsken og tantebarn, og at de ser opp til henne og vil vere som henne. Så man på tenke over hva man sier og gjør siden små ører og øyne får med seg det meste Og at man må av og til høre på de voksne, selv om foreldrene ofte er de dummeste i verden... Bare skrevet som dikt da) Men om du vet at hun er en sånn røff jente som ikke bryr seg om at andre leser kortet også, så er det vel greit.... men syns det var bedre uten aborten ja...
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #12 Skrevet 3. juni 2011 Jeg hadde moralpreken i min lillesøsters konfirmasjonskort siden hun er bortskjemt og barnslig, men mer "pent" skrevet da - ikke så røft. (Noe ala: om at hun må huske på at hun er et forbilde for småsøsken og tantebarn, og at de ser opp til henne og vil vere som henne. Så man på tenke over hva man sier og gjør siden små ører og øyne får med seg det meste Og at man må av og til høre på de voksne, selv om foreldrene ofte er de dummeste i verden... Bare skrevet som dikt da) Men om du vet at hun er en sånn røff jente som ikke bryr seg om at andre leser kortet også, så er det vel greit.... men syns det var bedre uten aborten ja... Enig i at det var litt røft, men jeg tror hun har godt av å se det svart på hvitt, også. Vet ikke om hun kommer til å skjerpe seg pga det diktet, men da har jeg ihvertfall sagt i fra.
fruBeist Skrevet 3. juni 2011 #13 Skrevet 3. juni 2011 Jeg synes det var et motbydelig konfirmasjonsdikt og jeg tror jeg hadde blitt direkte lei meg om jeg fikk det. Du har kanskje ikke lest så mange av Pet sine tråder du
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #14 Skrevet 3. juni 2011 Du har kanskje ikke lest så mange av Pet sine tråder du Alle tror at jeg bare skriver tull! Det er ikke tilfelle, jeg har skrevet masse seriøst her siden 2004, faktisk. Men jeg har tulla litt, da.
Gjest Pet Skrevet 3. juni 2011 #15 Skrevet 3. juni 2011 Har lagd to vers til: Og husk å se på gutter Med veldig kritisk blikk For klok er jo din mutter Selv om all den kritikk Som du har fått i livet Er veldig kjærlig ment Så se på siste skrivet Fra rektor - ikke pent Hva synes dere? Kan jeg ta de med? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå